Eğitim Bilgileri
2020 - 2023
2020 - 2023Doktora
Akdeniz Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım, Türkiye
2014 - 2017
2014 - 2017Yüksek Lisans
Akdeniz Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım, Türkiye
2000 - 2005
2000 - 2005Lisans
Akdeniz Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım, Türkiye
Yaptığı Tezler
2023
2023Doktora
DİYALOJİK PERSPEKTİFTEN KAMUSAL HALKLA İLİŞKİLER: OLGUNLAŞMA ENSTİTÜLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA
Akdeniz Üniversitesi, Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu, Pazarlama ve Reklamcılık Bölümü
2017
2017Yüksek Lisans
AKADEMİK ÖRGÜTLERDE KOLEKTİF İTİBAR ALGISI: AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ’NİN İÇ VE DIŞ PAYDAŞLARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA
Akdeniz Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Kitle İletişimi ve Araçları
Halkla İlişkiler
Basım ve Yayımcılık
Akademik Unvanlar / Görevler
2017 - Devam Ediyor
2017 - Devam EdiyorÖğretim Görevlisi
Akdeniz Üniversitesi, Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu, Halkla İlişkiler ve Tanıtım
Yönetimsel Görevler
2020 - 2022
2020 - 2022Merkez Müdürü
Akdeniz Üniversitesi, Rektörlük, -
2015 - 2020
2015 - 2020Basın ve Halkla İlişkiler Şube Müdürü
Akdeniz Üniversitesi, Rektörlük
Verdiği Dersler
Lisans
Lisans
Pazarlama Stratejileri
Kurumsal İmaj ve Reklam
Haber Toplama ve Yazma Teknikleri
Pazarlama Stratejileri ve Güncel Konular
Metin Yazarlığı
Reklam Tarihi
Ön Lisans
Ön Lisans
Kriz Yönetimi
Kriz Yönetimi
Müşteri İlişkileri Yönetimi
Müşteri İlişkileri Yönetimi
Etkinlik Yönetimi
Halkla İlişkiler Ortam ve Araçları
Protokol ve Sosyal Davranış Kuralları
Etkinlik Yönetimi
Haber Toplama ve Yazma Teknikleri
Halkla İlişkiler Ortam ve Araçları
Haber Toplama ve Yazma Teknikleri
Protokol ve Sosyal Davranış Kuralları
Kurumsal İletişim
Kurumsal İletişim
Medya Planlaması
Medya Planlaması
Reklamcılığa Giriş
Halkla İlişkilere Giriş
Halkla İlişkilere Giriş
Mesleki Çalışma ve Seminer
Mesleki Çalışma ve Seminer II
İşletmecilik Uygulamaları
Büro Yönetimi Uygulamaları I
Büro Yönetimi Uygulamaları
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2025
2025Analysing Social Media Discourse on Electric Vehicles with Machine Learning
Özkara Y., Bilişli Y., Yıldırım F. S., Kayan F., Başdeğirmen A., Kayakuş M., et al.
APPLIED SCIENCES
, cilt.15, sa.8, ss.4395, 2025 (SCI-Expanded)
2025
2025Analysing Sustainability and Green Energy with Artificial Intelligence: A Turkish English Social Media Perspective
Kayan F., Bilişli Y., Kayakuş M., Yiğit Açıkgöz F., Başdeğirmen A., Güler M.
SUSTAINABILITY
, cilt.17, sa.5, ss.1-25, 2025 (SCI-Expanded)
2025
2025Predicting Phubbing Through Machine Learning: A Study of Internet Usage and Health Risks
Yalman A., Kayakuş M., Arık M. A., Karaduman M., Karaduman S., Yiğit Açıkgöz F., et al.
APPLIED SCIENCES
, cilt.15, ss.1-20, 2025 (SCI-Expanded)
2025
2025Digital Health Technologies in Patient Experience Literature: A Scoping Review and Future Outlook for Sustainable Digital Health Interventions
Aytekin A., Alan H., Demirel H., Onur N., Yalman A., Livberber T., et al.
SUSTAINABILITY
, cilt.17, sa.2, ss.2-19, 2025 (SCI-Expanded)
2024
2024Analysing Online Reviews Consumers’ Experiences of Mobile Travel Applications with Sentiment Analysis and Topic Modelling: The Example of Booking and Expedia
Çelik Çaylak P., Kayakuş M., Ekşili N., Yiğit Açıkgöz F., Coşkun A. E., Ichimov M. A. M., et al.
APPLIED SCIENCES
, cilt.14, sa.24, ss.1-22, 2024 (SCI-Expanded)
2024
2024Brand Reputation and Trust: The Impact on Customer Satisfaction and Loyalty for the Hewlett-Packard Brand
Yiğit Açıkgöz F., Kayakuş M., Zabava B. S., Kabaş Ö.
SUSTAINABILITY
, cilt.16, sa.22, ss.1-17, 2024 (SCI-Expanded)
2024
2024A New Approach to Assess Sustainable Corporate Reputation with Citizen Comments Using Machine Learning and Natural Language Processing
Yiğit Açıkgöz F., Kayakuş M., Moiceanu G., Sönmez N.
SUSTAINABILITY
, cilt.16, sa.22, ss.1-19, 2024 (SCI-Expanded)
2024
2024Sustainable Brand Reputation: Evaluation of iPhone Customer Reviews with Machine Learning and Sentiment Analysis
Kayakuş M., Yiğit Açıkgöz F., Dinca M. N., Kabaş Ö.
SUSTAINABILITY
, cilt.16, sa.14, ss.6121, 2024 (SCI-Expanded)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2025
2025Halkla İlişkilerle Kuşaklar Arası Bağ Kurmak: Elvis Presley Örneği
Yiğit Açıkgöz F.
Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , sa.68, ss.1-12, 2025 (Hakemli Dergi)
2025
2025Belediyelerin Kurumsal İtibarının Değerlendirilmesinde Metin Madenciliği ve Duygu Analizinin Kullanımı: Antalya Büyükşehir Belediyesi Örneği
Yiğit Açıkgöz F.
İşletme Araştırmaları Dergisi , cilt.17, sa.1, ss.187-198, 2025 (Hakemli Dergi)
2025
2025Ekranda İmaj Yönetimi: Halkla İlişkiler Mesleğinin Dizi ve Filmlerdeki Temsili
Yiğit Açıkgöz F.
Sosyal Beşeri ve İdari Bilimler Dergisi , cilt.8, sa.3, ss.208-216, 2025 (Hakemli Dergi)
2025
2025Taraftarların Dijital Geri Bildirimleriyle Kurumsal İtibar: Antalyaspor Üzerine Bir İnceleme
Yiğit Açıkgöz F.
Abant Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.25, sa.1, ss.294-305, 2025 (Hakemli Dergi)
2025
2025Süpermarket Zincirlerinin Mobil Uygulamalarının Kurumsal İtibarına Etkisi: Duygu Analizi ve Metin Madenciliği Yöntemleriyle Değerlendirme
Yiğit Açıkgöz F., Kayakuş M.
SÜLEYMAN DEMIREL ÜNIVERSITESI VIZYONER DERGISI
, cilt.16, sa.45, ss.177-193, 2025 (Hakemli Dergi)
2025
2025KRİZLERİN KURUMSAL İTİBAR ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ: PATİSWİSS ÖRNEĞİ
Yiğit Açıkgöz F.
Yönetim Bilimleri Dergisi , cilt.23, sa.55, ss.359-381, 2025 (Hakemli Dergi)
2024
2024Evaluating the Corporate Reputation of Public Hospitals with Emotion Analysis through Patient Comments: The Case of Antalya Atatürk State Hospital
Yiğit Açıkgöz F.
Alphanumeric Journal , cilt.12, sa.2, ss.107-120, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
2024Özel Eğitim Kurumlarının Kurumsal İtibarlarının Duygu Analizi Yöntemiyle Değerlendirilmesi
Kayakuş M., Yiğit Açıkgöz F., Erdoğan D.
Turkish Studies - Economics, Finance, Politics
, cilt.19, sa.4, ss.1369-1384, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
2024DİJİTAL MEDYADA MARKA ALGISI: SOSYAL MEDYA ETKİLEŞİMLERİNİN KURUMSAL İTİBARA ETKİSİ ÜZERİNE BİR İNCELEME
Yiğit Açıkgöz F.
Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi , cilt.12, sa.159, ss.226-236, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
2024Akdeniz Üniversitesi X Platformu Üzerinden Kurumsal İtibarın Metin Madenciliği ile İncelenmesi
Yiğit Açıkgöz F., Kayakuş M.
THE JOURNAL OF THE FACULTY OF COMMUNICATION OF THE UNIVERSITY OF AKDENIZ
, sa.47, ss.126-145, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
2024Sağlık Kuruluşlarının Kurumsal İtibarının Metin Madenciliği ve Duygu Analizi ile Değerlendirilmesi
Şahin H., Kayakuş M., Erdoğan D., Yiğit Açıkgöz F.
MEHMET AKIF ERSOY UNIVERSITY JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES INSTITUTE
, sa.40, ss.91-104, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
2024OLGUNLAŞMA ENSTİTÜLERİNDE HALKLA İLİŞKİLER UYGULAMALARI: YÖNETİCİLERİN DEĞERLENDİRMELERİ ÜZERİNE BİR ANALİZ
Yiğit Açıkgöz F.
Sosyal Bilimler Dergisi / The Journal of Social Sciences , sa.72, ss.242-260, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
2024DİYALOJİK İLETİŞİM PERSPEKTİFİNDEN OLGUNLAŞMA ENSTİTÜLERİNİN SOSYAL MEDYA KULLANIMI
Yiğit Açıkgöz F.
ASOSJOURNAL , sa.157, ss.330-344, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
2024DİYALOJİK İLETİŞİM VE KURSİYER DENEYİMLERİ: OLGUNLAŞMA ENSTİTÜLERI ÖRNEĞİ,
Yiğit Açıkgöz F.
ASOSJOURNAL (The Journal of Academic Social Science) , cilt.238255, sa.156, ss.1-18, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
2024WEB SİTELERİNDE DİYALOJİK YAKLAŞIMLAR: OLGUNLAŞMA ENSTİTÜLERİ ÖRNEĞİ
Yiğit Açıkgöz F.
Sosyal Bilimler Dergisi / The Journal of Social Sciences , cilt.202471, sa.2024 - 71, ss.241-255, 2024 (Hakemli Dergi)
2023
2023İletişim Araştırmalarındaki Güncel Eğilimler Üzerine Bibliyometrik Bir İnceleme
Yiğit Açıkgöz F., Çizmeli D.
Akdeniz İletişim Fakültesi Dergisi , cilt.2023, sa.43, ss.214-234, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
2023Twitterda Makine Öğrenmesi Yöntemleriyle Sahte Haber Tespiti
Kayakuş M., Yiğit Açıkgöz F.
Abant Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.23, sa.2, ss.1017-1027, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
2023DEMOKRAT PARTİ DÖNEMİNDE (1950-1960) İÇ VE DIŞ SİYASETTE YAŞANAN ÖNEMLİ OLAYLAR
Yiğit Açıkgöz F., Coşkun D.
SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ (THE JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES) , cilt.62, sa.2023 - 62, ss.305-316, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
2022Classification of News Texts by Categories Using Machine Learning Methods
Kayakuş M., Yiğit Açıkgöz F.
Alphanumeric Journal
, cilt.10, sa.2, ss.155-166, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
2022Bir Ünlünün Aynı Zaman Diliminde Farklı Markaların Reklamlarında Kullanılmasının Tüketici Tutumlarına Olan Etkisi
Yiğit Açıkgöz F., Koktay B.
Abant Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.22, sa.3, ss.1203-1211, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
2021TÜRKİIYE’NİN KARŞILAŞTIĞI DİPLOMATİK KRİZLER SONUCUNDA YAPILAN BOYKOT ÇAĞRILARININ TOPLUMDAKİ YANSIMALARI
Yiğit Açıkgöz F., Ayhan A., Kurtuluş G.
ESAM , cilt.2, sa.2, ss.285-309, 2021 (Hakemli Dergi)
2018
2018Akademik Örgütlerde İtibar Algısı: Akdeniz Üniversitesi’nin İç ve Dış Paydaşları Üzerine Bir Araştırma
YİĞİT AÇIKGÖZ F., KARAKAYA Ç.
Akdeniz iletişim , sa.30, ss.191-217, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
2018Dijital Oyunların Çocukların Kişilik Özellikleri ve Davranışları Üzerindeki Etkileri:GTA 5 Örneği
Yiğit Açıkgöz F.
Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi , sa.29, ss.1-18, 2018 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
2024YAPAY ZEKA ARAÇLARININ KURUMSAL İLETİŞİMDEKİ YERİ
Yiğit Açıkgöz F.
Uluslararası Bilimsel Çalışmalar Kongresi (UBCAK), Sakarya, Türkiye, 22 - 23 Ağustos 2024, ss.13-15, (Özet Bildiri)
2024
2024İletişim Fakültesi Öğrencilerinin Yapay Zeka Kullanım Düzeyleri ChatGPT Örneği
Yiğit Açıkgöz F.
Karadeniz 16. Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, Bartın, Türkiye, 16 - 18 Ağustos 2024, ss.13-15, (Özet Bildiri)
2024
2024Kampanyaların Kurumsal İtibarının Duygu Analizi İle Tespit Edilmesi: Gratis Örneği
Yiğit Açıkgöz F.
13. Uluslararası Değişen Dünyada Sosyal, Beşeri, İdari Ve Eğitim Bilimleri Kongresi, Ankara, Türkiye, 6 - 08 Ağustos 2024, ss.15-16
2024
2024SOSYAL MEDYADA MARKA BOYKOTLARI VE KRİZ İLETİŞİMİ: STARBUCKS ÖRNEĞİ
Yiğit Açıkgöz F.
AVRASYA 11. ULUSLARARASI SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ, Toskent, Özbekistan, 01 Ağustos 2024
2024
2024The Economic Effects of Technological Developments on the New Media Sector: A Bibliometric Analysis
Yiğit Açıkgöz F., Kayakuş M., Çizmeli D., Güdekli İ. A., Arık M. A.
5. Uluslararası Medya Çalışmaları Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 29 - 31 Mayıs 2024
2024
2024Kurumsal İtibarın İnşasında Sosyal Medyanın Rolü: Akdeniz Üniversitesi X Platformu Üzerine Bir İnceleme
Yiğit Açıkgöz F., Kayakuş M.
5. Uluslararası Medya Çalışmaları Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 29 - 31 Mayıs 2024
2021
2021İletişim Fakültesi Öğrencilerinin Mahremiyet Algısı: Instagram Örneği
YİĞİT AÇIKGÖZ F., ŞAHİN B.
Ulusal Dijital Çağ ve Yeni İletişim Düzeni Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 1 - 02 Haziran 2021, ss.1
2018
2018Öğretmenlerin İlköğretimde Sağlık Okuryazarlığı Dersinin Verilmesine Yönelik Görüş ve Önerileri”
YİĞİT AÇIKGÖZ F., YALMAN A.
Sağlık İletişimi Sempozyumu 2018, Türkiye, 30 Aralık - 31 Ekim 2018
2018
2018Dijital Oyunların Çocukların Kişilik ve Davranışları Üzerinde Etkisi: Gta 5 Oyunu Örneği
YİĞİT AÇIKGÖZ F., YALMAN A.
3. Uluslararası Medya Çalışmaları Sempozyumu, 1 - 03 Kasım 2018
Kitaplar
2024
2024Dijital Dönüşüm ve Halkla İlişkiler: Arçelik Üzerinden Yeni Trendler
Yiğit Açıkgöz F.
Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Alanında Gelişmeler, Prof. Dr. Mehmet Ulukan Doç. Dr. Fadime Dilber, Editör, Platanus Yayın Grubu, Ankara, ss.91-100, 2024
2024
2024Dijital Çağda Kriz Yönetimi: Yemeksepeti Vaka Analizi
Yiğit Açıkgöz F.
SOSYAL BİLİMLERDE YENİ VİZYONLAR: KAVRAMLAR - KURAMLAR - UYGULAMALAR, Doç. Dr. Filiz ER, Editör, Duvar Yayınları, İzmir, ss.199-208, 2024
2023
2023SOSYAL MEDYA KULLANICILARI ARASINDA BİR ŞEYLERİ KAÇIRMA KORKUSU (FOMO) ÜZERİNE BİBLİYOMETRİK ANALİZ
Yiğit Açıkgöz F., Aygen Zetter S., Yalman A.
Sosyal ve Beşeri Bilimlerde Uluslararası Araştırma ve Değerlendirmeler, PROF. DR. HAKAN ALTINTAŞ PROF. DR. MUSTAFA METE DOÇ. DR. NESLİHAN BOLAT BOZASLAN, Editör, Serüven , Ankara, ss.97-108, 2023
2023
2023Rasyonelleşmenin İrrasyoneleşmesi Pratiği Olarak Motorlu Kuryelerin Çalışma Alanları
Yalman A., Yiğit Açıkgöz F.
Rasyonelleşmenin İrrasyoneleşmesi Pratiği Olarak Motorlu Kuryelerin Çalışma Alanları, Meryem BULUT, Editör, BİDGE, Ankara, ss.71-84, 2023
2023
2023Uzaktan Eğitim Alanında Yapılan Öğrenci Merkezli Çalışmaların Bibliyometrik Analizi
Yiğit Açıkgöz F., Aygen Zetter S.
SOSYAL, İNSAN VE İDARİ BİLİMLERDE GÜNCEL YAKLAŞIMLAR 2, Doç. Dr. Enis Baha BİÇER Dr. Orhan ŞANLI, Editör, Duvar Yayınları, İzmir, ss.789-803, 2023
2023
2023DİJİTALLEŞMENİN KAMU KURUMLARINA YANSIMALARI ÜZERİNE SİSTEMATİK BİR DERLEME
Yiğit Açıkgöz F., Aygen Zetter S.
Sosyal ve Beşeri Bilimlerde Uluslararası Teori, Araştırma ve Derlemeler Cilt 2, PROF. DR. HAKAN ALTINTAŞ PROF. DR. MUSTAFA METE DOÇ. DR. NESLIHAN BOLAT BOZASLAN, Editör, Serüven Yayınevi, Ankara, ss.205-215, 2023
2023
2023Dijital Oyunlar Üzerine Yapılan Akademik Araştırmalarla İlgili Sistematik Bir İnceleme
Yalman A., Yiğit Açıkgöz F.
Sosyal, İnsan ve İdari Bilimlerde Yenilikçi Çalışmalar, Doç. Dr. Serap Sarıbaş,Dr. Öğr. Üyesi,Turgay Akkuş, Editör, Duvar Yayınları, İzmir, ss.2143-2158, 2023
2022
2022Gazetelerin Web Sayfalarının Etkinliği Konusunda Karşılaştırmalı Bir Analiz
Yiğit Açıkgöz F., Kayakuş M.
Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Alanında Yeni Trendler II, Prof. Dr. Sinan Sönmez, Editör, Duvar Yayınları, Ankara, ss.747-759, 2022
2022
2022ÜNIVERSITE ÖĞRENCILERININ DIJITAL PAZARLAMA KONUSUNDAKI ALGILARI ÜZERINE BIR DEĞERLENDIRME.
Yiğit Açıkgöz F., Aygen Zetter S.
ÜNIVERSITE ÖĞRENCILERININ DIJITAL PAZARLAMA KONUSUNDAKI ALGILARI ÜZERINE BIR DEĞERLENDIRME., Dr. Öğr. Üyesi Kaya Ağın, Editör, Eğitim Yayınevi, İstanbul, ss.403-412, 2022
2022
2022PROBLEM MÜZİK OLARAK RAP ŞARKI SÖZLERİNİN OLUMSUZ ETKİLERİ ÜZERİNE BİR İNCELEME
Yiğit Açıkgöz F., Yalman A.
PROBLEM MÜZİK OLARAK RAP ŞARKI SÖZLERİNİN OLUMSUZ ETKİLERİ ÜZERİNE BİR İNCELEME, Prof. Dr. Hasan BABACAN, Editör, uakb, Cetinje, ss.180-192, 2022
2020
2020Sağlık Alanında Paylaşılan İçeriklerin Sosyal Medyadaki Yayılma Hızına Bakış: Covid-19 Örneği
YALMAN A., YİĞİT AÇIKGÖZ F.
Sosyal Medya Sosyolojisi, Türk D.G., Özdemir Ş. , Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.195-215, 2020
Desteklenen Projeler
2025 - 2026
2025 - 2026Sosyal Medyada Marka Krizlerinin Analizi: X Platformu Üzerinden Duygu Analizi ve Konu Modelleme Yaklaşımı
TÜBİTAK Projesi
Yiğit Açıkgöz F., Akdil D.(Yürütücü)
2025 - 2026
2025 - 2026Akdeniz Üniversitesi Birimlerinin Kurumsal İtibarının Metin Madenciliği ve Duygu Analizi ile İncelenmesi
TÜBİTAK Projesi
Yiğit Açıkgöz F., Düzenli E.(Yürütücü)
2025 - 2026
2025 - 2026Özel Hastanelerin Kurumsal İtibarının Duygu Analizi ile İncelenmesi: Antalya İli Örneği
TÜBİTAK Projesi
Yiğit Açıkgöz F., Erbil S.(Yürütücü), Muratdağı E. A.
2025 - 2026
2025 - 2026Sosyal Medyada Marka Algısının Analizi: X Platformu Üzerinden Duygu Analizi ve Konu Modelleme
TÜBİTAK Projesi
Yiğit Açıkgöz F., Uğur G.(Yürütücü)
2022 - 2024
2022 - 2024
Kadın Cinayetleri Ve Kadına Yönelik Şiddet İle İlgili Twitter Kullanıcılarının Toplumsal Refleksleri Üzerine Bir Analiz: Türkiye Örneği
TÜBİTAK Projesi
Kayakuş M. (Yürütücü), Güdekli İ. A., Yiğit Açıkgöz F., Uğur S. B., Paçacı S., Çelik H. C., et al.
Sanatsal Etkinlik
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
01 Kasım 2018 - 01 Kasım 2018
01 Kasım 2018 - 01 Kasım 20183. Uluslararası Medya Çalışmaları Sempozyumu
Katılımcı
Antalya-Türkiye
01 Ekim 2018 - 01 Ekim 2018
01 Ekim 2018 - 01 Ekim 2018