ICOSS – CAPPADOCIA 2018, Nevşehir, Türkiye, 16 - 20 Nisan 2018, ss.258
Türkiye Bursluluk Programı (Turkey Scholarship Program) kapsamında ülkemize gelen
yabancı öğrenci sayısı her geçen yıl artmaktadır. Ülkemize gelen bu yabancı öğrencilerin
birçoğunun Türk dili alt yapısı bulunmamaktadır. Fakat, öğrenciler burs programı gereği
Türkçe öğrenmek durumundadırlar. Bu çerçevede yabancı öğrenciler, burslarının kapsamı fark etmeksizin (lisans, yüksek lisans, doktora) eğitim alacakları üniversitelerde bir yıllık Türkçe Hazırlık programına alınmaktadırlar. Öğrenciler, bir yıllık Türkçe hazırlık
programı bitiminde kazanmış oldukları bölümlerde eğitim görmeye başlayabilmek için,
Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programına göre (CEFR) belirlenen dil düzeylerinden en az
B2 seviyesinde Türkçe başarısını elde etmelidir. Programın süregelen başarısı, Türkiye
Bursluluk Programına dahil üniversitelerde yeni Türkçe Öğretim Merkezlerinin (TÖMER)
açılmasına ön ayak olmuştur. Yabancılara Türkçe Öğretimi alanında yapılan bilimsel
araştırmalar incelendiğinde bu merkezlerde eğitim veren öğretim elemanlarının ağırlıklı
olarak yabancı dil öğretimi mezunları (İngilizce, Almanca, Fransızca) ve Türkçe öğretimi
mezunları olduğu görülmektedir. Bu betimsel çalışmada yabancı dil öğretimi mezunları ve Türkçe öğretmenliği mezunlarının, Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde yetkinlikleri, eğitim gördükleri programlarda almış oldukları dersler göz önünde bulundurularak incelenmiş ve sonucunda Yabancı Dil Öğretmenliği mezunlarının, dil eğitimi verme yetkinliklerinin Türkçe öğretmenliği mezunlarına göre daha fazla olduğu saptanmıştır.