AKRAN ÖĞRETİMİ YÖNTEMİNİN ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN FEN VE TEKNOLOJİ DERSİNDEKİ BAŞARISINA ETKİSİ


Creative Commons License

Yeşiloğlu Ö., Karaca S., Şimşek Ö.

the Journal of Academic Social Sciences, cilt.41, sa.41, ss.309-320, 2017 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 41 Sayı: 41
  • Basım Tarihi: 2017
  • Doi Numarası: 10.16992/asos.12016
  • Dergi Adı: the Journal of Academic Social Sciences
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.309-320
  • Akdeniz Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Çalışmanın amacı, Akran Öğretimi Yönteminin, ortaokul öğrencilerinin fen bilgisi dersindeki başarılarına etkisini test etmektir. Çalışmada zayıf deneysel desen kullanılmıştır. Erzurum Sabancı Ortaokulu’ndaki 6.sınıflardan birinin öğrencilerine kavram testi başlangıçta öntest olarak uygulanmış, uygulamanın sonunda yine aynı test sontest olarak uygulanmıştır. Uygulamada kullanılan kavram testi, 27 maddeli sorudan oluşan, daha önce Ionnides ve Vasnidou (1978) tarafından pilot uygulaması yapılmış olan geçerli ve güvenilir bir testtir. SPSS-16 programına göre, Akran Öğretimi Yönteminin 6. sınıf öğrencilerinin fen kavramlarını öğrenme düzeyinde anlamlı bir artışa sebep olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca uygulama süresince derse gözlemci olarak katılan ders öğretmeninin görüşleri araştırmacı tarafından alınmıştır. Öğretmenin görüşleri ile nicel verileri destekleyici ve açıklayıcı nitel veriler elde edilmiştir.