Journal of Tourism and Gastronomy Studies, cilt.10, sa.3, ss.1788-1804, 2022 (Hakemli Dergi)
Çalışmanın amacı, Türkiye’nin en çok tercih edilen tatil destinasyonlarından biri olan
Antalya sokak lezzetlerinin Planlı Davranış Teorisi kapsamında ele alınması ve
tüketicilerin Antalya sokak lezzetlerini tüketme niyeti ile öznel norm, algılanan
davranışsal kontrol ve sokak lezzetleri tüketme tutumları arasındaki ilişkiyi incelemektir.
Çalışmanın hazırlanmasında nicel araştırma yöntemi benimsenmiştir. Bu kapsamda
veriler, Antalya Sokak lezzetlerini deneyimleyen 347 katılımcıdan anket uygulaması ile
elde edilmiştir. Veriler çoklu regresyon ve korelasyon analizine tabi tutulmuştur.
Gerçekleştirilen analiz sonucunda sokak lezzetlerini tüketme niyeti ile öznel norm,
algılanan davranışsal kontrol ve davranışa yönelik tutumları arasında pozitif yönlü ve
anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Diğer ifadeyle öznel norm, algılanan davranışsal kontrol ve
sokak lezzetlerine yönelik tutumları, sokak lezzetlerini tüketme niyetini etkilemektedir.
Araştırma kapsamına alınan katılımcıların bir ayda sokak lezzetlerini tüketme sıklığı %47,
3 ile 1-5 kez arası olduğu tespit edilmiştir. Katılımcıların bir ayda sokak lezzetlerine
harcadıkları bedelin ise %36,9 ile 0-200-TL arası olduğu bulunmuştur. Gerçekleştirilen
farklılık analizi sonucunda ise cinsiyet, yaş, eğitim durumu, meslek ve beslenme ile ilgili
sorunu olma değişkenleri arasında anlamlı farklılık gözlenmiştir.