Uzaktan Eğitim Alanında Yapılan Öğrenci Merkezli Çalışmaların Bibliyometrik Analizi


Creative Commons License

Yiğit Açıkgöz F., Aygen Zetter S.

SOSYAL, İNSAN VE İDARİ BİLİMLERDE GÜNCEL YAKLAŞIMLAR 2, Doç. Dr. Enis Baha BİÇER Dr. Orhan ŞANLI, Editör, Duvar Yayınları, İzmir, ss.789-803, 2023

  • Yayın Türü: Kitapta Bölüm / Araştırma Kitabı
  • Basım Tarihi: 2023
  • Yayınevi: Duvar Yayınları
  • Basıldığı Şehir: İzmir
  • Sayfa Sayıları: ss.789-803
  • Editörler: Doç. Dr. Enis Baha BİÇER Dr. Orhan ŞANLI, Editör
  • Akdeniz Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bireysel ve zihinsel gelişimin temelini oluşturan eğitim bireyler için olduğu kadar ülkelerin ekonomik ve sosyo-kültürel gelişimi için de kritik bir öneme sahiptir. Bu kritik önemden dolayı ülkeler gelişen ve değişen koşullara göre sürekli olarak eğitim programlarını güncellemektedirler. Tüm alanlarda olduğu gibi eğitim sistemleri üzerinde de en büyük değişikliğe şüphesiz teknolojik alanda yaşanan gelişmeler öncülük etmiştir. Yazılı metinlerin posta yoluyla öğrencilere gönderilmesiyle başlayan uzaktan eğitim fikri; radyo, televizyon, bilgisayar, uydu ve internet gibi teknolojiler sayesinde eğitimin çehresinde köklü değişimlere sebep olmuştur. Özellikle internet teknolojisinin öğretimde kullanılmasıyla birlikte örgün eğitim sistemine alternatif olarak gösterilen “uzaktan eğitim” ülkelerin geleceğine ve vatandaşlarının zihinsel gelişimine önem veren toplumların öncelikli konusu haline gelmiştir. Bu araştırmada ilk olarak uzaktan eğitim kavramının tarihsel gelişimi ve dönüşümü ele alınmıştır. Ardından uzaktan eğitimin tarihsel gelişimi sürecinde bu alanda yapılan öğrenci merkezli araştırmalar bibliyometrik analiz yöntemi ile analiz edilmiştir. Elde edilen sonuçlar ışığında ileriye dönük olarak öneriler sunulmuştur