Biyografi
Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi, Halkla
İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü’ndeki lisans eğitimini 2011 yılında tamamlayan
ADALI, 2013-2015 yılları arasında Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler
Enstitüsü Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü Ana Bilim Dalı’ndan “Popüler
Kültür ve Reklam İlişkisi: Basılı Reklamlarda 14 Şubat Sevgililer Günü”
başlıklı yüksek lisans tezi ile mezun olmuştur. Aynı ana bilim dalında
başladığı doktora eğitimini "Geleneksel Mecralardan Dijital Alana
Reklamcılık: Dijital Göçmen ve Dijital Yerliler Üzerine Bir Araştırma"
başlıklı doktora tezi ile başarıyla savunarak 01.07.2022 tarihinde doktor
unvanı almıştır. Ekim, 2013- Haziran 2022 yılları arasında araştırma görevlisi
olarak çalıştığı kurum olan Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık
Bölümü'ne 21 Aralık 2022 tarİhinde doktor öğretim üyesi olarak ataması yapılmıştır.
31.05.2024 tarihinde Üniversitelerarası
Genel Kurul'dan Reklamcılık alanında doçent unvanını alan ADALI’nın akademik
ilgi alanları arasında; reklam, popüler kültür, tüketim, toplumsal cinsiyet
araştırmaları ve dijitalleşme yer almaktadır.
Duyurular & Dokümanlar
Eğitim Bilgileri
2016 - 2022
2016 - 2022Doktora
Akdeniz Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler ve Tanıtım , Türkiye
2013 - 2015
2013 - 2015Yüksek Lisans
Akdeniz Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Böl., Türkiye
2009 - 2011
2009 - 2011Lisans Yandal
Anadolu Üniversitesi, Turizm Fakültesi, Turizm İşletmeciliği Bölümü, Türkiye
2006 - 2011
2006 - 2011Lisans
Anadolu Üniversitesi, İletişim Bilimleri Fakültesi, Halkla İlişkiler Ve Reklamcılık Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2022
2022Doktora
Geleneksel Mecralardan Dijital Alana Reklamcılık: Dijital Göçmen ve Dijital Yerliler Üzerine Bir Araştırma
Akdeniz Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sosyal Bilimler Enstitüsü
2015
2015Yüksek Lisans
Popüler Kültür ve Reklam ilişkisi: Basılı Reklamlarda 14 Şubat Sevgililer Günü
Akdeniz Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sosyal Bilimler Enstitüsü
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Reklamcılık ve Tanıtım
İletişim Bilimleri
Akademik Unvanlar / Görevler
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Akdeniz Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Reklamcılık
2022 - 2024
2022 - 2024Dr. Öğr. Üyesi
Akdeniz Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Reklamcılık
2013 - 2022
2013 - 2022Araştırma Görevlisi
Akdeniz Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler ve Tanıtım
Verdiği Dersler
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2024
2024Gender and Advertising: A 50-Year Bibliometric Analysis
Adalı G., Yardibi F., Aydın Ş., Güdekli İ. A., Aksoy E., Hoştut S.
JOURNAL OF ADVERTISING , cilt.54, ss.1-21, 2024 (SSCI)
2023
2023Who’s in and who’s out? Reading stakeholders and priority issues from sustainability reports in Turkey
Hoştut S., Deren Van Het Hof S., Aydoğan H., Adalı G.
HUMANITIES & SOCIAL SCIENCES COMMUNICATIONS , sa.10, ss.1-13, 2023 (AHCI)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2023
2023“ADVERTISING TRANSFORMED: THE NEW RULES FOR THE DIGITAL AGE” KİTABI ÜZERİNE BİR İNCELEME
Adalı G.
Karadeniz İletişim Araştırmaları Dergisi , cilt.13, sa.2, ss.149-154, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
2023Bilinçaltını Ayartmak-Reklam Psikolojisi: Bir Kitap İncelemesi
Adalı G.
Abant Kültürel Araştırmalar Dergisi , cilt.8, sa.16, ss.199-202, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
2023“Femvertising” Bir Devrim mi Yoksa Pazarlama Stratejisi mi? Sistematik Bir Analiz
Adalı G.
Medya ve Kültürel Çalışmalar Dergisi , cilt.5, sa.2, ss.62-74, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
2023Dijital Reklamcılık Ölçek Geliştirme Uygulaması: Dijital Yerli ve Dijital Göçmenlere Yönelik Bir Araştırma
Adalı G.
Türkiye İletişim Araştırmaları Dergisi , sa.42, ss.39-62, 2023 (ESCI)
2023
2023Akademisyen Görüşlerine Göre Online Eğitim: Covid-19 Sürecinde Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Örneği
Adalı G., Aydın Ş.
Journal of Qualitative Research in Education , sa.34, ss.41-61, 2023 (ESCI)
2022
2022Kriz İletişiminde Femvertising Stratejisinin Kullanımı: Dardanel Ton “Elinize Sağlık“ Reklamı Örneği .
Adalı G., Ügümü Aktaş P., Aydın Ş.
Uluslararası Medya ve İletişim Araştırmaları Hakemli Dergisi , cilt.5, sa.2, ss.259-282, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
2022Dijital Reklama Karşı Tutum Ve Düşüncelerin Kuşaklar Ekseninde İncelenmesi: Betimsel Bir Analiz
Adalı G.
Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi (USBAD) , cilt.4, sa.9, ss.602-626, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
20218 Mart Dünya Emekçi Kadınlar Günü Temalı Reklamlarda Femvertising Stratejisinin Kullanımı Üzerine Bir Araştırma
Adalı Aydın G., Aydın Ş.
CONNECTIST-ISTANBUL UNIVERSITY JOURNAL OF COMMUNICATION SCIENCES , sa.61, ss.1-32, 2021 (ESCI)
2018
2018Gösterişçi Tüketim ve Reklam İlişkisi: Akıllı Telefon ReklamlarıÜzerine Bir Değerlendirme
Adalı Aydın G.
İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi , sa.46, ss.123-140, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
20182017 Anayasa Değişikliği Halk Oylaması Çerçevesinde Adalet ve Kalkınma Partisi ile Cumhuriyet Halk Partisi Referandum Şarkıları Üzerine Bir Söylem Analizi
Bakır Z. N., Adalı Aydın G., Birol M.
Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi , cilt.6, sa.1, ss.398-428, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
2017Hegemonik Erkekliğin Medyadaki İnsası ve Temsili: Survivor 2017 Program İncelemesi.
KARADUMAN S., ADALI AYDIN G.
Middle Black Sea Journal of Communication Studies , sa.2(2), ss.26-40, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
2017Reklamlarda LGBTİ+ Bireylerin Toplumsal Cinsiyet ve Tüketim Kültürü ÇerçevesindeSunumu
Ügümü P., Adalı Aydın G., Aydın Ş.
Global Media Journal TR Edition , cilt.7, ss.239-265, 2017 (Hakemli Dergi)
2016
2016Reklamlar ve Diziler Bağlamında Bir Popüler Kültür İncelemesi: Muhteşem Yüzyıl DizisininReklam Metinlerine Etkisi
Adalı Aydın G.
Global Media Journal , cilt.7, sa.13, ss.137-150, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
2016Tüketim Kültürü Bağlamında Bir Mekân Değerlendirmesi Olarak Kahve Kafelerin Üniversite Öğrencileri Tarafından Tüketimi
Adalı Aydın G., Bakır Z. N.
Journal of Strategic Research in Social Science , cilt.3, sa.2, ss.59-84, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
2016Popüler Kültür ve Reklam İlişkisi: Basılı Reklamlarda 14 Şubat Sevgililer Günü
Adalı Aydın G.
Global Media Journal , cilt.6, sa.12, ss.387-410, 2016 (Hakemli Dergi)
2014
2014Reklamlarda Beden Temsili Üzerine Karşılaştırmalı Bir İnceleme: Cosmopolitan ve Ala Dergileri Örneğinde
ADALI AYDIN G.
Akdeniz İletişim , sa.22, ss.41-60, 2014 (Hakemli Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
2023
2023DOCUMENT ANALYSIS ON THESES ON “NATIVE ADVERTISING” IN TURKEY
Adalı G.
INTERNATIONAL PARIS CONFERENCE ON SOCIAL SCIENCES - IX, Paris, Fransa, 25 - 27 Ağustos 2023, ss.573-583
2023
2023TÜRKİYE’DE YAPILAN DOĞAL REKLAM KONULU TEZLER ÜZERİNE DOKÜMAN ANALİZİ
Adalı G.
INTERNATIONAL PARIS CONFERENCE ON SOCIAL SCIENCES - IX, Paris, Fransa, 25 - 27 Ağustos 2023, ss.1-2
2023
2023Türkiye'nin İlk Yerli Otomobili TOGG'un Reklam Filminin Yaratıcı Stratejiler Bağlamında Analizi
Adalı G., Bakır Z. N.
5. International Antalya Scientific Research and Innovative Studies Congress, Antalya, Türkiye, 26 Temmuz - 28 Ağustos 2023, ss.129-141
2023
2023DİJİTAL DÜNYADA REKLAM AJANSLARININ VAR OLMA SAVAŞI
Adalı G.
IV. BASKENT INTERNATIONAL CONFERENCE ON MULTIDISCIPLINARY STUDIES, Ankara, Türkiye, 4 - 08 Ağustos 2023, ss.33-34
2023
2023ANALYSING THE ADVERTISEMENT FILM OF TOGG, TURKEY'S FIRST DOMESTIC AUTOMOBILE, IN THE CONTEXT OF CREATIVE STRATEGIES
Adalı G., Bakır Z. N.
V-International Antalya Scientific Research and Innovative Studies Congress, Antalya, Türkiye, 26 - 28 Temmuz 2023, ss.2
2018
2018“Tüketim Toplumunda Sağlıklı Olma Trendi: Yeni Pınar Protein Süt Reklamı Üzerine Bir Değerlendirme”
ADALI AYDIN G.
I. Uluslararası Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Kongresi, Antalya, Türkiye, 12 - 13 Mayıs 2018, ss.25
2018
2018Kadın Dergilerinde Yayımlanan Reklamlarda 8 Mart Dünya Emekçi Kadınlar Günü’nün Sunumuna Dair Bir İnceleme
ADALI AYDIN G., AYDIN Ş.
ASEAD III. Uluslararası Sosyal Bilimler Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 5 - 07 Mayıs 2018, ss.159
2018
2018Tüketim Kültürü ve Sağlıklı Yaşam Trendi Çerçevesinde ‘Sütlü Atıştırmalık’ Vurgulu Televizyon Reklamlarına Dair Göstergebilimsel Bir İnceleme
ADALI AYDIN G., ÜGÜMÜ AKTAŞ P., AYDIN Ş.
Innovation and Global Issues in Social Sciences III, Antalya, Türkiye, 26 - 29 Nisan 2018, ss.126-129
2018
2018Gösterişçi Tüketim ve Reklam İlişkisi: Akıllı Telefon Reklamları Üzerine Bir Değerlendirme
ADALI AYDIN G.
16th International Symposium Communication in The Millennium, Eskişehir, Türkiye, 25 - 28 Nisan 2018, ss.773-774
2018
2018A Study on the Websites of Digital Advertising Agencies in Antalya
ADALI AYDIN G.
International Symposium On Human And Social Sciences, Antalya, Türkiye, 7 - 09 Nisan 2018, sa.1967, ss.22
2017
2017Bir Alternatif Reklam Türü Olarak Viral Reklamlar, Özellikleri ve Türkiye'den Viral Reklam Uygulamaları
ADALI AYDIN G.
Uluslararası Multidisipliner Çalışmaları Kongresi, Antalya, Türkiye, 25 - 26 Kasım 2017, ss.81
2017
2017Halkla İlişkiler Mesleğine Yönelik Çevrimiçi İş İlanlarının Teori ve Pratik Arasındaki İlişki Bakımından İçerik Analizi Yöntemiyle İncelenmesi
ADALI AYDIN G.
Uluslararası Sosyal Bilimler Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 17 - 20 Mayıs 2017, ss.888
2017
2017Halkla İlişkiler Mesleğine Yönelik Çevrimiçi İş İlanlarının Teori ve Pratik Arasındaki İlişki Bakımından İçerik Analizi Yöntemiyle İncelenmesi
ADALI AYDIN G.
2. Uluslararası Sosyal Bilimler Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 17 - 20 Mayıs 2017, ss.2633-2648
2016
2016Tüketim Kültürü ve Diziler Bağlamında Bir İnceleme: Second Screen Uygulaması Olarak “Ekranda” Örneği
ADALI AYDIN G., Birol M.
2.International Congress On Media Studies, Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2016, ss.521-532
Kitap & Kitap Bölümleri
2023
2023REKLAMI REKLAMLA ELEŞTİRMEK: FAST FOOD TEMALI YIKICI REKLAMLARIN GÖSTERGEBİLİMSEL ANALİZİ
Adalı G.
Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Alanında Gelişmeler-3, Prof. Dr. Ali Kutlu, Editör, PLATANUS YAYIN GRUBU, Ankara, ss.101-118, 2023
2023
2023AKP VE CHP SİYASİ REKLAMLARDA DİJİTAL YERLİLERE NE VAAT EDİYOR? 2023 CUMHURBAŞKANLIĞI SEÇİM KAMPANYASI ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME
Adalı G., Bakır Z. N.
A'DAN Z'YE İLETİŞİM ÇALIŞMALARI - 10, Prof. Dr. Filiz Balta PELTEKOĞLU Doç. Dr. Hasan ÇİFTÇİ, Editör, İksad Yayınevi, Ankara, ss.59-80, 2023
2023
2023TÜRKİYE’NİN LOVEMARK’LARININ DİJİTAL İLETİŞİMİ: SOSYAL MEDYA KULLANIMI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA
Adalı G.
İLETİŞİM ÇALIŞMALARI PERSPEKTİFİNDEN MEDYA, KÜLTÜR VE DİJİTALLEŞME, Betül Çepni Şener, Editör, Eğitim Yayınevi, İstanbul, ss.39-54, 2023
2023
2023A CONTENT ANALYSIS ON DIGITALIZING ADVERTISING AWARDS IN A DIGITALIZED WORLD
Adalı G.
SOSYAL, İNSAN VE İDARİ BİLİMLERDE YENİLİKÇİ ÇALIŞMALAR, Serap Sarıbaş,Turgay Akkuş, Editör, Duvar Yayınevi, İzmir, ss.1341-1358, 2023
2023
2023Gündem Bağlantılı Reklam Örneği Olarak Turkcell “Gönül Bağı” Reklam Filmlerinin Analizi
Adalı G.
SOSYAL, İNSAN VE İDARİ BİLİMLERDE YENİLİKÇİ ÇALIŞMALAR, Serap Sarıbaş,Turgay Akkuş, Editör, Duvar Yayınevi , İzmir, ss.1323-1340, 2023
2023
2023Metaverse’s First Major Christian Community: Holy Bibles NFT as a Metachurch and Metamissionary in the Metaverse
Güler M., Kurtuluş G., Adalı G., Aydın Ş.
Pioneer and Contemporary Studies in Social, Human and Administrative Sciences, Assoc. Prof. Adem KARA,Ph.D,Dr. Recai BAZACİR, Editör, Duvar Yayınevi , İzmir, ss.339-363, 2023
2023
2023Geleceğin Reklamcılarının Reklamın Geleceğine Dair Değerlendirmeleri
Adalı G.
Sosyal Bilimlerde Güncel Tartışmalar 12 , Meryem Bulut & Zeynel Karacagil, Editör, Bilgin Kültür Sanat Yayınları, Ankara, ss.705-717, 2023
2021
2021Reklam Araştırmalarında Etnografi ve Netnografi Tekniklerinin Kullanımı
Ebren F., Adalı Aydın G., Aydın Ş.
Reklam Araştırmaları, Süleyman Karaçor,Merve Gençyürek Erdoğan,Burçe Akcan, Editör, Çizgi Kitabevi Yayınları, Konya, ss.289-307, 2021
2019
2019Gelenekselden Dijitale Reklamcılığın Dönüşümü: Türkiye’de Yapılan Lisansüstü Tezlerde Dijital Reklamın İzini Sürmek
Adalı Aydın G.
Reklam Araştırmaları, Ömer Kutlu, Editör, Detay Yayıncılık, Ankara, ss.129-154, 2019
2018
2018A Semiotic Analysis on TV Ads with the ‘Milky Snacks’ Emphasis as Part of Consumerist Culture and Healthy Nutrition Trend
ADALI AYDIN G., ÜGÜMÜ P., AYDIN Ş.
Contemporary Services Managment Issues, Pelit,E., Soybalı, H.H., and Avan, A., Editör, Peter Lang, Berlin, Bern, Bruxelles, New York, Oxford, Warszawa, Wien, ss.129-148, 2018
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2017 - 2022
2017 - 2022Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (AKSOS)
Yardımcı Editör/Bölüm Editörü
Bilimsel Hakemlikler
Eylül 2023
Eylül 2023Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi (KOSBED)
Hakemli Bilimsel Dergi
Ağustos 2023
Ağustos 2023Abant Sosyal Bilimler Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Mayıs 2023
Mayıs 2023THE JOURNAL OF THE FACULTY OF COMMUNICATION OF THE UNIVERSITY OF AKDENIZ
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
25 Ağustos 2023 - 27 Ağustos 2023
25 Ağustos 2023 - 27 Ağustos 2023INTERNATIONAL PARIS CONFERENCE ON SOCIAL SCIENCES - IX,
Katılımcı
Paris-Fransa
04 Ağustos 2023 - 06 Ağustos 2023
04 Ağustos 2023 - 06 Ağustos 2023IV. BASKENT INTERNATIONAL CONFERENCE ON MULTIDISCIPLINARY STUDIES,
Katılımcı
Ankara-Türkiye
26 Temmuz 2023 - 28 Temmuz 2023
26 Temmuz 2023 - 28 Temmuz 20235. International Antalya Scientific Research and Innovative Studies Congress,
Katılımcı
Antalya-Türkiye
01 Mayıs 2018 - 01 Mayıs 2018
01 Mayıs 2018 - 01 Mayıs 2018ASEAD 3. Uluslararası Sosyal Bilimler Sempozyumu
Katılımcı
Antalya-Türkiye
01 Mayıs 2018 - 01 Mayıs 2018
01 Mayıs 2018 - 01 Mayıs 2018I. Uluslararası Halkla İlişkiler ve Reklamcılık (IPRAC) Kongresi
Katılımcı
Antalya-Türkiye
01 Nisan 2018 - 01 Nisan 2018
01 Nisan 2018 - 01 Nisan 20183. Inovation and Global Issues ın Social Sciences
Katılımcı
Antalya-Türkiye
01 Nisan 2018 - 01 Nisan 2018
01 Nisan 2018 - 01 Nisan 2018International Symposium On Human And Social Sciences
Katılımcı
Antalya-Türkiye
01 Nisan 2018 - 01 Nisan 2018
01 Nisan 2018 - 01 Nisan 201816. International Symposium Communication in The Millennium
Katılımcı
Eskişehir-Türkiye
01 Kasım 2017 - 01 Kasım 2017
01 Kasım 2017 - 01 Kasım 2017Uluslararası Multidisipliner Çalışmalar Kongresi
Katılımcı
Antalya -Türkiye
01 Mayıs 2017 - 01 Mayıs 2017
01 Mayıs 2017 - 01 Mayıs 20172. Uluslararası Sosyal Bilimler Sempozyumu
Katılımcı
Antalya-Türkiye
01 Nisan 2016 - 01 Nisan 2016
01 Nisan 2016 - 01 Nisan 2016