Doç. Dr. GÜLTEN ADALI


İletişim Fakültesi, Reklamcılık

Reklamcılık


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler Genel, Sosyal Bilimler (Soc), İletişim


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Reklamcılık ve Tanıtım, İletişim Bilimleri

E-posta: gultenadali@akdeniz.edu.tr
İş Telefonu: +90 242 Dahili: 1938
Web: https://avesis.akdeniz.edu.tr/gultenadali
Ofis: C Blok / No: 418
Posta Adresi: gultenadali@akdeniz.edu.tr

Metrikler

Yayın

42

Atıf (Scopus)

1

H-İndeks (Scopus)

1

Atıf (Scholar)

4

H-İndeks (Scholar)

1

Açık Erişim

17
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Biyografi

Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü’ndeki lisans eğitimini 2011 yılında tamamlayan ADALI, 2013-2015 yılları arasında Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü Ana Bilim Dalı’ndan “Popüler Kültür ve Reklam İlişkisi: Basılı Reklamlarda 14 Şubat Sevgililer Günü” başlıklı yüksek lisans tezi ile mezun olmuştur. Aynı ana bilim dalında başladığı doktora eğitimini "Geleneksel Mecralardan Dijital Alana Reklamcılık: Dijital Göçmen ve Dijital Yerliler Üzerine Bir Araştırma" başlıklı doktora tezi ile başarıyla savunarak 01.07.2022 tarihinde doktor unvanı almıştır. Ekim, 2013- Haziran 2022 yılları arasında araştırma görevlisi olarak çalıştığı kurum olan Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölümü'ne 21 Aralık 2022 tarİhinde doktor öğretim üyesi olarak ataması yapılmıştır.  31.05.2024 tarihinde Üniversitelerarası Genel Kurul'dan Reklamcılık alanında doçent unvanını alan ADALI’nın akademik ilgi alanları arasında; reklam, popüler kültür, tüketim, toplumsal cinsiyet araştırmaları ve dijitalleşme yer almaktadır.

Eğitim Bilgileri

2016 - 2022

2016 - 2022

Doktora

Akdeniz Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler ve Tanıtım , Türkiye

2013 - 2015

2013 - 2015

Yüksek Lisans

Akdeniz Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Böl., Türkiye

2009 - 2011

2009 - 2011

Lisans Yandal

Anadolu Üniversitesi, Turizm Fakültesi, Turizm İşletmeciliği Bölümü, Türkiye

2006 - 2011

2006 - 2011

Lisans

Anadolu Üniversitesi, İletişim Bilimleri Fakültesi, Halkla İlişkiler Ve Reklamcılık Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2022

2022

Doktora

Geleneksel Mecralardan Dijital Alana Reklamcılık: Dijital Göçmen ve Dijital Yerliler Üzerine Bir Araştırma Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

Akdeniz Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sosyal Bilimler Enstitüsü

2015

2015

Yüksek Lisans

Popüler Kültür ve Reklam ilişkisi: Basılı Reklamlarda 14 Şubat Sevgililer Günü Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

Akdeniz Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sosyal Bilimler Enstitüsü

Yabancı Diller

B2 Orta Üstü

B2 Orta Üstü

İngilizce

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Reklamcılık ve Tanıtım

İletişim Bilimleri

Akademik Unvanlar / Görevler

2024 - Devam Ediyor

2024 - Devam Ediyor

Doç. Dr.

Akdeniz Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Reklamcılık

2022 - 2024

2022 - 2024

Dr. Öğr. Üyesi

Akdeniz Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Reklamcılık

2013 - 2022

2013 - 2022

Araştırma Görevlisi

Akdeniz Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler ve Tanıtım

Verdiği Dersler

Lisans

Lisans

Müşteri İlişkileri Yönetimi

Lisans

Lisans

Tüketici Davranışları

Lisans

Lisans

Reklam Yapım Aşamaları ve Uygulamaları II

Lisans

Lisans

Reklam Yapım Aşamaları ve Uygulamaları I

Lisans

Lisans

Reklam Araştırmaları II

Lisans

Lisans

Kültürel İncelemeler

Lisans

Lisans

Reklama Eleştirel Yaklaşımlar

Lisans

Lisans

Dijital Pazarlama

Lisans

Lisans

Bitirme Projesi II

Lisans

Lisans

Reklam ve Halkla İlişkiler Uygulamalarında Ölçme Değerlendirme

Lisans

Lisans

Medya Planlama

Lisans

Lisans

Siyasal Reklam Kampanyaları

Lisans

Lisans

Toplumsal Cinsiyet ve Medya

Lisans

Lisans

İnsan Kaynakları Yönetimi

Lisans

Lisans

Kişisel İletişim Becerileri

Lisans

Lisans

Reklamcılıkta Ajans Yapılanmaları

Lisans

Lisans

Reklam, Kültür ve İdeoloji

Lisans

Lisans

Reklamcılıkta Yeni Eğilimler

Lisans

Lisans

Bitirme Projesi I

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar

2023

2023

DOCUMENT ANALYSIS ON THESES ON “NATIVE ADVERTISING” IN TURKEY

Adalı G.

INTERNATIONAL PARIS CONFERENCE ON SOCIAL SCIENCES - IX, Paris, Fransa, 25 - 27 Ağustos 2023, ss.573-583 Creative Commons License

2023

2023

TÜRKİYE’DE YAPILAN DOĞAL REKLAM KONULU TEZLER ÜZERİNE DOKÜMAN ANALİZİ

Adalı G.

INTERNATIONAL PARIS CONFERENCE ON SOCIAL SCIENCES - IX, Paris, Fransa, 25 - 27 Ağustos 2023, ss.1-2

2023

2023

Türkiye'nin İlk Yerli Otomobili TOGG'un Reklam Filminin Yaratıcı Stratejiler Bağlamında Analizi

Adalı G., Bakır Z. N.

5. International Antalya Scientific Research and Innovative Studies Congress, Antalya, Türkiye, 26 Temmuz - 28 Ağustos 2023, ss.129-141 Creative Commons License

2023

2023

DİJİTAL DÜNYADA REKLAM AJANSLARININ VAR OLMA SAVAŞI

Adalı G.

IV. BASKENT INTERNATIONAL CONFERENCE ON MULTIDISCIPLINARY STUDIES, Ankara, Türkiye, 4 - 08 Ağustos 2023, ss.33-34 Creative Commons License

2023

2023

ANALYSING THE ADVERTISEMENT FILM OF TOGG, TURKEY'S FIRST DOMESTIC AUTOMOBILE, IN THE CONTEXT OF CREATIVE STRATEGIES

Adalı G., Bakır Z. N.

V-International Antalya Scientific Research and Innovative Studies Congress, Antalya, Türkiye, 26 - 28 Temmuz 2023, ss.2 Creative Commons License

2018

2018

“Tüketim Toplumunda Sağlıklı Olma Trendi: Yeni Pınar Protein Süt Reklamı Üzerine Bir Değerlendirme”

ADALI AYDIN G.

I. Uluslararası Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Kongresi, Antalya, Türkiye, 12 - 13 Mayıs 2018, ss.25

2018

2018

Kadın Dergilerinde Yayımlanan Reklamlarda 8 Mart Dünya Emekçi Kadınlar Günü’nün Sunumuna Dair Bir İnceleme

ADALI AYDIN G., AYDIN Ş.

ASEAD III. Uluslararası Sosyal Bilimler Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 5 - 07 Mayıs 2018, ss.159

2018

2018

Gösterişçi Tüketim ve Reklam İlişkisi: Akıllı Telefon Reklamları Üzerine Bir Değerlendirme

ADALI AYDIN G.

16th International Symposium Communication in The Millennium, Eskişehir, Türkiye, 25 - 28 Nisan 2018, ss.773-774

2018

2018

A Study on the Websites of Digital Advertising Agencies in Antalya

ADALI AYDIN G.

International Symposium On Human And Social Sciences, Antalya, Türkiye, 7 - 09 Nisan 2018, sa.1967, ss.22

2017

2017

Bir Alternatif Reklam Türü Olarak Viral Reklamlar, Özellikleri ve Türkiye'den Viral Reklam Uygulamaları

ADALI AYDIN G.

Uluslararası Multidisipliner Çalışmaları Kongresi, Antalya, Türkiye, 25 - 26 Kasım 2017, ss.81

2016

2016

Tüketim Kültürü ve Diziler Bağlamında Bir İnceleme: Second Screen Uygulaması Olarak “Ekranda” Örneği

ADALI AYDIN G., Birol M.

2.International Congress On Media Studies, Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2016, ss.521-532

Kitap & Kitap Bölümleri

2023

2023

REKLAMI REKLAMLA ELEŞTİRMEK: FAST FOOD TEMALI YIKICI REKLAMLARIN GÖSTERGEBİLİMSEL ANALİZİ

Adalı G.

Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Alanında Gelişmeler-3, Prof. Dr. Ali Kutlu, Editör, PLATANUS YAYIN GRUBU, Ankara, ss.101-118, 2023 Creative Commons License

2023

2023

AKP VE CHP SİYASİ REKLAMLARDA DİJİTAL YERLİLERE NE VAAT EDİYOR? 2023 CUMHURBAŞKANLIĞI SEÇİM KAMPANYASI ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME

Adalı G., Bakır Z. N.

A'DAN Z'YE İLETİŞİM ÇALIŞMALARI - 10, Prof. Dr. Filiz Balta PELTEKOĞLU Doç. Dr. Hasan ÇİFTÇİ, Editör, İksad Yayınevi, Ankara, ss.59-80, 2023 Creative Commons License

2023

2023

TÜRKİYE’NİN LOVEMARK’LARININ DİJİTAL İLETİŞİMİ: SOSYAL MEDYA KULLANIMI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Adalı G.

İLETİŞİM ÇALIŞMALARI PERSPEKTİFİNDEN MEDYA, KÜLTÜR VE DİJİTALLEŞME, Betül Çepni Şener, Editör, Eğitim Yayınevi, İstanbul, ss.39-54, 2023 Creative Commons License

2023

2023

A CONTENT ANALYSIS ON DIGITALIZING ADVERTISING AWARDS IN A DIGITALIZED WORLD

Adalı G.

SOSYAL, İNSAN VE İDARİ BİLİMLERDE YENİLİKÇİ ÇALIŞMALAR, Serap Sarıbaş,Turgay Akkuş, Editör, Duvar Yayınevi, İzmir, ss.1341-1358, 2023 Creative Commons License

2023

2023

Gündem Bağlantılı Reklam Örneği Olarak Turkcell “Gönül Bağı” Reklam Filmlerinin Analizi

Adalı G.

SOSYAL, İNSAN VE İDARİ BİLİMLERDE YENİLİKÇİ ÇALIŞMALAR, Serap Sarıbaş,Turgay Akkuş, Editör, Duvar Yayınevi , İzmir, ss.1323-1340, 2023 Creative Commons License

2023

2023

Metaverse’s First Major Christian Community: Holy Bibles NFT as a Metachurch and Metamissionary in the Metaverse

Güler M., Kurtuluş G., Adalı G., Aydın Ş.

Pioneer and Contemporary Studies in Social, Human and Administrative Sciences, Assoc. Prof. Adem KARA,Ph.D,Dr. Recai BAZACİR, Editör, Duvar Yayınevi , İzmir, ss.339-363, 2023 Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

2023

2023

Geleceğin Reklamcılarının Reklamın Geleceğine Dair Değerlendirmeleri

Adalı G.

Sosyal Bilimlerde Güncel Tartışmalar 12 , Meryem Bulut & Zeynel Karacagil, Editör, Bilgin Kültür Sanat Yayınları, Ankara, ss.705-717, 2023 Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

2021

2021

Reklam Araştırmalarında Etnografi ve Netnografi Tekniklerinin Kullanımı

Ebren F., Adalı Aydın G., Aydın Ş.

Reklam Araştırmaları, Süleyman Karaçor,Merve Gençyürek Erdoğan,Burçe Akcan, Editör, Çizgi Kitabevi Yayınları, Konya, ss.289-307, 2021

2019

2019

Gelenekselden Dijitale Reklamcılığın Dönüşümü: Türkiye’de Yapılan Lisansüstü Tezlerde Dijital Reklamın İzini Sürmek

Adalı Aydın G.

Reklam Araştırmaları, Ömer Kutlu, Editör, Detay Yayıncılık, Ankara, ss.129-154, 2019

2018

2018

A Semiotic Analysis on TV Ads with the ‘Milky Snacks’ Emphasis as Part of Consumerist Culture and Healthy Nutrition Trend

ADALI AYDIN G., ÜGÜMÜ P., AYDIN Ş.

Contemporary Services Managment Issues, Pelit,E., Soybalı, H.H., and Avan, A., Editör, Peter Lang, Berlin, Bern, Bruxelles, New York, Oxford, Warszawa, Wien, ss.129-148, 2018

Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler

2017 - 2022

2017 - 2022

Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (AKSOS)

Yardımcı Editör/Bölüm Editörü

Bilimsel Hakemlikler

Eylül 2023

Eylül 2023

Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi (KOSBED)

Hakemli Bilimsel Dergi

Ağustos 2023

Ağustos 2023

Abant Sosyal Bilimler Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Mayıs 2023

Mayıs 2023

THE JOURNAL OF THE FACULTY OF COMMUNICATION OF THE UNIVERSITY OF AKDENIZ

Diğer İndekslerce Taranan Dergi



Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri

25 Ağustos 2023 - 27 Ağustos 2023

25 Ağustos 2023 - 27 Ağustos 2023

INTERNATIONAL PARIS CONFERENCE ON SOCIAL SCIENCES - IX,

Katılımcı

Paris-Fransa

04 Ağustos 2023 - 06 Ağustos 2023

04 Ağustos 2023 - 06 Ağustos 2023

IV. BASKENT INTERNATIONAL CONFERENCE ON MULTIDISCIPLINARY STUDIES,

Katılımcı

Ankara-Türkiye

26 Temmuz 2023 - 28 Temmuz 2023

26 Temmuz 2023 - 28 Temmuz 2023

5. International Antalya Scientific Research and Innovative Studies Congress,

Katılımcı

Antalya-Türkiye

01 Mayıs 2018 - 01 Mayıs 2018

01 Mayıs 2018 - 01 Mayıs 2018

ASEAD 3. Uluslararası Sosyal Bilimler Sempozyumu

Katılımcı

Antalya-Türkiye

01 Mayıs 2018 - 01 Mayıs 2018

01 Mayıs 2018 - 01 Mayıs 2018

I. Uluslararası Halkla İlişkiler ve Reklamcılık (IPRAC) Kongresi

Katılımcı

Antalya-Türkiye

01 Nisan 2018 - 01 Nisan 2018

01 Nisan 2018 - 01 Nisan 2018

3. Inovation and Global Issues ın Social Sciences

Katılımcı

Antalya-Türkiye

01 Nisan 2018 - 01 Nisan 2018

01 Nisan 2018 - 01 Nisan 2018

International Symposium On Human And Social Sciences

Katılımcı

Antalya-Türkiye

01 Nisan 2018 - 01 Nisan 2018

01 Nisan 2018 - 01 Nisan 2018

16. International Symposium Communication in The Millennium

Katılımcı

Eskişehir-Türkiye

01 Kasım 2017 - 01 Kasım 2017

01 Kasım 2017 - 01 Kasım 2017

Uluslararası Multidisipliner Çalışmalar Kongresi

Katılımcı

Antalya -Türkiye

01 Mayıs 2017 - 01 Mayıs 2017

01 Mayıs 2017 - 01 Mayıs 2017

2. Uluslararası Sosyal Bilimler Sempozyumu

Katılımcı

Antalya-Türkiye

01 Nisan 2016 - 01 Nisan 2016

01 Nisan 2016 - 01 Nisan 2016

2.Uluslararası Medya Çalışmaları Kongresi

Katılımcı

Antalya-Türkiye