SOSYAL, İNSAN VE İDARİ BİLİMLERDE GÜNCEL YAKLAŞIMLAR 2, Doç. Dr. Enis Baha BİÇER Dr. Orhan ŞANLI, Editör, Duvar Yayınları, İzmir, ss.789-803, 2023
Bireysel ve zihinsel gelişimin temelini oluşturan eğitim bireyler için olduğu
kadar ülkelerin ekonomik ve sosyo-kültürel gelişimi için de kritik bir öneme
sahiptir. Bu kritik önemden dolayı ülkeler gelişen ve değişen koşullara göre
sürekli olarak eğitim programlarını güncellemektedirler. Tüm alanlarda olduğu
gibi eğitim sistemleri üzerinde de en büyük değişikliğe şüphesiz teknolojik
alanda yaşanan gelişmeler öncülük etmiştir. Yazılı metinlerin posta yoluyla
öğrencilere gönderilmesiyle başlayan uzaktan eğitim fikri; radyo, televizyon,
bilgisayar, uydu ve internet gibi teknolojiler sayesinde eğitimin çehresinde
köklü değişimlere sebep olmuştur. Özellikle internet teknolojisinin öğretimde
kullanılmasıyla birlikte örgün eğitim sistemine alternatif olarak gösterilen
“uzaktan eğitim” ülkelerin geleceğine ve vatandaşlarının zihinsel gelişimine
önem veren toplumların öncelikli konusu haline gelmiştir.
Bu araştırmada ilk olarak uzaktan eğitim kavramının tarihsel gelişimi ve
dönüşümü ele alınmıştır. Ardından uzaktan eğitimin tarihsel gelişimi sürecinde
bu alanda yapılan öğrenci merkezli araştırmalar bibliyometrik analiz yöntemi ile
analiz edilmiştir. Elde edilen sonuçlar ışığında ileriye dönük olarak öneriler
sunulmuştur