Eğitim Bilgileri
2019 - 2020
2019 - 2020Ön Lisans
Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi, Toptan Ve Perakende Satış Bölümü, Türkiye
2002 - 2005
2002 - 2005Yüksek Lisans
Akdeniz Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Gıda Ekonomisi Ve İşletmeciliği/İktisat, Türkiye
1996 - 2000
1996 - 2000Lisans
Akdeniz Üniversitesi, Ziraat Fakültesi, Tarım Ekonomisi, Türkiye
Yaptığı Tezler
2005
2005Yüksek Lisans
Türkiye Ekonomisinde Buğday ve Buğday Türevlerinin Ekonomik Analizi
Akdeniz Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Gıda Ekonomisi Ve İşletmeciliği/İktisat
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
A1 Başlangıç
A1 BaşlangıçFransızca
Sertifika, Kurs ve Eğitimler
2012
2012AB Life Long Learning-LLL ve Leonardo da Vinci-LdV Proje Haz. Eğ.
Eğitim Yönetimi ve Planlama
Akd. Üniv. AB Araş. ve Uyg. Mrk.i (AKVAM) ile Ant. Valil. AB Proj. Koord. Mrk. (CEUPA)
2012
2012Bologna Sürecinde Program Yeterlilikleri ve Ders Kazanımları
Eğitim Yönetimi ve Planlama
Akdeniz Üniversitesi Bologna Koordinatörlüğü (ABKO)
2011
20112011 Mali Destek Programı kapsamında “Proje Döngüsü Yönetimi ve Proje Yazma Eğitimi”
Eğitim Yönetimi ve Planlama
Batı Akdeniz Kalkınma Ajansı (BAKA)
2011
2011Mesleki Yeterlilik Hazırlama ve Geliştirme
Eğitim Yönetimi ve Planlama
Meslek Yeterlilik Kurumu (MYK)
2009
2009Sivil Havacılık Güvenliği
Güvenlik
Antalya Havalimanı Mülki İdare Amirliği
2003
2003Eğitim Programı II. Dönemi, Temel Satış Becerileri Eğitim Semineri
Diğer
Antalya Ticaret ve Sanayi Odası (ATSO)
2003
2003Jean Monnet Projesi Avrupa Birliği Eğitim Semineri Programı
Diğer
Akdeniz Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi (AKÜNSEM)
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
İşletme
Pazarlama
Tarımsal Bilimler
Ziraat
Tarım Ekonomisi
Tarım İşletmeciliği
Tarımsal Pazarlama
Akademik Unvanlar / Görevler
2006 - Devam Ediyor
2006 - Devam EdiyorÖğretim Görevlisi
Akdeniz Üniversitesi, Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu, Pazarlama ve Reklamcılık Bölümü
2004 - 2006
2004 - 2006Araştırma Görevlisi
Akdeniz Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Ekonomi
Yönetimsel Görevler
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorBölüm Başkanı
Akdeniz Üniversitesi, Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu, Pazarlama ve Reklamcılık Bölümü
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorBirim Kalite Komisyonu Üyesi
Akdeniz Üniversitesi, Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu, Pazarlama ve Reklamcılık Bölümü
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorMeslek Yüksekokulu Kurulu Üyesi
Akdeniz Üniversitesi, Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu, Pazarlama ve Reklamcılık Bölümü
2017 - Devam Ediyor
2017 - Devam EdiyorProgram Koordinatörü
Akdeniz Üniversitesi, Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu, Pazarlama ve Reklamcılık Bölümü
2016 - Devam Ediyor
2016 - Devam EdiyorMevlana Değişim Programı Kurum Koordinatörü
Akdeniz Üniversitesi, Sosyal Bilimler Meslek Yüksekoklu
2016 - Devam Ediyor
2016 - Devam EdiyorFarabi Programı Kurum Koordinatörü
Akdeniz Üniversitesi, Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu
2008 - Devam Ediyor
2008 - Devam EdiyorErasmus Programı Kurum Koordinatörü
Akdeniz Üniversitesi, Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu
2016 - 2016
2016 - 2016Akademik Performans D. Kurulu Üyesi
Akdeniz Üniversitesi, Sosyal Bilimler Meslek Yüksekoulu, Pazarlama Ve Reklamcılık Bölümü
2014 - 2015
2014 - 2015MYO Müdür Yardımcısı
Akdeniz Üniversitesi, Sosyal Bilimler Meslek Yükseokulu
2014 - 2015
2014 - 2015Staj Koordinatörü
Akdeniz Üniversitesi, Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu
2014 - 2015
2014 - 2015Yönetim Kurulu Üyesi
Akdeniz Üniversitesi, Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu
2008 - 2012
2008 - 2012Staj Koordinatörü
Akdeniz Üniversitesi, Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu
2008 - 2012
2008 - 2012Yönetim Kurulu Üyesi
Akdeniz Üniversitesi, Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu
2008 - 2012
2008 - 2012MYO Müdür Yardımcısı
Akdeniz Üniversitesi, Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu
Verdiği Dersler
Ön Lisans
Uluslararası Pazarlama
Uluslararası Pazarlama
Kişisel Satış
Kişisel Satış
Pazarlama İlkeleri II
Mesleki Seminer
Mesleki Seminer
Pazarlama İlkeleri II
Mesleki Çalışma
Pazarlama İlkeleri I
Mesleki Çalışma
Pazarlama İlkeleri I
Marka ve Marka Stratejileri
Marka ve Marka Stratejileri
Temel İşletme Bilgileri
Perakendecilik
Perakendecilik
Temel İşletme Bilgileri
Satış Teknikleri
Satış Teknikleri
Pazarlama İlkeleri
Perakende Yönetimi
İşletme Yönetimi
Marka Yönetimi
Satış Yönetimi
Pazarlama Yönetimi
Marka Yönetimi
Mesleki Çalışma ve Seminer II
Genel İşletme
Yönetim ve Organziasyon
Marka Yönetimi
Genel İşletme
Perakende Yönetimi
Tüketici Davranışları
İşletme Yönetimi
Tüketici Davranışları
Mesleki Çalışma ve Seminer I
Satış Yönetimi
Perakende Yönetimi
İşletme Yönetimi II
Satış Teknikleri
Lojistik
Mesleki Çalışma ve Seminer
Müşteri İlişkileri Yönetimi
Genel İşletme
Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik
Yeni Pazarlama Teknikleri
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2023
20231. Perception of Food Safety in Fish Consumption: The Case of Antalya Province
Yılmaz S., Dölekoğlu C. Ö., Yılmaz İ., Gümüş E., Akay A. Ş., Şen Şensoy E. B.
IJAFLS-International Journal of Agriculture, Forestry and Life Sciences , cilt.7, sa.1, ss.20-24, 2023 (Hakemli Dergi)
2017
20172. Tüketicilerin Sosyo-Demografik Özellikleri İle Meyve Suyu Tüketimi Arasındaki İlişki
Oral M., Akay A. Ş., Gül M., Akpınar M. G.
International Refereed Journal of Marketing and Market Researches , sa.10, ss.1-18, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
20173. A Research on Consumer Awareness about Quality and FoodSecurity Systems in Fruit Juice Products
Akay A. Ş., Oral M., Akpınar M. G., Gül M.
IOSR-JESTFT/Journal of Environmental Science, Toxicology and Food Technology , cilt.11, sa.10, ss.26-31, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
20174. THE RELATIONSHIP BETWEEN SOCIO-DEMOGRAPHIC CHARACTERISTICS OF CONSUMERS WITH FRUIT JUICE CONSUMPTION
ORAL M., AKAY A. Ş., AKPINAR M. G., GÜL M.
International Refereed Journal of Marketing and Market Researches , sa.10, ss.1-18, 2017 (Hakemli Dergi)
2016
20165. Consumers’ Knowledge Levels of Product Content in Fruit JuiceProducts and Their Approaches to Innovative Packaging Designs:Antalya Province Sample
Akay A. Ş., Oral M., Akpınar M. G., Gül M.
International Journal of Business and Management Invention-IJBMI , cilt.5, sa.12, ss.35-42, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
20166. Reklamların Marka Bilinirliği Açısından Değerlendirilmesi: Meyve Suyu Ürünleri Örneği
Akay A. Ş., Oral M., Akpınar M. G., Gül M.
ARTHROPOD STRUCTURE AND DEVELOPMENT , cilt.8, sa.15, ss.337-356, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
20167. Meyve Suyu Tüketiminde Sağlık Bilinci: Antalya İli Örneği
Oral M., Akay A. Ş., Akpınar M. G., Gül M.
İAD-İstanbul Aydın Üniversitesi Dergisi , cilt.8, sa.4, ss.1-16, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
20168. The Analysis of Public Awareness on Fruit Juice Consumption and The Optimum Product Design: The Example of Antalya Province
Oral M., Akpınar M. G., Gül M., Akay A. Ş., Gülcan S.
International Refereed Journal of Marketing and Market Researches , sa.7, ss.52, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
20169. Meyve Suyu Tüketimini Teşvik Etmeye Yönelik Sloganlardan Tüketicilerin Etkilenme Düzeylerinin Belirlenmesi: Antalya İli Örneği (Determining The Consumers Level Of Response To Tag Lines Developed To Promote Fruit Juice Consumption: Antalya Province Sample)
ORAL M., AKAY A. Ş., AKPINAR M. G., GÜL M.
Journal of Business Research - Turk
, cilt.8, sa.1, ss.308, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201610. MEYVE SUYU TÜKETİMİ KONUSUNDA TOPLUMSAL BİLİNÇ DÜZEYİ VE OPTİMUM ÜRÜN TASARIMININ ANALİZİ: ANTALYA İLİ ÖRNEĞİ
ORAL M., AKPINAR M. G., GÜL M., AKAY A. Ş., GÜLCAN S.
Uluslararası Pazarlama Araştırmaları Dergisi-UHPAD , sa.7, ss.52-68, 2016 (Hakemli Dergi)
2015
201511. MEYVE SUYU ÜRÜNLERİ SATIN ALMA TERCİHİNDE AMBALAJ FAKTÖRÜNÜN DEĞERLENDİRİLMESİ.
AKPINAR M. G., GÜL M., ORAL M., AKAY A. Ş., GÜLCAN S.
Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.44, sa.4, ss.58-67, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201512. Meyve Suyu Ürünleri Satın Alma Tercihinde Ambalaj Faktörünün Değerlendirilmesi
Akpınar M. G., Gül M., Oral M., Akay A. Ş., Gülcan S.
Dumlupınar University Journal of social Sciences , sa.44, ss.58-97, 2015 (Hakemli Dergi)
2008
200813. Antalya İlinde Bulunan Spor Yöneticilerinin Toplam Kalite Yönetimine Bakış Açılarına İlişkin Bir Araştırma
YILMAZ S., AKAY A. Ş.
Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi E.A. Selçuk Üniversitesi Karaman İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi , cilt.8, sa.14, ss.302-322, 2008 (Hakemli Dergi)
2008
200814. “Fisheries Sector in Turkish Economy Marketing of Fisheries Product”.
YILMAZ S., Akay A. Ş., Gümüş E.
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ ZİRAAT FAKÜLTESİ DERGİSİ , cilt.21, sa.2, ss.265-272, 2008 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2016
20161. AMBALAJ TASARIMLARINDA GÖRSEL İLETİŞİM ÖĞELERİNİN SATIN ALMA DAVRANIŞINDAKİ ROLÜ MEYVE SUYU ÜRÜNLERİ ÖRNEĞİ
ORAL M., AKAY A. Ş., AKPINAR M. G., GÜL M.
1. Uluslararası İletişim, Edebiyat, Müzik ve Sanat Çalışmalarında Güncel Yaklaşımlar Kongresi, 24 - 25 Mart 2016, (Özet Bildiri)
2016
20162. AMBALAJ TASARIMLARINDA GÖRSEL İLETİŞİM ÖĞELERİNİN SATIN ALMA DAVRANIŞINDAKİ ROLÜ: MEYVE SUYU ÜRÜNLERİ ÖRNEĞİ
ORAL M., AKAY A. Ş., AKPINAR M. G., GÜL M.
1. Uluslararası İletişim, Edebiyat, Müzik ve Sanat Çalışmalarında Güncel Yaklaşımlar Kongresi, Kocaeli, Türkiye, 24 - 25 Mart 2016, ss.1, (Tam Metin Bildiri)
2016
20163. Ambalaj Tasarımında Görsel İletişim Öğelerinin Satın Alma Davranışındaki Rolü: Meyve Suyu Ürünleri Örneği
Oral M., Akay A. Ş., Akpınar M. G., Gül M.
1. Uluslararası İletişim, Edebiyat, Müzik ve Sanat Çalışmalarında Güncel Yaklaşımlar Kongresi, Kocaeli, Türkiye, 24 - 25 Mart 2016, ss.1, (Tam Metin Bildiri)
2015
20154. Meyve Suyu Tüketiminde Toplumsal Bilinç Düzeyi ve Optimum Ürün Tasarımının Analizi Antalya İli Örneği
ORAL M., AKPINAR M. G., GÜL M., AKAY A. Ş., GÜLCAN S.
1.Uluslararası Ekonomi Yönetimi ve Pazar Araştırmaları Kongresi, 4 - 05 Aralık 2015, ss.52-68, (Özet Bildiri)
2015
20155. Meyve Suyu Tüketimi Konusunda Toplumsal Bilinç Düzeyi ve Optimum Ürün Tasarımının Analizi:Antalya İli Örneği
ORAL M., AKPINAR M. G., GÜL M., AKAY A. Ş., GÜLCAN S.
1. Uluslararası Ekonomi Yönetimi ve Pazar Araştırmaları Kongresi, İstanbul, Türkiye, 4 - 05 Aralık 2015, ss.1, (Tam Metin Bildiri)
2015
20156. Meyve Suyu Tüketimi Konusunda Toplumsal Bilinç Düzeyi ve Optimum Ürün Tasarımının Analizi:Antalya İli Örneği
ORAL M., AKPINAR M. G., GÜL M., AKAY A. Ş., GÜLCAN S.
1. Uluslararası Ekonomi Yönetimi ve Pazar Araştırmaları Kongresi, İstanbul, Türkiye, 4 - 05 Aralık 2015, cilt.1, sa.1, ss.49-52, (Tam Metin Bildiri)
2015
20157. Meyve Suyu Tüketimi Konusunda Toplumsal Bilinç Düzeyi ve Optimum Ürün Tasarımının Analizi:Antalya İli Örneği
ORAL M., AKPINAR M. G., GÜL M., AKAY A. Ş., GÜLCAN S.
1. Uluslararası Ekonomi Yönetimi ve Pazar Araştırmaları Kongresi, İstanbul, Türkiye, 4 - 05 Aralık 2015, cilt.1, sa.1, ss.1, (Tam Metin Bildiri)
2013
20138. Evaluation Of Turkish Fishery Wholesale Markets In Terms Of Brokers: Case Study Of Istanbul, İzmir And Ankara Terminal Wholesale Fish Markets
YILMAZ S., ÜNLÜSAYIN M., DEVAL M. C., GÜMÜŞ E., KORUN J., BECER Z. A., et al.
11 th World Conference on Animal Production, Beijing, Çin, 15 - 20 Ekim 2013, cilt.2, sa.3, ss.107-108, (Tam Metin Bildiri)
2013
20139. Food Security Conscience Level Of Consumers And its Factors Affecting Fish Consumption In Turkey: The Case Of Antalya
YILMAZ S., DÖLEKOĞLU C., YILMAZ İ., GÜMÜŞ E., AKAY A. Ş., ŞEN E. B.
24th International Scientific-Expert Conference of Agriculture and Food Industry, Sarajevo, Bosna-Hersek, 25 - 28 Eylül 2013, cilt.1, sa.2, ss.101-103, (Tam Metin Bildiri)
2013
201310. Evaluation of Fishery wholesale Marketing systems in Terms of producer: A case Study of Istanbul and Izmir Metropolitan Wholesale Markets
YILMAZ S., ÜNLÜSAYIN M., DEVAL M. C., GÜMÜŞ E., KORUN J., BECER Z. A., et al.
The Firsth International Fisheries Symposium in Northern Cyprus, 24 - 27 Mart 2013, ss.124, (Özet Bildiri)
2009
200911. An Investigation on The Place and Importance of Total Quality in Sports Management
YILMAZ S., AKAY A. Ş.
Global Business and Technology Association (GBATA) 11. International Conference, Business Strategies and Technological Innovations For Sustainable Development: Creating Global Prosperity For Humanity, Prague, Çek Cumhuriyeti, 7 - 11 Temmuz 2009, ss.1247-1253, (Tam Metin Bildiri)
2008
200812. The Place and Importance of Wholesale Markets in Fishery Products Marketing
YILMAZ S., AKAY A. Ş.
Aquaculture Europe 2008, Resource Management Natural, Human and Material Resources for the Sustainable Development of Aquaculture, Krakow, Polonya, 15 - 18 Eylül 2008, sa.37, ss.700-701, (Tam Metin Bildiri)
2008
200813. AB'ye Uyum Sürecinde Su Ürünleri Sektörünün Ekonomideki Yeri ve Pazarlaması
YILMAZ S., AKAY A. Ş.
VIII. Tarım Ekonomisi Kongresi, Bursa, Türkiye, 25 - 28 Haziran 2008, ss.359-371, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2016
20161. Avrupa Birliği’nde Tarım Sektörü ve Politikaları
Akay A. Ş., Oral M.
21.Yüzyılda AVRUPA: Riskler, Fırsatlar, Yeni Politik Tartışmalar, İZOL,R.,ATVUR,S.,ÖZTÜRK,T., Editör, Seçkin Yayıncılık, Ankara, ss.217-237, 2016
2013
20132. İşletmenin Pazarlama Fonksiyonu
ORAL M., AKAY A. Ş.
İşletme Yönetimi, EKİCİ K. M., Editör, Yargı Yayınevi, Ankara, ss.159-191, 2013
2009
20093. Doğrudan Pazarlama
AKAY A. Ş., YILMAZ S.
Pazarlama İlkeleri, YILMAZ S., Editör, Lisans Yayıncılık, İstanbul, ss.232-242, 2009
2008
20084. Milli Gelir
AKAY A. Ş.
Makro İktisat, İLERİ H., TÜRKOĞLU M., Editör, Lisans Yayıncılık, İstanbul, ss.17-44, 2008
2004
20045. Avrupa Birliği ve Türkiye'de Çevre Yardımları
AKAY A. Ş.
AVRUPA BİRLİĞİ MÜKTESEBATINDA DEVLET YARDIMLARI ve TÜRKİYE'NİN UYUMU, ERDEM M. Ş., Editör, Orkun&Ozan Medya Hizmetleri, Antalya, ss.457-464, 2004
Diğer Yayınlar
2006
20061. ATB (Antalya Ticaret Borsası) Antalya İli 2005 Ekonomik Raporu
KURUÜZÜM O., ÖZÇELİK A. O., AKAY A. Ş., ÇETİN A.
Teknik Rapor, ss.104, 2006
Desteklenen Projeler
2007 - 2011
2007 - 2011Gıda Arz Zincirlerinin Güvenilir Verilerle İzlenebilirliği İçin Entegre Bir Sistem
AB Çerçeve Programları Destekli Proje
AKAY A. Ş.
2008 - 2010
2008 - 2010AB’ye Uyumlu Su Ürünleri Toptancı Halleri için Model Arayışı: İstanbul, İzmir, Ankara Su Ürünleri Halleri Örneği
Diğer Uluslararası Fon Programları
AKAY A. Ş.
2005 - 2007
2005 - 2007Pazarların Yeniden Yönetişimi Uluslararası Projesi
AB Destekli Diğer Projeler
AKAY A. Ş.
2002 - 2006
2002 - 2006Yenilikçi Filierler, Yerel Bilgiler ve Avrupa Akdeniz Ortaklığı
AB Destekli Diğer Projeler
AKAY A. Ş.
Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorYÜCİDER-Yöresel Ürünler ve Coğrafi İşaretler Araştırma Derneği
Üye
2005 - Devam Ediyor
2005 - Devam EdiyorZiraat Mühendisleri Odası
Üye
2018 - 2022
2018 - 2022YÜCİDER-Yöresel Ürünler ve Coğrafi İşaretler Araştırma Derneği
Yönetim Kurulu Üyesi
Etkinlik Organizasyonlarındaki Görevler
Nisan 2023
Nisan 2023SBMYO 25inci Kariyer Günü
Sosyal Faaliyet Organizasyonu
Karal B., Akay A. Ş., Karaca H., Zaimoğlu G., Eryılmaz Y., Dağıstan U., et al.
Antalya, Türkiye
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
01 Aralık 2019 - 01 Aralık 2019
01 Aralık 2019 - 01 Aralık 2019“Alanya Coğrafi İşaretlerin Neresinde” Semineri
Katılımcı
-Türkiye
01 Ekim 2019 - 01 Ekim 2019
01 Ekim 2019 - 01 Ekim 2019“Örgütlenme ve Pazarlama Temelinde Almanya Bodensee Bölgesi Modellemesi” Konferansı
Katılımcı
-Türkiye
01 Kasım 2018 - 01 Kasım 2018
01 Kasım 2018 - 01 Kasım 2018“Coğrafi İşaretlerde Bir Akdeniz Klasiği: Finike Portakalı” Semineri
Katılımcı
Antalya-Türkiye
01 Ekim 2018 - 01 Ekim 2018
01 Ekim 2018 - 01 Ekim 2018“Coğrafi İşaretlerde Afyonkarahisar Buluşması” Uluslararası Semineri
Katılımcı
Afyon-Türkiye
01 Mayıs 2018 - 01 Mayıs 2018
01 Mayıs 2018 - 01 Mayıs 2018Gastronometro Coğrafi İşaretler Çalıştayı
Katılımcı
İstanbul-Türkiye
Bilimsel Araştırma / Çalışma Grubu Üyelikleri
2012 - Devam Ediyor
2012 - Devam EdiyorYücita-Yöresel Ürünler Ve Coğrafi İşaretler Türkiye Araştırma Ağı
www.yucita.org
Bağımsız Sivil Toplum Kuruluşu, Turkey
2011 - 2012
2011 - 2012Ulusal Mesleki Yeterlilik Hazırlama Grubu
http://www.atsomesem.org.tr/
ATSO (Antalya Ticaret ve Sanayi Odası), Turkey
2006 - 2007
2006 - 2007