OTİSTİK ÇOCUKLAR EĞİTİM PROGRAMININ PROGRAM ÖĞELERİ BAKIMINDAN UYGUNLUĞUNUN DEĞERLENDİRİLMESİ


Alptekin S., SÖNMEZ N.

22. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Trabzon, Türkiye, 11 - 12 Ekim 2012, ss.124

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Trabzon
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.124
  • Akdeniz Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu araştırmanın amacı, Otistik Çocuklar Eğitim Programı’nın eğitim programı öğeleri bakımından uygunluğunu değerlendirmektir. Bu araştırmada http://orgm.meb.gov.tr/alt_sayfalar/programlar/otistik_cocuklar_egitim_programi. adresinden indirilen Otistik Çocuklar Eğitim Programı incelenmiştir. Araştırma içerik analizi yöntemiyle yürütülmüştür. Otistik Çocuklar Eğitimi Programı, eğitim programı öğeleri dikkate alınarak geliştirilen bir rubrik aracılığı ile değerlendirilmiştir. Rubrikler, yerli ve yabancı alanyazın taramaları sonucu geliştirilmiştir. Rubrik, amaç, içerik, öğretim süreçleri ve değerlendirme başlıkları ve bu başlıkların altında toplam 20’şer maddeden oluşmaktadır. İki araştırmacı, hazırlanan rubrikleri kullanarak Otistik Çocuklar Eğitimi Program’ını birbirlerinden bağımsız olarak değerlendirmişlerdir. Değerlendirme yapılan maddeyle ilgili olarak otistik çocuklar eğitim programı ölçütü karşılıyorsa 2 puan, ölçütü kısmen karşılıyorsa 1 puan ve ölçütü hiç karşılamıyorsa 0 puan verilmiştir. Araştırmada veri toplama süreci devam etmektedir. Araştırmada elde edilen veriler ışığında sonuç ve tartışma bölümlerine yer verilecektir.