Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Tarih
Genel Türk Tarihi
Eğitim
Verdiği Dersler
Yüksek Lisans
Yüksek Lisans
Sosyal Bilgiler Dersi Tarih Konularının
Sosyal Bilgilerde Tarihsel Düşünme Becerileri
Lisans
Lisans
Öğretmenlik Uygulaması
Türk Eğitim Tarihi
Türk Eğitim Tarihi
İslam Öncesi Türk Tarihi ve Kültürü
Türk Eğitim Tarihi
Türk Kültür Coğrafyası
İslam Öncesi Türk Tarihi ve Kültürü
Öğretmenlik Uygulaması II
Çağdaş Dünya Tarihi
Öğretmenlik Uygulaması I
Ekonomi
Sosyal Bilgiler Ders Kitabı İncelemeleri
Bilim, Teknoloji ve Toplum
Özel Öğretim Yöntemleri II
Topluma Hizmet Uygulamaları
Siyaset Bilimine Giriş
Özel Öğretim Yöntemleri II
İslam Öncesi Türk Tarihi ve Kültürü
Özel Öğretim Yöntemleri I
Sosyal bilgilerde Konu Alanı ders Kitabı İncelemeleri
Sosyal Bilgilerin Temelleri
Yönetilen Tezler
2022
2022Yüksek Lisans
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE WEB 2.0 ARAÇLARININ KULLANILMASININ ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN ÜSTBİLİŞSEL FARKINDALIK DÜZEYLERİ VE AKADEMİK BAŞARILARINA ETKİSİ
Akhan O. (Danışman)
A.ÖZTÜRK(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Sosyal bilgiler öğretmenlerinin sosyal bilgiler öğretimindeki politika bilimine yönelik görüşleri
Akhan O. (Danışman)
A.UYĞUR(Öğrenci)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2024
20242024 Sosyal Bilgiler Öğretim Programında Okuryazarlıklar: MAXQDA ile Tematik Bir Analiz
TURAN S., AKHAN O.
Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.13, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
2024Investigation of Secondary School Students’ Attitudes Towards Social Studies Course in Terms of Academic Motivation and Some Variables
Kılıçoğlu G., Erbaş S., Akhan O.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL SCIENCES , cilt.46, sa.3, ss.87-94, 2024 (ESCI)
2022
2022TARİH ÖĞRETMENLERİNİN DERSLERİNDE AKTİF ÖĞRENME YÖNTEM VE TEKNİKLERİNİ KULLANMALARINA YÖNELİK DENEYİMLERİ
Akhan O.
TÜRKİYE SOSYAL ARAŞTIRMALAR DERGİSİ , cilt.26, sa.2, ss.431-444, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
2021A Study on the Testing and Evaluation Questions in the T.R. History of Revolution and Ataturkism Textbooks in the 8th Grade According to the Revised Bloom Taxonomy
AKHAN O., ÖZTÜRK A.
Kesit Akademi Dergisi , cilt.7, sa.28, ss.21-58, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
2021EXAMINING THE LEARNING OUTCOMES IN THE 12THGRADE REPUBLIC OF TURKEY REVOLUTION HISTORY AND KEMALISM CURRICULUM BASED ON THE REVISED BLOOM’S TAXONOMY
AKHAN O.
Zeitschrift für die Welt der Türken / Journal of World of Turks , cilt.13, sa.2, ss.109-124, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
2021BİLSEM Tarih Öğretmenlerinin Atölye Hazırlama Deneyimleri
AKHAN O., ALTAŞ S.
ANADOLU KÜLTÜREL ARAŞTIRMALAR DERGİSİ , cilt.5, sa.2, ss.146-160, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
2021Preservice Social Studies Teachers’ Views on Middle School Students’ Levels of Historical Literacy
ÇİÇEK S., AKHAN O.
International Journal of Education and Literacy Studies
, cilt.9, sa.3, ss.158-168, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
2021BİLSEM Tarih Öğretmenlerinin BİLSEM Çalışma Koşulları Hakkındaki Görüşleri
AKHAN O., ALTAŞ S.
Manisa Celal Bayar Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.9, sa.1, ss.133-147, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
2021History Teacher Candidates’ Evaluation of Their Undergraduate Programs
AKHAN O.
Journal of Curriculum and Teaching
, cilt.10, sa.2, 2021 (Scopus)
2021
2021Secondary school students' views on the national struggle period
AKHAN O.
Turkish History Education Journal , cilt.10, sa.1, ss.38-54, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
2021An Examination of Historical Literacy Perceptions of Social Studies Preservice Teachers in Terms of Various Variables
AKHAN O., ÇİÇEK S.
Higher Education Studies
, cilt.11, sa.2, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
2021Syrian Refugee Middle School Students’ Perceptions of the History Subjects Taught in Social Studies Lessons
AKHAN O.
OPEN JOURNAL FOR EDUCATIONAL RESEARCH (OJER)
, cilt.5, sa.1, ss.37-48, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
2021The Opinions of the Secondary School Teachers on Being Role Models to Their Students
AKHAN O., ÇİÇEK S.
Journal of Education Theory and Practical Research , ss.123-131, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
2021TARİH ÖĞRETMENLERİNİN MESLEKİ GELİŞİMLERİNİ SAĞLAMAYA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ
AKHAN O.
Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi , cilt.10, sa.1, ss.384-398, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
2021TÜRKİYE ABD VE RUSYA LİSE TARİH PROGRAMLARI VE DERS KİTAPLARININ SOĞUK SAVAŞ DÖNEMİ KONULARI ÖRNEĞİNDE KARŞILAŞTIRILMASI
Turan R., AKHAN O.
Tarih Okulu Dergisi , sa.L, ss.363-388, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
2021History Teaching Approaches Preferred by Turkish and Russian History Teachers
AKHAN O.
World Journal of Education , cilt.11, sa.1, ss.62-74, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
2020Sınıf Öğretmenlerinin Tarih Konularının Öğretimine Yönelik Görüşleri
AKHAN O.
Uluslararası Temel Eğitim Araştırmaları Dergisi , cilt.4, sa.1, ss.72-80, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020Lise 11. Sınıf Tarih Ders Kitabının Resim-Metin İlişkisi Bakımından Değerlendirilmesi
AKHAN O.
Uluslararası Sosyal Bilgilerde Yeni Yaklaşımlar Dergisi , cilt.4, sa.2, ss.198-219, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020Tarih Öğretmenlerinin Okul Dışı Öğrenme Ortamlarına Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi
AKHAN O., Kaymak B.
TURKISH STUDIES - EDUCATIONAL SCIENCES , sa.15, ss.3901-3918, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020LİSE ÖĞRENCİLERİNİN TARİH DERSİ VE BİLEŞENLERİ İLE İLGİLİ METAFORLARI
AKHAN O.
Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi , sa.41, ss.243-259, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020Cumhuriyetin İlanının Konya Basınındaki Yankıları: Babalık Gazetesi (1923-1933)
AKHAN O.
21. Yüzyılda Eğitim ve Toplum Eğitim Bilimleri ve Sosyal araştırmalar Dergisi , cilt.9, sa.27, ss.751-778, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020SINIF EĞİTİMİNDE HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLER DERS KİTABI İÇERİSİNDE YER ALAN TARİH KONULARININ İNCELENMESİ
AKHAN O.
The Journal of Social Science , cilt.4, sa.8, ss.658-670, 2020 (Hakemli Dergi)
2019
2019Öğretmen Adaylarının Türk Eğitim Tarihi Dersine Yönelik Tutumları
AKHAN O., Altıntaş S.
Türkiye Bilimsel Araştırmalar Dergisi , cilt.4, sa.2, ss.90-100, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
2019Öğretmen Adaylarının İletişim Becerileri Düzeylerinin İncelenmesi
DİLBER F., AKHAN O.
Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi , cilt.7, sa.17, ss.473-493, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
2019KARŞILAŞTIRMALI SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNE BİR ÖRNEK: TÜRKİYE VE RUSYA SOSYAL BİLGİLER PROGRAMLARI
AKHAN O., BABAEV A., Yalçın A.
ULUSLARARASI SOSYAL ARAŞTIRMALAR DERGİSİ , cilt.12, sa.36, ss.746-762, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
2019SON SINIF ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRENMEYE YÖNELİK TUTUMLARI
AKHAN O., Dolmacı A., Altıntaş S.
The Journal of Academic Social Science Studies , sa.74, ss.59-72, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
2019‘’Son Sınıf Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Hazırbulunuşluk Düzeylerinin Belirlenmesi’’
AKHAN O., Dolmacı A., Altıntaş S.
Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi. , cilt.VI, sa.I, ss.55-64, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
2018Ortaokul Öğrencilerinin “Vatan Ve Vatanseverlik” Hakkındaki Görüşleri.
AKHAN O., Çiçek S.
ASOS JOURNAL , sa.6, ss.450-461, 2018 (Hakemli Dergi)
2016
2016Sosyal Bilgiler Öğretim Programlarında Çokkültürlü Eğitimin Yeri
AKHAN O., Yalçın A.
TRAKYA ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ , cilt.18, sa.2, ss.23-46, 2016 (Hakemli Dergi)
2013
2013Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Politika Bilimine Yönelik Eğilimlerinin Belirlenmesi.
AKHAN O.
ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ DERGİSİ , cilt.6, sa.14, ss.37-68, 2013 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2021
2021Töre Dergisinde Tarih ve Tarih Eğitimi Tartışmaları
AKHAN O.
7. ULUSLARARASI TARİH EĞİTİMİ SEMPOZYUMU, Tokat, Türkiye, 17 Eylül 2021
2021
2021Geçmişten Günümüze İlkokul Programlarında Yer Alan Tarih Derslerinde Kullanılan Yöntem Teknik Araç ve Gereçlerin İncelenmesi
AKHAN O.
SADAB 9th International Conference on Social Researches and Behavioral Sciences, 25 Haziran 2021, (Tam Metin Bildiri)
2021
20219.SINIF TARİH DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI’NDAKİ KAZANIMLARININ REVİZE EDİLMİŞ BLOOM TAKSONOMİSİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ
AKHAN O.
II. International Ankara Multidisciplinary Studies Congress, 07 Haziran 2021, (Özet Bildiri)
2021
2021ABD DÜNYA TARİHİ DERS KİTABININ RESİM-METİN İLIŞKİSİ BAKIMINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ: II. DÜNYA SAVAŞI ÖRNEĞİ
AKHAN O.
ASEAD 7. ULUSLARARASI SOSYAL BİLİMLER SEMPOZYUMU, 10 Nisan 2021, ss.246-262
2020
2020Töre Dergisinin Eğitime Katkıları
AKHAN O.
18. Uluslararası Türk Dünyası Sosyal Bilimler Kongresi, Sakarya, Türkiye, 12 - 14 Aralık 2020, ss.50
2020
202011.Sınıf Tarih Ders Kitabının Resim-Metin İlişkisi Açısından Değerlendirilmesi
AKHAN O.
2. ULUSLARARASI SOSYAL BİLİMLER VE EĞİTİM BİLİMLERİ SEMPOZYUMU(USVES), Elazığ, Türkiye, 9 - 10 Ekim 2020, ss.16, (Özet Bildiri)
2019
2019İlkolkul Ve Ortaokul Öğrencilerinin “Kültür Ve Miras” Öğrenme Alanına Yönelik Değerlendirmeleri
AKHAN O., Çiçek S.
2. ULUSLARARASI TEMEL EĞİTİM KONGRESİ, Muğla, Türkiye, 23 - 27 Ekim 2019, ss.1214-1221, (Tam Metin Bildiri)
2019
2019ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN “VATAN, ORDU, BAYRAK, İSTİKLAL MARŞI” ÜZERİNE METAFORİK ALGILARI
AKHAN O., Çiçek S.
2. ULUSLARARASI TEMEL EĞİTİM KONGRESİ, Muğla, Türkiye, 23 - 27 Ekim 2019, ss.491, (Özet Bildiri)
2019
2019Ortaokul Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersi Öğrenme Alanlarına Yönelik Değerlendirmeleri
AKHAN O., Çiçek S.
3. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu USEAS2019, Muğla, Türkiye, 24 - 20 Nisan 2019, ss.477-487
2019
2019Tarih Öğretmenliği Son Sınıf Öğrencilerinin ve Formasyon Alan Tarih Bölümü Öğrencilerinin Hizmet İçine Yönelik Metaforik Algılarının Karşılaştırılması
AKHAN O., HÜSEYİN A.
3. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu USEAS2019, Muğla, Türkiye, 24 - 27 Nisan 2019, ss.146-153
2018
2018‘’Determınıng The Readıness Levels Of The Senıor Teacher Candıdates Towards Teahıng Professıon’’
AKHAN O., Dolmacı A., Altıntaş S.
Mediterranean International Conference on Social Sciences MECAS III, Budapeşte, Macaristan, 19 - 22 Haziran 2018, ss.47
2018
2018The Attitudes of the Senior Teacher Candidates Towards Learning
AKHAN O., DOLMACI A., ALTINTAŞ S.
Third Mediterranean International Congress on Social Sciences (MECAS III), Budapest, Macaristan, 19 - 22 Haziran 2018, cilt.2, ss.45-46, (Özet Bildiri)
2018
2018Ortaokul Öğrencilerinin “Vatan Ve Vatanseverlik” Hakkındaki Görüşleri."
AKHAN O., Çiçek S.
Uluslararası Bilim ve Eğitim Kongresi, Afyonkarahisar, Türkiye, 23 - 25 Mart 2018, ss.33
2016
2016Okullardaki Değerler Eğitimi Uygulamalarında İlk Basamak: Okul Müdürleri
Demirezen S., AKHAN O.
V. USBES, Denizli, Türkiye, 28 - 30 Nisan 2016, ss.96, (Özet Bildiri)
2015
2015Ortaokul 8. Sınıf Öğrencilerinin Barış ve Savaş Konularına Yönelik Tutumları
Demirezen S., AKHAN O.
IV. USBES, Bolu, Türkiye, 23 - 25 Nisan 2015, ss.161, (Özet Bildiri)
2012
2012Cumhuriyeten Günümüze İköğretim Sosyal Bilgiler Programlarında Değerler Eğitiminin İncelenmesi
AKHAN O.
1. Kıbrıs Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Girne, Kıbrıs (Kktc), 6 - 09 Aralık 2012, ss.172
2012
2012SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ POLİTİKA BİLİMİNE YÖNELİK EĞİLİMLERİ
AKHAN O.
1. ULUSLARARASI KATILIMLI ÖĞRETMEN YETİŞTİRME VE GELİŞTİRME SEMPOZYUMU, Uşak, Türkiye, 20 - 22 Eylül 2012, ss.78
Kitaplar
2024
2024SOSYAL BİLGİLERDE SİYASETNAMELERİN KULLANIMI
AKHAN O., TURAN S.
SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİNDE EDEBİYAT İNCELEMELERİ, FAİZ MELİKE, KARASU AVCI EMİNE, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.445-463, 2024
2024
2024Maarif Modeli Kapsamında 2024 Sosyal Bilgiler Öğretim Programı
Akhan O., Turan S.
Sosyal Bilgiler Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar-V, HAKAN AKDAĞ,REFİK TURAN, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.55-68, 2024
2021
2021Kuramdan Uygulamaya Ortaokullar İçin Tarih Öğretimi
Turan R. (E. Kurulu Üy.), Akhan O. (E. Kurulu Üy.)
Nobel Yayınevi, Ankara, 2021
2021
2021IF I WERE A HISTORY TEACHER: HIGH SCHOOL STUDENTS’ VIEWS ON HISTORY CLASSES AND HISTORY TEACHERS
Akhan O.
The Pandemic Process and New Horizons in Educational Sciences, ÇETİN TURHAN,İNEL YUSUF,GÜRGİL FİTNAT., Editör, SRA Academic Publishing, Riga, ss.215-233, 2021
2021
2021TARİHİ ROMANLARLA TARİH ÖĞRETİMİNE ÖRNEKLER
AKHAN O.
PANDEMİ SÜRECİNDE EĞİTİM BİLİMLERİNDE YENİ YÖNELİMLER, ÇETİN Turhan, TÜRKSEVER Ömer, GÖKALP Ali, Editör, Hiper Yayıncılık, ss.386-432, 2021
2021
2021Tarih Konularının Öğretiminde Alternatif Bir Yol: Kişi Yer Adlarına Dayalı Tarih Öğretimi
AKHAN O., Uyğur A.
Kuramdan Uygulamaya Ortaokullar İçin Tarih Öğretimi, TURAN Refik, AKHAN Osman, Editör, Nobel, Ankara, ss.365-389, 2021
2021
2021YENİLİKÇİ TARİH ÖĞRETİMİNE BAKIŞ
AKHAN O.
KURAMDAN UYGULAMAYA ORTAOKULLAR İÇIN TARIH ÖĞRETIMI, TURAN Refik, AKHAN Osman, Editör, Nobel, Ankara, ss.1-11, 2021
2020
2020Preservice Teachers'Opinions About Active Learning Methods and Techniques
AKHAN O., Çiçek S.
New Horizons in Social Studies Education, Turhan Çetin, Bahadır Kılcan, Yusuf İnel, Osman Çepni, Editör, Sra Academic Publishing, Kaunas, ss.257-276, 2020
2014
2014Sosyal Bilgiler Öğretiminde Sosyoloji Konularının Öğretimi
AKHAN O.
Sosyal Bilgiler Öğretiminde Sosyoloji Konularının Öğretimi. Sosyal Bilgiler Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar–2, Turan R., Sünbül M., Akdağ H., Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.126-135, 2014
2014
2014