Eğitim Bilgileri
2006 - 2011
2006 - 2011Doktora
Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Programları Ve Öğretimi , Türkiye
2003 - 2005
2003 - 2005Yüksek Lisans
Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Programları Ve Öğretimi, Türkiye
Yaptığı Tezler
2011
2011Doktora
Türk yükseköğretiminde Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programının program hazırlama süreci açısından uygulanabilirliği
Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Programları Ve Öğretimi
2005
2005Yüksek Lisans
Yabancı dil ağırlıklı lise İngilizce programının hedef içerik açısından yabancı dil sınavı ile ilişkisi
Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Fakültesi , Eğitim Programları Ve Öğretimi
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
B1 Orta
B1 OrtaFransızca
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Yabancı Diller Eğitimi
İngilizce Eğitimi
Akademik Unvanlar / Görevler
2017 - Devam Ediyor
2017 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Akdeniz Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu, Yabancı Diller Yüksekokulu
2013 - 2017
2013 - 2017Yrd. Doç. Dr.
Akdeniz Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu, Yabancı Diller Yüksekokulu
2011 - 2013
2011 - 2013Yrd. Doç. Dr.
Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Ydyo İngilizce Mütercim Tercümanlık , İngilizce Mütercim Tercümanlık
2000 - 2011
2000 - 2011Okutman
Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Dil Eğitim Araştırma Ve Uygulama Merkezi, Yabancı Diller Bölümü
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2023
20231. Systematic Review of Blogging Practices in Teaching EFL/ESL
Arslan A.
CROATIAN JOURNAL OF EDUCATION-HRVATSKI CASOPIS ZA ODGOJ I OBRAZOVANJE , cilt.25, sa.2, ss.601-638, 2023 (SSCI)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2020
20201. Instructional Design Considerations for Flipped Classroom
Arslan A.
International Journal of Progressive Education
, cilt.16, sa.6, ss.33-59, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
20202. A systematic review on flipped learning in teaching English as a foreign or second language
Arslan A.
Journal of Language and Linguistics Studies
, cilt.16, sa.2, ss.775-797, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
20203. Online Learning Experiences of University Students in ELT and the Effects of Online Learning on their Learning Practices
Erarslan A., Arslan A.
Language and Technology
, cilt.2, sa.1, ss.44-58, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
20204. Reliability and Validity of TPACK Instruments in EFL
Arslan A.
INTERNATIONAL JOURNAL OF ASSESSMENT TOOLS IN EDUCATION
, cilt.7, sa.3, ss.343-360, 2020 (ESCI)
2019
20195. Lexical Analysis of a Textbook based on the EVP
Arslan A., Erarslan A.
International Journal of Languages’ Education and Teaching (IJLET)
, sa.7, ss.1-12, 2019 (Hakemli Dergi)
2017
20176. A Systematic Review of Research on Mind Mapping in EFL Context
Arslan A., Köylü Baydemir S. E.
Journal of Social Humanities Sciences Research
, cilt.4, sa.7, ss.1801-1811, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
20177. English Instructors’ Beliefs, Obstacles, and Needs About Professional Development Programs
Arslan A., Özenici S.
The Journal of Academic Social Science
, cilt.5, sa.56, ss.267-292, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
20178. Perceptions and Views of Language Instructors over Teacher Autonomy
Özenici S., Arslan A.
The Journal of International Education Science
, sa.12, ss.0-305, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
20179. PERCEPTIONS AND VIEWS OF LANGUAGE INSTRUCTORS OVER TEACHERS’ AUTONOMY
ÖZENİCİ S., ARSLAN A.
DİYALOG. Interkulturelle Zeitschrift für Germanistik , sa.12, ss.297-305, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201710. A CEFR-based Curriculum Design for Tertiary Education Level
Arslan A., Özenici S.
International Journal of Languages’ Education and Teaching
, cilt.5, sa.3, ss.12-36, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201711. A CEFR-based Curriculum Design for Tertiary Education Level
ARSLAN A., ÖZENİCİ S.
DİYALOG. Interkulturelle Zeitschrift für Germanistik , cilt.5, sa.5, ss.12-36, 2017 (Hakemli Dergi)
2014
201412. A Needs Analysis Study for the English Curriculum at the Teaching Staff Training Program in a Turkish University
Arslan A., Coşkun A.
MODERN JOURNAL OF LANGUAGE TEACHING METHODS
, cilt.4, sa.1, ss.283-300, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201413. Moodling Language Teaching, Education
Coşkun A., Arslan A.
EDUCATION
, cilt.134, sa.3, ss.275-281, 2014 (Hakemli Dergi)
2013
201314. Foreign Language Teaching in Higher Education in Europe: Implications for Turkey
Arslan A., Coşkun A.
International Journal of English and Education
, cilt.2, sa.4, 2013 (Hakemli Dergi)
2012
201215. AVRUPA DİLLERİ ORTAK ÇERÇEVE PROGRAMI: TÜRKİYE VE DÜNYADA NELER OLUYOR?
Arslan A., Coşkun A.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.12, sa.20, ss.1-19, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
201216. Culture in Language Teaching
Kurtulus F., Arslan A.
Contemporary Online Language Education Journal
, cilt.2, sa.2, ss.29-44, 2012 (Hakemli Dergi)
2011
201117. EIL and Foreign Accent in ELT
Coşkun A., Arslan A.
English for Specific Purposes World
, cilt.10, sa.31, 2011 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2019
20191. LANGUAGE LEARNING ANXIETY OF TURKISH EFL LEARNERS AND ITS SOURCES: A REVIEW STUDY
Erarslan A., ARSLAN A.
X. International Congress on Research in Education (ICRE), Antalya, Türkiye, 20 - 22 Nisan 2019, ss.122, (Özet Bildiri)
2018
20182. A General View of Cognitive Skills in the Context of PISA Reading Literacy: A Case Study"
ÖZENİCİ S., ARSLAN A.
II. International Academic Research Congress,, Antalya, Türkiye, 18 - 21 Ekim 2018, ss.1070, (Özet Bildiri)
2018
20183. Moodle in EFL Settings: A Meta-Synthesis
Arslan A., Özenici S.
II. INES Uluslararası Akademik Araştırmalar Kongresi”, Antalya, Türkiye, 18 - 21 Ekim 2018, ss.438-442, (Özet Bildiri)
2018
20184. Yabancı Dil Olarak Türkçe’nin Öğretiminde Sınıf içi Dil Seçimi
KURT Ş., KÖYLÜ BAYDEMİR S. E., ARSLAN A.
ICOSS – CAPPADOCIA 2018, Nevşehir, Türkiye, 16 - 20 Nisan 2018, ss.244, (Özet Bildiri)
2018
20185. Yabancılara Türkiye Bursu Programında Sınıf İçi Öğrenim Farklılıkları ve Nedenleri
KURT Ş., ARSLAN A., KÖYLÜ BAYDEMİR S. E.
ICOSS – CAPPADOCIA 2018, Nevşehir, Türkiye, 16 - 20 Nisan 2018, ss.245, (Özet Bildiri)
2018
20186. A Systematic Review on the Use of Translation in EFL/ESL Contexts
ARSLAN A., KÖYLÜ BAYDEMİR S. E., KURT Ş.
International Conference on Social Sciences – ICOSS Cappadocia, Nevşehir, Türkiye, 16 - 20 Nisan 2018, ss.265, (Özet Bildiri)
2018
20187. Approaches of Measuring TPACK of English Instructors
Seçkin H., Arslan A.
International Conference on Social Sciences – ICOSS Cappadocia, Nevşehir, Türkiye, 16 - 20 Nisan 2018, ss.280, (Özet Bildiri)
2018
20188. Yabancılara Türkçe Öğretiminde Web Tabanlı Kaynakların Sınıflandırılması
KÖYLÜ BAYDEMİR S. E., ARSLAN A., KURT Ş.
ICOSS – CAPPADOCIA 2018, Nevşehir, Türkiye, 16 - 20 Nisan 2018, ss.259, (Özet Bildiri)
2018
20189. Yabancılara Türkiye Bursu Programında Sınıf İçi Öğrenim Farklılıkları ve Nedenleri
KURT Ş., ARSLAN A., KÖYLÜ BAYDEMİR S. E.
ICOSS – CAPPADOCIA 2018, Nevşehir, Türkiye, 16 - 20 Nisan 2018, ss.245, (Özet Bildiri)
2018
201810. A Systematic Review on the Use of Translation in EFL/ESL Contexts
ARSLAN A., KÖYLÜ BAYDEMİR S. E., KURT Ş.
International Conference on Social Sciences – ICOSS Cappadocia, Nevşehir, Türkiye, 16 - 20 Nisan 2018, ss.265, (Özet Bildiri)
2018
201811. Yabancı Dil Olarak Türkçe’nin Öğretiminde Sınıf içi Dil Seçimi
KURT Ş., KÖYLÜ BAYDEMİR S. E., ARSLAN A.
ICOSS – CAPPADOCIA 2018, Nevşehir, Türkiye, 16 - 20 Nisan 2018, ss.244, (Özet Bildiri)
2018
201812. Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Yabancı Dil Öğretmenliği Bölümü Mezunlarının Yetkinliği
KÖYLÜ BAYDEMİR S. E., KURT Ş., ARSLAN A.
ICOSS – CAPPADOCIA 2018, Nevşehir, Türkiye, 16 - 20 Nisan 2018, ss.258, (Özet Bildiri)
2018
201813. The Use of Second Life in EFL/ESL Settings
ARSLAN A., KURT Ş., KÖYLÜ BAYDEMİR S. E.
International Conference on Social Sciences – ICOSS Cappadocia, Nevşehir, Türkiye, 16 - 20 Nisan 2018, ss.266, (Özet Bildiri)
2018
201814. Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Yabancı Dil Öğretmenliği Bölümü Mezunlarının Yetkinliği
KÖYLÜ BAYDEMİR S. E., KURT Ş., ARSLAN A.
ICOSS – CAPPADOCIA 2018, Nevşehir, Türkiye, 16 - 20 Nisan 2018, ss.258, (Özet Bildiri)
2018
201815. The Benefits of E-portfolio in EFL/ESL Contexts: A Review of theLiterature
Seçkin H., Arslan A.
International Conference on Social Sciences – ICOSS Cappadocia, Nevşehir, Türkiye, 16 - 20 Nisan 2018, ss.274, (Özet Bildiri)
2018
201816. Yabancılara Türkçe Öğretiminde Web Tabanlı Kaynakların Sınıflandırılması
KÖYLÜ BAYDEMİR S. E., ARSLAN A., KURT Ş.
ICOSS – CAPPADOCIA 2018, Nevşehir, Türkiye, 16 - 20 Nisan 2018, ss.259, (Özet Bildiri)
2017
201717. CLIL in EFL Context: A Systematic Review
Arslan A., Özenici S., Seçkin H.
II. INTERNATIONAL ACADEMIC RESEARCH CONGRESS, Antalya, Türkiye, 18 - 21 Ekim 2017, ss.443-448, (Tam Metin Bildiri)
2017
201718. Yabancı Dil Öğretmenlerinin Kullandıkları Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Seçkin H., Arslan A., Özenici S.
II. INES Uluslararası Akademik Araştırmalar Kongresi, Antalya, Türkiye, 18 - 21 Ekim 2017, ss.443-448, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2023
20231. Digitalizing Teaching Grammar
ERARSLAN A., ARSLAN A.
Digitalizing English Language Teaching, AKBANA, Yunus Emre/KOŞAR, Gülten, Editör, Pegem Akademi Publishing, Ankara, ss.129-148, 2023
2021
20212. MOOCs in Language Learning: A Scoping Review
Arslan A., Erarslan A.
Current Academic Studies in Educational Sciences, Abdülkadir KABADAYI, Editör, Livre De Lyon, Lyon, ss.161-183, 2021
2021
20213. Meta-Synthetic Review of Studies on EFL Teachers’ TPACK in Turkey
Arslan A.
Current Academic Studies in Educational Sciences, Abdülkadir KABADAYI, Editör, Livre De Lyon, Lyon, ss.259-284, 2021
2018
2018