Eğitim Bilgileri
2013 - 2013
2013 - 2013Post Doktora
The University of Iowa, Eğitim Fakültesi, Fen Bilgisi Öğretmenliği, Amerika Birleşik Devletleri
2004 - 2010
2004 - 2010Bütünleşik Doktora
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü (Fen Bilgisi Eğitimi), Türkiye
2008 - 2009
2008 - 2009Post Doktora
The University of Iowa, Eğitim Fakültesi, Fen Bilgisi Öğretmenliği, Amerika Birleşik Devletleri
1999 - 2003
1999 - 2003Lisans
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Fen Bilgisi Öğretmenliği, Türkiye
Yaptığı Tezler
2010
2010Doktora
Student and School Characteristics Related to Elementary Students’ Nature of Science Views
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü (Fen Bilgisi Eğitimi)
Sertifika, Kurs ve Eğitimler
2019
2019Arduino Programlama Geliştirme Ve Uyum Eğitimi (Robotik Kodlama)
Eğitim Yönetimi ve Planlama
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü
2014
2014Ulusal Akademik Ar-Ge Destek Programları Tanıtımı ve Proje Önerisi Hazırlama Eğitimi (SOBAG)
Eğitim Yönetimi ve Planlama
TÜBİTAK Araştırma Destek Programları
2014
2014ERASMUS PLUS-K2 Stratejik Ortaklıklar Okul Eğitimi Proje Hazırlama Semineri
Eğitim Yönetimi ve Planlama
Mehmet Altay tarafından Ay-Yıldız Danışmanlık
2012
2012FEAD Çalıştayları-II: Yapısal Eşitlik Modellemesi ve Bilgisayar Destekli Nitel Veri Analizi,
Eğitim Yönetimi ve Planlama
Niğde Üniversitesi
2012
2012Bilimin Doğası Öğretimi
Eğitim Yönetimi ve Planlama
Pamukkale Üniversitesi (Fouad Sami Abd-El-Khalick, tarafından)
2011
2011Eğitimde Teori ve Pratiğin Buluşması
Eğitim Yönetimi ve Planlama
Selçuk Üniversitesi
2009
2009Structural Equation Modeling with LISREL
Eğitim Yönetimi ve Planlama
Scientific Software International (by Ralph O. Mueller and Gregory Hancock)
2009
2009Hierarchical Linear and Nonlinear Modeling with the HLM for Windows program.
Eğitim Yönetimi ve Planlama
Scientific Software International (by Ann O’Connell and Betsy McCoach).
2008
2008Hierarchical Linear and Nonlinear Modeling with the HLM for Windows program.
Eğitim Yönetimi ve Planlama
Scientific Software International (by Steve Raudenbush, & Tony Bryk)
2001
20016-9 Yaş Arası Çocukların Çevre Eğitimi
Eğitim Yönetimi ve Planlama
Prof. Dr. Gerold Scholz, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
İlköğretim
Fen Bilimleri Eğitimi
Öğretmen Eğitimi
Akademik Unvanlar / Görevler
2017 - Devam Ediyor
2017 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü
2015 - 2017
2015 - 2017Doç. Dr.
Necmettin Erbakan Üniversitesi, Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü
2012 - 2015
2012 - 2015Yrd. Doç. Dr.
Necmettin Erbakan Üniversitesi, Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü
2013 - 2013
2013 - 2013Diğer
The University of Iowa, Eğitim Fakültesi, Fen Bilgisi Eğitimi
2011 - 2012
2011 - 2012Yrd. Doç. Dr.
Selçuk Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü
2010 - 2011
2010 - 2011Araştırma Görevlisi Dr.
Selçuk Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü
2004 - 2010
2004 - 2010Araştırma Görevlisi
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü (Fen Bilgisi Eğitimi)
2008 - 2009
2008 - 2009Diğer
The University of Iowa, Eğitim Fakültesi, Fen Bilgisi Eğitimi
Yönetimsel Görevler
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorBölüm Başkan Yardımcısı
Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Akademi Dışı Deneyim
2011 - Devam Ediyor
2011 - Devam EdiyorYardımcı Doçent
Konya Üniversitesi
2011 - Devam Ediyor
2011 - Devam EdiyorYardımcı Doçent
Selçuk Üniversitesi
2010 - Devam Ediyor
2010 - Devam EdiyorAraştırma Görevlisi
Selçuk Üniversitesi
2013 - 2013
2013 - 2013Ziyaretçi Araştırmacı
The University of Iowa
2004 - 2010
2004 - 2010Araştırma Görevlisi
Orta Doğu Teknik Üniversitesi
2008 - 2009
2008 - 2009Ziyaretçi Araştırmacı
The University of Iowa
Verdiği Dersler
Yönetilen Tezler
2022
2022Yüksek Lisans
Ortaokul öğrencilerinin fen, teknoloji, mühendislik ve matematik (STEM) hakkındaki tutumlarının incelenmesi
Hacıeminoğlu E. (Danışman)
U.DEMET(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Rehberli Araştırma Sorgulamaya Dayalı Fen Bilgisi Laboratuvar Uygulamalarının Yansımaları
Hacıeminoğlu E. (Danışman)
S.OKTAN(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Fen bilimleri öğretmen adaylarının eleştirel düşünme ve bilimsel muhakeme becerilerinin geliştirilmesi
Hacıeminoğlu E. (Danışman)
N.KARAGÖL(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Ortaokul öğrencileri için tasarım temelli fen eğitimi uygulamaları: Sivas örneği
Hacıeminoğlu E. (Danışman)
F.YILDIRIM(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
Fen bilgisi öğretmen adaylarının açık uçlu araştırma sorgulamaya dayalı evde bilim uygulamaları ile ilgili yansımaları
Hacıeminoğlu E. (Danışman)
P.ÜNLÜ(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
İlköğretim 7-8. sınıf öğrencilerinin sürdürülebilir kalkınma ve iklim değişikliğine yönelik tutum ve davranışları
Hacıeminoğlu E. (Danışman)
S.ŞEKER(Öğrenci)
Verdiği Kurs ve Eğitimler
2022 - 2022
2022 - 2022Hiyerarşik Doğrusal Modelleme ve Hiyerarşik Regresyon Analizi
Akademik Birimler - Eğitim
Hacıeminoğlu E.
2011 - 2011
2011 - 2011Problem ve Proje Tabanlı Öğretim Eğitimi
Akademik Birimler - Eğitim
Hacıeminoğlu E.
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2024
2024Do Teenagers Believe in Anthropogenic Climate Change and Take Action to Tackle It?
Şeker S., Şahin E., Hacieminoğlu E., Demirci S.
SUSTAINABILITY , cilt.16, ss.1-19, 2024 (SCI-Expanded)
2023
2023A “light bulb moment”: Lab experiments enhancing novelty and critical thinking designed by future teachers
ÜNLÜ P., HACIEMİNOĞLU E., YILDIZ N. G.
Thinking Skills and Creativity , cilt.50, 2023 (SSCI)
2022
2022Factors Related to Cognitive Reasoning of Pre-Service Teachers’ Science Process Skills: Role of Experiments at Home on Meaningful Learning
Hacıeminoğlu E., Yıldız N. G., Şeker R.
SUSTAINABILITY , cilt.14, sa.13, ss.1-27, 2022 (SSCI)
2022
2022Interdisciplinary Use of Argumentation among Religious Education and Philosophy Teachers-in-Training
Hacıeminoğlu E., Yıldız N. G.
RELIGIONS , cilt.13, sa.5, ss.405-427, 2022 (AHCI)
2021
2021Factors Related To Pre-Service Science Teachers’ Intentions On Teaching Environmental Issues
Hacıeminoğlu E.
JOURNAL OF ENVIRONMENTAL PROTECTION AND ECOLOGY , cilt.22, sa.4, ss.1699-1705, 2021 (SCI-Expanded)
2016
2016Successes with Reversing the Negative Student Attitudes Developed in Typical Biology Classes for 8th and 10th Grade Students
Hacieminoglu E., Ali M. M., Oztas F., Yager R. E.
EURASIA JOURNAL OF MATHEMATICS SCIENCE AND TECHNOLOGY EDUCATION , cilt.12, sa.1, ss.153-160, 2016 (SSCI)
2015
2015Differences between Students in STS and Non-STS Classrooms Regarding Creativity
Hacieminoglu E., Ali M. M., Yager R. E., Oztas F., Oztas H.
REVISTA DE CERCETARE SI INTERVENTIE SOCIALA , cilt.50, ss.22-37, 2015 (SSCI)
2014
2014How In-service Science Teachers Integrate History and Nature of Science in Elementary Science Courses
Hacıeminoğlu E.
KURAM VE UYGULAMADA E?ITIM BILIMLERI / EDUCATIONAL SCIENCES: THEORY & PRACTICE , cilt.14, sa.1, ss.353-372, 2014 (SSCI)
2014
2014Development and validation of nature of science instrument for elementary school students
Hacıeminoğlu E., Yılmaz Tüzün Ö., Ertepınar H.
Education 3-13 , cilt.42, sa.3, ss.258-283, 2014 (SCI-Expanded)
2013
2013EXPANSION OF ENVIRONMENTAL EDUCATION THROUGH FIELD TRIPS. SCHOOL OF THE WILD
Hacieminoglu E.
JOURNAL OF ENVIRONMENTAL PROTECTION AND ECOLOGY , cilt.14, sa.3A, ss.1396-1402, 2013 (SCI-Expanded)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2021
2021Factors Predicting Middle School Pupils’ Learning Orientations: A Multilevel Analysis
Hacıeminoğlu E.
Education Quarterly Reviews , cilt.4, sa.3, ss.409-423, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
2021The Factors Predicting Pre-service Science Teachers’ Scientific Literacy
Çağaç O., Karagöl N., Hacıeminoğlu E.
International Journal of Scientific and Technological Research , cilt.7, sa.5, ss.16-27, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
2021Environmentally Friendly Behaviors and Environmental Attitudes of 6th Grade Middle-School Students
Oktan S., Demet U., Hacıeminoğlu E.
International Journal of Scientific and Technological Research , cilt.7, sa.4, ss.87-95, 2021 (Hakemli Dergi)
2019
2019Evaluation of Elementary Science Teachers' Perceptions Regarding Inclusive Education Applications
İlik Ş. Ş., Hacıeminoğlu E.
Journal of Education and Training Studies , cilt.7, sa.10, ss.19-29, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
2019Student and School Level Variables related to Elementary School Students' Attitudes towards Science
Hacıeminoğlu E.
EURASIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH , cilt.2019, sa.80, ss.59-88, 2019 (ESCI)
2017
2017Sürdürülebilir Gelişme İçin Eğitim Bağlamında Sınıf Öğretmenlerinin Çevre Okuryazarlığı Düzeylerinin Belirlenmesi
Derman A., Hacıeminoğlu E.
19 Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.36, sa.2, ss.81-103, 2017 (Hakemli Dergi)
2016
2016Elementary school students attitude toward science and related variables
Hacıeminoğlu E.
International Journal of Environmental & Science Education , cilt.11, sa.2, ss.32-52, 2016 (Scopus)
2016
2016Does outdoor education make any difference in environmental literacy of pre service classroom teachers
Derman A., Şahin E., Hacıeminoğlu E.
International Journal of Environmental & Science Education , cilt.111, sa.15, ss.8491-8506, 2016 (Scopus)
2016
2016Features of Creativity that Improve Student Science Learning
Mohamed Fahem S., Hacıeminoğlu E., Mohammed A., Yager R.
K-12 STEM Education , cilt.2, sa.3, ss.73-81, 2016 (Hakemli Dergi)
2015
2015Students and school characteristics related to elementary school students nature of science views
Hacıeminoğlu E., Ertepınar H., Yılmaz Tüzün Ö., Çakır H.
Education 3-13: International Journal of Primary, Elementary and Early Years Education , cilt.43, sa.6, ss.700-721, 2015 (ESCI)
2015
2015Understanding and Using Science Process Skills by 3rd and 4th Grade Students
Mohamed Faheem S., Alalsheikh K., Yager S. O., Hacıeminoğlu E., Yager R. E.
Schooling , cilt.6, sa.1, ss.1-15, 2015 (Hakemli Dergi)
2014
2014In service teachers perceptions regarding their practices related to integrating nature of science Case study
Hacıeminoğlu E.
Procedia - Social and Behavioral Sciences , cilt.116, sa.2014, ss.1268-1273, 2014 (Hakemli Dergi)
2013
2013Changes in student attitudes regarding science when taught by teachers without experiences with a model professional development program
Moustafa Ali M., Yager R. E., Hacıeminoğlu E., Çalışkan İ.
School Science and Mathematics , cilt.113, sa.3, ss.109-119, 2013 (ESCI)
2013
2013The effect of the science and technology course integrated with cartoons on students achievement and attitudes
Çetin Teke E., Pehlivan M., Hacıeminoğlu E., Teke H.
Journal of Educational and Instructional Studies in the World , cilt.3, sa.2, ss.129-134, 2013 (Hakemli Dergi)
2012
2012The role of student and teacher creativity in aiding current reform efforts in science and technology education
Yager S. O., Doğan Ö. K., Hacıeminoğlu E., Yager R. E.
National Forum of Applied Educational Research Journal , cilt.25, sa.3, ss.1-24, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
2012Pre service science teachers perceptions and practices related to history of science instructions
Hacıeminoğlu E., Ertepınar H., Yılmaz Tüzün Ö.
International Journal on New Trends in Education and Their Implications , cilt.3, sa.3, ss.53-59, 2012 (Hakemli Dergi)
2011
2011Middle school students attitude toward science in constructivist curriculum environment
Hacıeminoğlu E., Yılmaz Tüzün Ö., Ertepınar H.
International Journal on New Trends in Education and Their Implications , cilt.2, sa.3, ss.1-6, 2011 (Hakemli Dergi)
2010
2010Real reform takes more than Stirring the Pot
Yager R. E., Alı M. M., Hacıeminoğlu E.
Science Educator , cilt.19, sa.2, ss.56-62, 2010 (Hakemli Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
2021
2021Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Bilimsel Süreç Becerilerinin Gelişimlerinin İncelenmesi.
Karagöl N., Hacıeminoğlu E.
VIIIth International Eurasian Educational Research Congress, Aksaray, Türkiye, 7 - 10 Temmuz 2021, ss.491-493
2021
2021Açık Uçlu Araştırma Sorgulamaya Dayalı Evde Bilim Uygulamaları ve Yansımaları.
Ünlü P., Hacıeminoğlu E.
VIIIth International Eurasian Educational Research Congress, Aksaray, Türkiye, 7 - 10 Temmuz 2021, ss.506-508
2019
2019İlköğretim öğrencilerinin öğrenme yaklaşımları, motivasyon amaçları ve fen başarıları.
HACIEMİNOĞLU E.
3rd International Congress on Science and Education, Afyonkarahisar, Türkiye, 21 - 24 Mart 2019, ss.1
2019
2019Fen bilgisi öğretmen adaylarının sınıf içi uygulamalara yönelik yansımaları.
HACIEMİNOĞLU E.
3rd International Congress on Science and Education, Afyonkarahisar, Türkiye, 21 - 24 Mart 2019, ss.1
2018
2018Successes in science education over three decades: Enlarging the views of science, continuous professional development, and teachers actually involved with both.
HACIEMİNOĞLU E., Yager S., Yager R.
16th International Conference Sustainable Development, Culture, Education,, Antalya, Türkiye, 1 - 04 Kasım 2018, ss.128-150
2018
2018Creativity required for scientists, science teachers, and science students.
HACIEMİNOĞLU E., Yager R.
16th International Conference Sustainable Development, Culture, Education, Antalya, Türkiye, 1 - 04 Kasım 2018, ss.161-171
2018
2018İlköğretim öğrencilerinin okul dışı öğrenme ortamlarına yönelik düşünceleri: TÜBİTAK Ulusal gözlemevi gezisi.
Kök M., HACIEMİNOĞLU E.
International Outdoor Learning Symposium, İzmir, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2018, ss.1
2018
2018Teacher Actions Characterizing Student-Centered Instruction
HACIEMİNOĞLU E., ALI M. M., KUO ., YAGER R. E.
Vth INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, Antalya, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2018, ss.909-911
2018
2018Students and School Level Variables related to Elementary School Students' Attitude toward Science
HACIEMİNOĞLU E.
Vth INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, Antalya, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2018, ss.867-869
2017
2017Scepticism and Disinterest in Climate Change: A Perspective from Turkish Middle School Students at a Rural Area
ŞEKER S., ŞAHİN E., HACIEMİNOĞLU E.
International Congress of Health and Environment, 23 - 25 Ekim 2017
2017
2017Coupled Inquiry Based Science Laboratory Application Course Model for Pre-service Science Teachers and Pre-service Science Teachers’ Reflections regarding this Model.
HACIEMİNOĞLU E.
The 26th International Congress on Educational Sciences, 20 - 23 Nisan 2017
2016
2016Use of Coupled Inquiry Based Method Course Environment as a Source of Development of College Students Science Teaching Efficacy Belief Attitude and Constractivist Approaches to Teaching Science
HACIEMİNOĞLU E.
XVII. IOSTE Symposium, The Use of Science and Technology Education for Peace and Sustainable Development, 11 - 16 Temmuz 2016
2016
2016Factors Related To The Elementary School Students’ Motıvatıonal Goals.
Hacıeminoğlu E.
International Conference on New Trends in Education and Their Implications, Antalya, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2016, ss.133
2015
2015How in-service science teachers integrate history and nature of science in elementary science courses.
Hacıeminoğlu E.
National Association for Research in Science Teaching (NARST) Annual Conference, Illinois, Amerika Birleşik Devletleri, 11 - 14 Nisan 2015, ss.455
2013
2013In-service teachers’ perceptions regarding their practices related to integrating nature of science: Case study
Hacıeminoğlu E.
5th World Conference on Educational Sciences, Rome, İtalya, 3 - 05 Şubat 2013, ss.116
2014
2014Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Öğretime Yönelik İnanışları
AKYÜZ S., DURSUN S., HACIEMİNOĞLU E.
International Conference on New Trends in Education and Their Implications, 25 - 27 Nisan 2014
2014
2014Use of pre service science teacher creativity in elementary science classrooms
HACIEMİNOĞLU E.
International Conferences New Perspective in Science Education, 20 - 21 Mart 2014
2013
2013The effect of the science and technology course integrated with cartoons on students’ achievement and attitudes.
Cetin-Teke E., Pehlivan M., Hacıeminoğlu E., Teke H.
International Conference on New Trends in Education and Their Implications, Antalya, Türkiye, 25 - 27 Nisan 2013, ss.211
2012
2012Which is the best predictor of the middle school students science achievement in Turkey sample
HACIEMİNOĞLU E., YILMAZ TÜZÜN Ö., ERTEPINAR H.
International Journal of Arts & Sciences (IJAS) Conference, 29 Ekim - 01 Kasım 2012
2012
2012Fen bilgisi öğretmenlerinin sınıfiçi uygulamalarının kullandıkları öğretim yöntem ve teknikler açısından değerlendirilmesi
AKYÜZ S., DURSUN S., HACIEMİNOĞLU E.
X. Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 27 - 29 Haziran 2012
2012
2012Pre-service Science Teachers Perceptions and Practices related to History of Science Instructions.
Hacıeminoğlu E., Ertepınar H., Yılmaz Tüzün Ö.
International Conference on New Trends in Education and Their Implications, Antalya, Türkiye, 26 - 28 Nisan 2012, ss.14
2011
2011Effectiveness of coupled inquiry method and reflective notebooks in elementary science teaching methods course
HACIEMİNOĞLU E., YAGER R. E., DUNKHASE J.
World Conference on New Trends in Science Education, 19 - 23 Eylül 2011, ss.134
2011
2011A comperative study of elementary science teachers perceptions related to epistemological word view and science teaching efficacy belief in Turkey and USA
HACIEMİNOĞLU E., ERTEPINAR H., YILMAZ TÜZÜN Ö.
World Conference on New Trends in Science Education, 19 - 23 Eylül 2011, ss.145
2011
2011Pre-service teachers perceptions about epistemological wordwiew and related factors.
Hacıeminoğlu E., Ertapınar H., Yılmaz Tüzün Ö.
European Science Education Research Association, Lyon, Fransa, 5 - 09 Eylül 2011, ss.186
2011
2011Middle school students’ attitude toward science in constructivist curriculum environment
Hacıeminoğlu E., Yılmaz Tüzün Ö., Ertepınar H.
International Conference on New Trends in Education and Their Implications, Antalya, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2011, ss.149
2010
2010Pre service teachers in Turkey as candidates of environmental educators
HACIEMİNOĞLU E., ŞAHİN E., ERTEPINAR H.
XIV World Congress of Comparative Education Societies, 14 - 18 Haziran 2010
2010
2010Effect of student level variables on elementary students nature of science views
HACIEMİNOĞLU E., ERTEPINAR H., YILMAZ TÜZÜN Ö.
National Association for Research in Science Teaching, 20 - 24 Mart 2010, ss.85
2010
2010Visions for reform of science teacher education: Realizing the potential
Yager R. E., Hacıeminoğlu E., Ali M. M.
Associations of Teacher Educators (ATE) Annual Meeting,, Illinois, Amerika Birleşik Devletleri, 13 - 17 Şubat 2010
2009
2009Pre service science teachers perceptions related to nature of science and their instructions
HACIEMİNOĞLU E., YILMAZ TÜZÜN Ö., ERTEPINAR H.
European Science Education Research Association, (ESERA), 31 Ağustos - 04 Eylül 2009
2009
2009Investigating elementary students nature of science views
HACIEMİNOĞLU E., YILMAZ TÜZÜN Ö., ERTEPINAR H.
National Association for Research in Science Teaching, 17 - 21 Nisan 2009, ss.221
2009
2009STS Initiatives in Turkish middle school curriculum
Hacıeminoğlu E.
Intnational Association Science Technolgy and Society (IASTS), New York, Amerika Birleşik Devletleri, 2 - 04 Nisan 2009
2009
2009Evaluating science learning: Students and teachers in Turkey
Hacıeminoğlu E.
The Association for Science Teacher Education (ASTE), Connecticut, Amerika Birleşik Devletleri, 8 - 10 Ocak 2009
2008
2008Pre servıce teachers perceptions and motivations toward a science laboratory course
HACIEMİNOĞLU E., ÖZGELEN S., YILMAZ TÜZÜN Ö.
International Organization for Science and Technology Education (IOSTE) Symposium, 21 - 26 Eylül 2008
2008
2008Effect of inquiry instruction and gender on students science process skills epistemological beliefs and learning approaches in Turkish context
ÖZGELEN S., HACIEMİNOĞLU E., YILMAZ TÜZÜN Ö.
IOSTE Symposium, The Use of Science and Technology Education for Peace and Sustainable Development, 21 - 26 Eylül 2008
2008
2008An Investigation of Turkish pre-service elementary teachers’ scientific literacy.
Şahin E., Ulutaş Ö., Hacıeminoğlu E., Ertepınar H.
XIII. IOSTE Symposium, The Use of Science and Technology Education for Peace and Sustainable Development,, İzmir, Türkiye, 21 - 26 Eylül 2008
2008
2008Investigation of pre service teachers reasoning abilities and learning approaches in inquiry based learning environment
ÖZGELEN S., HACIEMİNOĞLU E., YILMAZ TÜZÜN Ö.
National Association for Research in Science Teaching (NARST) Annual Conference, 30 Mart - 02 Nisan 2008
2007
2007A statistical analysis of Turkish student teachers perceptions on teaching environmental issues
ŞAHİN E., HACIEMİNOĞLU E., ERTEPINAR H.
AREF International Congress, 28 - 31 Ekim 2007
2007
2007Effect of gender and socio economic status on students achievement learning approach and motivational goals
ERTEPINAR H., HACIEMİNOĞLU E.
European Science Education Research Association, 21 - 25 Ağustos 2007
2007
2007Investigating pre service teachers learning approach and epistemological beliefs in inquiry learning environment
HACIEMİNOĞLU E., ÖZGELEN S., YILMAZ TÜZÜN Ö.
European Science Education Research Association, 21 - 25 Ağustos 2007
2007
2007Investigation the effect of inquiry method for student s science process skills through word association test
ÖZGELEN S., HACIEMİNOĞLU E., YILMAZ TÜZÜN Ö.
European Science Education Research Association, 21 - 25 Ağustos 2007
2007
2007Investigation on the relationships between gender mental capacity reasoning ability and chemistry achievement
HACIEMİNOĞLU E., ŞAHİN E., ERTEPINAR H.
American Chemical Society National Meeting & Exposition (ACS), 19 - 23 Ağustos 2007
2007
2007Exploring relationships among students learning approach and motivational goals
HACIEMİNOĞLU E., YILMAZ TÜZÜN Ö., ERTEPINAR H.
American Chemical Society National Meeting & Exposition (ACS), 19 - 23 Ağustos 2007
2007
2007Bilimsel işlem becerilerini kullanmaya yönelik yöntemin öğrencilerin akışkanların kaldırma kuvveti konusunu anlamalarına etkisi
DOĞRUÖZ P., ERTEPINAR H., ŞAHİN E., HACIEMİNOĞLU E.
I. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Türkiye, 20 - 22 Haziran 2007
2007
2007Sorgulamaya dayalı kimya dersinin öğrencilerin atom konusunu anlamalarına öğrenme yaklaşımlarına motivasyonlarına öz yeterliklerine ve bilimsel bilgi inançlarına olan etkisi
ÖZSOY S., ERTEPINAR H., HACIEMİNOĞLU E., ŞAHİN E.
I. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Türkiye, 20 - 22 Haziran 2007
2007
2007Öğretmen adaylarının bilimsel süreç becerilerinin gelişiminde araştırma metoduyla öğretimin etkisi
ÖZGELEN S., HACIEMİNOĞLU E., YILMAZ TÜZÜN Ö.
I. Ulusal İlköğretim Kongresi, Türkiye, 15 - 17 Kasım 2007
2007
2007Öğretmen adaylarının fen bilgisi labaratuvarı uygulama dersine yönelik algılarının incelenmesi
HACIEMİNOĞLU E., ÖZGELEN S., YILMAZ TÜZÜN Ö.
I. Ulusal İlköğretim Kongresi, Türkiye, 15 - 17 Kasım 2007
2007
2007Pre service teachers intended emphasis on teaching environmental issues
ŞAHİN E., HACIEMİNOĞLU E., ERTEPINAR H.
National Association for Research in Science Teaching (NARST) Annual Conference, 15 - 18 Nisan 2007
2006
2006Öğretmen adaylarının çevreye ve çevre konularını öğretmeye yönelik tutumları
HACIEMİNOĞLU E., ŞAHİN E., ERTEPINAR H.
VII. Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 7 - 09 Eylül 2006
Kitap & Kitap Bölümleri
2021
2021Sürdürülebilir Kalkınma ve İklim Değişikliği
Şeker S., Hacıeminoğlu E.
İksad Yayınevi, Ankara, 2021
2021
2021Araştırma sorgulamaya dayalı öğrenme ortamında ortaokul öğrencilerinin fen başarıları, öğrenme yaklaşımları ve motivasyon amaçları
Hacıeminoğlu E.
Eğitim ve Bilim 2021 , Namlı A. K., Editör, Efe Akademi Yayınları, İstanbul, ss.213-228, 2021
2020
2020Araştırma-Sorgulama Ve Bilgisayar Destekli Öğretim
Kölemen S., Hacıeminoğlu E.
İksad Yayınevi, Ankara, 2020
2019
2019Fen öğretiminde temel beceriler
Hacıeminoğlu E.
Fen Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları, Akçay,B., Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.107-151, 2019
2017
2017Bilimin doğasına ilişkin öğrenme ürünlerinin değerlendirilmesi
Hacıeminoğlu E.
Fen Bilimleri Öğretiminde Bilimin Doğası , Demirbaş M., Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.230-246, 2017
2016
2016Student and School Characteristics Related to Elementary Students Nature of Science Views
HACIEMİNOĞLU E.
LAMBERT Academic Publising, Deutschland, Germany, 2016
2013
2013İstatistik
Aslan O., Hacıeminoğlu E.
Öğretmenlik Alan Bilgisi Fen Bilgisi , Afyon A., Editör, ABY Yayınları, Ankara, ss.230-246, 2013
Desteklenen Projeler
2019 - 2020
2019 - 2020Biyolojik Değerlerimizi BİLSEM ne Olur (Antalya)
Valilik
Hacıeminoğlu E., Üstüner H.(Yürütücü)
2019 - 2019
2019 - 2019Bilim-Teknoloji-Toplum yaklaşımıyla Yer Bilimleri, Astronomi ve Sanat-II
TÜBİTAK Projesi
Hacıeminoğlu E., Akçay B.(Yürütücü), Demirçalı S.(Yürütücü)
2018 - 2019
2018 - 2019Minik Eller Ile Yerli Domatesler
TÜBİTAK Projesi
Kabaş A. (Yürütücü), Sönmez N., Sert H., Hacıeminoğlu E.
2018 - 2018
2018 - 2018Bilim-Teknoloji-Toplum yaklaşımıyla Yer Bilimleri, Astronomi ve Sanat - I
TÜBİTAK Projesi
Hacıeminoğlu E., Demirçalı S.(Yürütücü), Akçay B.(Yürütücü)
2004 - 2010
2004 - 2010İlköğretim Öğrencilerinin Bilimin Doğasına Yönelik Algıları ile İlişkili Öğrenci ve Okul Değişkenleri
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
Hacıeminoğlu E., Ertepınar H.(Yürütücü)
2008 - 2009
2008 - 2009Investigating the Meaningfulness of Pre-service Programs Across the Continuum of Teaching in Science Education, with Syracuse University (Project IMPPACT)
Ulusal Araştırma Fonu Tarafından Desteklenmiş Proje
Hacıeminoğlu E., Samson S.(Yürütücü), Yager R.(Yürütücü)
2007 - 2009
2007 - 2009Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Bilimin Tarihine ve Bilimsel Bilginin Doğasına Yönelik Algıları
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
Hacıeminoğlu E., Ertepınar H.(Yürütücü)
2007 - 2008
2007 - 2008Ankaradaki Egitim Fakultelerinde Cevre okuryazarligi duzeyinin belirlenmesi
TÜBİTAK Projesi
Teksöz G.(Yürütücü)
Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler
2009 - Devam Ediyor
2009 - Devam EdiyorNational Association for Research in Science Teaching (NARST) (Ulusal Fen Eğitimi Araştırmaları Kurumu)
Üye
Bilimsel Hakemlikler
Ağustos 2023
Ağustos 2023TÜBİTAK Projesi
3501 - Ulusal Genç Araştırmacı Kariyer Geliştirme Programı, Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Haziran 2023
Haziran 2023TÜBİTAK Projesi
3005 - Sosyal ve Beşeri Bilimlerde Yenilikçi Çözümler Araştırma Projeleri Destek Programı, Akdeniz Üniversitesi, Türkiye
Şubat 2023
Şubat 2023TÜBİTAK Projesi
2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı, Akdeniz Üniversitesi, Türkiye
Mayıs 2020
Mayıs 2020TÜBİTAK Projesi
2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı, Akdeniz Üniversitesi, Türkiye
Nisan 2020
Nisan 2020TÜBİTAK Projesi
1002 - Hızlı Destek Programı, Akdeniz Üniversitesi, Türkiye
Haziran 2019
Haziran 2019TÜBİTAK Projesi
2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı, Akdeniz Üniversitesi, Türkiye
Ağustos 2018
Ağustos 2018TÜBİTAK Projesi
2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı, Akdeniz Üniversitesi, Türkiye
Haziran 2018
Haziran 2018TÜBİTAK Projesi
2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı, Akdeniz Üniversitesi, Türkiye
Haziran 2018
Haziran 2018TÜBİTAK Projesi
2219 - Yurt Dışı Doktora Sonrası Araştırma Burs Programı, tübitak, Türkiye
Şubat 2018
Şubat 2018TÜBİTAK Projesi
2219 - Yurt Dışı Doktora Sonrası Araştırma Burs Programı, TÜBİTAK, Türkiye
Bilimsel Danışmanlıklar
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorKurum veya Organizasyonlar İçin Yapılan Danışmanlık
Antalya Bilim Merkezi
Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü, Türkiye
Etkinlik Organizasyonlarındaki Görevler
Eylül 2020
Eylül 2020Vth International Eurasian Educational Research Congress
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Hacıeminoğlu E.
Antalya, Türkiye
Kasım 2019
Kasım 2019International Science, Mathematics, and Engineering Science Congress
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Hacıeminoğlu E.
İzmir, Türkiye
Kasım 2019
Kasım 20199th International Symposium On Ecology And Enviromental Problems
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Hacıeminoğlu E.
Türkiye
Haziran 2019
Haziran 2019Vth International Education and Social Sciences Congress
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Hacıeminoğlu E.
İstanbul, Türkiye
Mayıs 2018
Mayıs 2018Vth International Eurasian Educational Research Congress
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Hacıeminoğlu E.
Antalya, Türkiye
Mayıs 2014
Mayıs 2014International Conference on Education in Mathematics, Science, and Technology
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Hacıeminoğlu E.
Konya, Türkiye
Kasım 2013
Kasım 2013International Symposium on Changes and New Trends in Education
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Hacıeminoğlu E.
Konya, Türkiye
Ödüller
Haziran 2011
Haziran 2011ODTÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Yılın Tezi Ödülü (2011)
ODTÜ
Haziran 2003
Haziran 2003İhsan Doğramacı Üstün Başarı Ödülü
Hacettepe Üniversitesi
Burslar
2013 - 2013
2013 - 2013YÖK Yurtdışı araştırma bursu
YÖK
2008 - 2009
2008 - 2009ÖYP Doktora Araştırma Bursu
YÖK
Atıflar
Toplam Atıf Sayısı (WOS): 52
h-indeksi (WOS): 5
Jüri Üyelikleri
Temmuz-2023
Temmuz 2023Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Tez Savunma (Yüksek Lisans) - Necmettin Erbakan Üniversitesi
Mart-2023
Mart 2023Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği - Akdeniz Üniversitesi
Kasım-2022
Kasım 2022Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Tez Savunma (Yüksek Lisans) - Mersin Üniversitesi
Eylül-2022
Eylül 2022Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği - Akdeniz Üniversitesi
Mart-2022
Mart 2022Doktora Yeterlik Sınavı
Doktora Yeterlik Sınavı - Akdeniz Üniversitesi
Mart-2022
Mart 2022Doktora Yeterlik Sınavı
Doktora Yeterlik Sınavı - Akdeniz Üniversitesi
Ocak-2022
Ocak 2022Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Tez Savunma (Yüksek Lisans) - Necmettin Erbakan Üniversitesi
Ocak-2022
Ocak 2022Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Tez Savunma (Yüksek Lisans) - Necmettin Erbakan Üniversitesi
Aralık-2021
Aralık 2021Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Tez Savunma (Yüksek Lisans) - Necmettin Erbakan Üniversitesi
Ocak-2021
Ocak 2021Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Tez Savunma (Yüksek Lisans) - Akdeniz Üniversitesi
Ocak-2020
Ocak 2020Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Tez Savunma (Yüksek Lisans) - Akdeniz Üniversitesi
Ocak-2020
Ocak 2020Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Tez Savunma (Yüksek Lisans) - Akdeniz Üniversitesi
Ocak-2020
Ocak 2020Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Tez Savunma (Yüksek Lisans) - Akdeniz Üniversitesi
Ocak-2019
Ocak 2019Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Tez Savunma (Yüksek Lisans) - Akdeniz Üniversitesi
Ocak-2019
Ocak 2019Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Tez Savunma (Yüksek Lisans) - Akdeniz Üniversitesi
Ocak-2019
Ocak 2019Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Tez Savunma (Yüksek Lisans) - Necmettin Erbakan Üniversitesi
Ocak-2019
Ocak 2019Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Tez Savunma (Yüksek Lisans) - Necmettin Erbakan Üniversitesi
Ocak-2018
Ocak 2018Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Tez Savunma (Yüksek Lisans) - Akdeniz Üniversitesi
Ocak-2018
Ocak 2018Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Tez Savunma (Yüksek Lisans) - Necmettin Erbakan Üniversitesi
Ocak-2018
Ocak 2018Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Tez Savunma (Yüksek Lisans) - Akdeniz Üniversitesi
Ocak-2016
Ocak 2016Tez Savunma (Doktora)
Tez Savunma (Doktora) - Necmettin Erbakan Üniversitesi
Ocak-2016
Ocak 2016Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği - Necmettin Erbakan Üniversitesi
Ocak-2014
Ocak 2014Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Tez Savunma (Yüksek Lisans) - Necmettin Erbakan Üniversitesi
Ocak-2014
Ocak 2014Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Tez Savunma (Yüksek Lisans) - Necmettin Erbakan Üniversitesi
Ocak-2013
Ocak 2013Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Tez Savunma (Yüksek Lisans) - Necmettin Erbakan Üniversitesi
Ocak-2012
Ocak 2012Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Tez Savunma (Yüksek Lisans) - Necmettin Erbakan Üniversitesi
Ocak-2012
Ocak 2012