Eğitim Bilgileri
2002 - 2007
2002 - 2007Doktora
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sınıf Öğretmenliği, Türkiye
2000 - 2002
2000 - 2002Yüksek Lisans
Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sınıf Öğretmenliği, Türkiye
1995 - 1999
1995 - 1999Lisans
Selçuk Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Sınıf Öğretmenliği, Türkiye
Yaptığı Tezler
2007
2007Doktora
6+1 Analitik Yazma ve Değerlendirme Modelinin 5.Sınıf Öğrencilerinin Hikâye Edici Metin Yazma Becerilerini Geliştirmeye Etkisi.
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü/Sınıf Öğretmenliği
2002
2002Yüksek Lisans
Özel İlköğretim Okullarının Veli Beklentilerini Karşılama Düzeyleri
Selçuk Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü/Sınıf Öğretmenliği
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
İlköğretim
Sınıf Öğretmenliği
Akademik Unvanlar / Görevler
2017 - Devam Ediyor
2017 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
2008 - 2017
2008 - 2017Yrd. Doç. Dr.
Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim
2007 - 2008
2007 - 2008Araştırma Görevlisi Dr.
Selçuk Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim
2003 - 2007
2003 - 2007Araştırma Görevlisi
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, İlköğretim
1999 - 2003
1999 - 2003Araştırma Görevlisi
Selçuk Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim
Yönetimsel Görevler
2012 - 2016
2012 - 2016MYO Müdürü
Akdeniz Üniversitesi, Serik Gülsün-Süleyman Süral Myo
2009 - 2016
2009 - 2016Bölüm Başkanı
Akdeniz Üniversitesi, Akdeniz Üniversitesi Rektörlüğü, Türk Dili Bölümü
Yönetilen Tezler
2013
2013Yüksek Lisans
İlköğretim 5. sınıf öğrencilerinin okumaya yönelik tutumları ile noktalama işaretlerini uygulama düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
ÖZKARA Y. (Danışman)
G.İzci(Öğrenci)
2012
2012Yüksek Lisans
İlköğretim 5. sınıf öğrencilerinin hikaye edici metinlerde özetleme ve ana fikir bulma becerileri üzerinde hikaye haritalarının etkisi
ÖZKARA Y. (Danışman)
İ.Şahin(Öğrenci)
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2024
2024Examining Teachers’ Computational Thinking Skills, Collaborative Learning, and Creativity Within the Framework of Sustainable Education
Tongal A., YILDIRIM F. S., ÖZKARA Y., Say S., Erdoğan Ş.
Sustainability (Switzerland) , cilt.16, sa.22, 2024 (SCI-Expanded)
2013
2013Utilization From Humour Elements in Primary School Turkish Teaching Period
Ozkara Y.
MILLI FOLKLOR , cilt.12, sa.100, ss.182-188, 2013 (AHCI)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2015
2015Öğretmen Adaylarının Eleştirel Pedagoji ve İlkeleri Hakkındaki Görüşlerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi
Sarıgöz O., ÖZKARA Y.
Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi , cilt.8, sa.39, ss.710-716, 2015 (Hakemli Dergi)
2014
2014ÖĞRETMENLERİN YENİLENEN ORTAÖĞRETİM ÖĞRETİM PROGRAMLARI HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
Sarıgöz O., Cengiz M. Ş., ÖZKARA Y.
IIB INTERNATİONAL REFEREED ACADEMİC SOCİAL SCİENCES JOURNAL , cilt.15, ss.1-16, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
2014SINIF ÖĞRETMENLERİNİN İLKOKUMA YAZMA ÖĞRETİMİ HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
ÖZKARA Y.
AKADEMİK BAKIŞ Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler Dergisi , sa.42, ss.1-19, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
2014TEMEL EĞİTİME BAŞLAYAN İKİ VE TEK DİLLİ ÇOCUKLARIN TÜRKÇE SÖZCÜK DAĞARCIĞININ KARŞILAŞTIRILMASI
ÖZKARA Y.
Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , cilt.11, sa.25, ss.265-277, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
2014İlköğretim Birinci Sınıf Öğrencilerinin Benlik Algısı Düzeyinin İncelenmesi
ÖZKARA Y.
İnsan Bilimleri Dergisi , cilt.11, sa.1, ss.642-654, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
2014Analitik Yazma ve Degerlendirme Modelinin 5.Sınıf Ögrencilerinin Hikâye Edici Metin Yazma Becerilerini Gelistirmeye Etkisi
ÖZKARA Y.
Selçuk üniversitesi egitim fakültesi dergisi , cilt.23, ss.22-235, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
2014Ses Temelli Cümle Yöntemiyle Türkçe Okuma Yazma Ögretimi
ÖZKARA Y.
Karadeniz Kültür Dergisi , cilt.1, ss.86-88, 2014 (Hakemli Dergi)
2013
2013Ilkögretim 5. sınıf ögrencilerinin okumaya yönelik tutumları ile noktalama isaretlerini uygulama düzeyleri arasındaki iliskinin incelenmesi.
ÖZKARA Y., İzci G.
CUMHURIYET INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATION , cilt.2, ss.1-9, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
2013Hikâye Haritalarının Hikaye Edici Metinlerde Ögrencilerin Ana Fikir Bulma Becerileri Üzerine Etkisi.
ÖZKARA Y., şahin i.
Türkiyat Araştırmaları , sa.33, ss.175-185, 2013 (Hakemli Dergi)
2010
2010Okuma Güçlügü Olan Ögrencilerin Okuma Düzeylerinin Gelistirilmesine Yönelik Bir Uygulama.
ÖZKARA Y.
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ DERGİSİ , cilt.5, ss.109-119, 2010 (Hakemli Dergi)
2010
2010Ögretmen Adaylarının Ögretmenlik Meslegini Tercih Etmelerinde Etkili Olan Faktörler.
Özsoy G., Özsoy S., ÖZKARA Y., D. Memiş A.
Ilkögretim Online , cilt.9, sa.3, ss.910-921, 2010 (Hakemli Dergi)
2007
2007Sınıf Ögretmeni Adaylarının Problem Çözme Becerileri
ÖZKARA Y.
Selçuk Üniversitesi Egitim Fakültesi Dergisi , cilt.24, ss.112, 2007 (Hakemli Dergi)
2007
2007Ilkögretim 5. Sınıf Ögrencilerinin Yazma Becerilerini Gelistirmeye Yönelik Bir Arastırma.
ÖZKARA Y.
Sakarya Üniversitesi Egitim Fakültesi Dergisi , cilt.1, ss.131-141, 2007 (Hakemli Dergi)
2007
2007Türkçe Dersi Anlama Becerilerine Yönelik Kazanımların Çalısma Kitaplarında Yer Alma Durumları.
ÖZKARA Y.
Selçuk Üniversitesi Egitim Fakültesi Dergisi , cilt.2, ss.221-225, 2007 (Hakemli Dergi)
2003
2003Özel Ilkögretim Okullarının Veli Beklentilerini Karsılama Düzeyleri
ÖZKARA Y.
Selçuk Üniversitesi Egitim Fakültesi Dergisi , cilt.15, ss.429-436, 2003 (Hakemli Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
2018
2018Eğitsel Oyunların İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Nokta ve Virgülü Kullanma Becerilerine Etkisi
ÖZKARA Y., Alparslan B.
17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 11 - 14 Nisan 2018, ss.203-204
2018
2018Sınıf Öğretmenlerinin İlk Okuma Yazma Öğretimi Hakkındaki Metaforik Algıları
ÖZKARA Y., Çiftçi S. G.
17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 11 - 14 Nisan 2018, ss.11
2011
20114. Sınıf Türkçe Ders Kitaplarında Kullanılan Görsellerin İşlevleri Açısından Değerlendirilmesi
BAŞARAN M., ÖZKARA Y.
!0. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Sivas, Türkiye, 5 - 07 Mayıs 2011, ss.21-25
2018
2018Sınıf Öğretmeni Adaylarının Ödüllü Çocuk Kitaplarını Çocuk Hakları Bağlamında Değerlendirmesi
ŞEREN N., ÖZKARA Y.
17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu (USOS), Ankara, Türkiye, 11 - 14 Nisan 2018, ss.175-176
2018
2018Sınıf Öğretmeni Adaylarının Ödüllü Çocuk Kitaplarını Çocuk Hakları Bağlamında Değerlendirmesi
ŞEREN N., ÖZKARA Y.
17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu (USOS), Ankara, Türkiye, 11 - 14 Nisan 2018, ss.175-176
2012
2012Sınıf Ögretmenligi Planlamasına Genel Bir Bakıs
ÖZKARA Y.
11. Ulusal Sınıf Ögretmenligi Kongresi,, Rize, Türkiye, 15 - 17 Ocak 2012, ss.1
2006
2006Türkçe Dersi Ögrenci Çalısma Kitaplarının Türkçe Programında Geçen Yazma Kazanımlarını Karsılama Durumu
ÖZKARA Y.
Ulusal Sınıf Ögretmenligi Kongresi, Ankara, Türkiye, 28 Ekim - 01 Kasım 2006, ss.38-46
Kitap & Kitap Bölümleri
2020
2020Medya Okuryazarlığı Konusunda Yapılmış Tezlerin Sistematik Derlemesi 2008-2020
BİLİŞLİ Y., ÖZKARA Y.
Sosyal Bilimlerde Sistematik Derleme, Yıldız Sevcan, Editör, İksad Yayınevi, Ankara, ss.109-124, 2020
Bilimsel Hakemlikler
Ocak 2017
Ocak 2017Avrasya Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Ocak 2012
Ocak 2012Nevşehir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Ocak 2012
Ocak 2012International journal of Educational Research
AHCI Kapsamındaki Dergi
Mart 2010
Mart 2010Pamukkale üniversitesi sosyal bilimler enstitüsü dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Ocak 2009
Ocak 2009Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
01 Nisan 2018 - 01 Nisan 2018
01 Nisan 2018 - 01 Nisan 2018