Eğitim Bilgileri
1995 - 2000
1995 - 2000Doktora
Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Bölümü Eğitim Programları Ve Öğretim Programı , Türkiye
1993 - 1995
1993 - 1995Lisans
Akdeniz Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Bölümü Eğitim Programları Ve Öğretim Programı , Türkiye
1989 - 1993
1989 - 1993Lisans
Akdeniz Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi , Sınıf Öğretmenliği , Türkiye
Yaptığı Tezler
2000
2000Doktora
İşbirlikli öğrenmenin sosyal bilgilere ilişkin akademik başarı, tutum ve akademik benlik kavramına etkisi
Akdeniz Üniversitesi, Eğtitim Bilimleri Enstitüsü , Eğitim Bilimleri Bölümü Eğitim Programları Ve Öğretim Programı
1995
1995Yüksek Lisans
Lise öğretmenlerinin stres kaynaklarına ilişkin algıları ve sınıf atmosferi arasındaki ilişkiler
Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Bölümü Eğitim Programları Ve Öğretim Programı
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Eğitim Bilimleri
Eğitim Programları ve Öğretim
Akademik Unvanlar / Görevler
2012 - Devam Ediyor
2012 - Devam EdiyorYrd. Doç. Dr.
Akdeniz Üniversitesi, Alanya Eğitim Fakültesi, İlköğretim
2004 - 2006
2004 - 2006Yrd. Doç. Dr.
Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2014
2014Sense of Professional Self-efficacy Beliefs and Learner Autonomy Support Behaviour of Middle School Teachers
Ozkal N.
ANTHROPOLOGIST
, cilt.18, sa.2, ss.575-581, 2014 (SCI-Expanded)
2013
2013ÖZDÜZENLEME STRATEJİLERİ VE BAŞARI VE BAŞARISIZLIK YÜKLEMELERİ ARASINDAKİ İLİŞKİLER
ÖZKAL N., Sucuoğlu H.
TURKISH STUDIES , sa.8, ss.1183-1199, 2013 (SSCI)
2013
2013EFFECT OF PERFORMANCE BASED STATUS DETERMINATION TECHNIQUES ON SELF-EFFICACY, CONCERN AND PERMANENCE IN PRIMARY SCHOOL SCIENCE AND TECHNOLOGY COURSE
GÜZELLER C. O., Ozkal N.
JOURNAL OF BALTIC SCIENCE EDUCATION
, cilt.12, sa.1, ss.47-58, 2013 (SSCI)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2015
2015Çocuğa yönelik anne-baba ilgisi ölçeğinin geliştirme çalışması
Sucuoğlu H., ÖZKAL N., Demirtaş V., Güzeller C.
ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ , sa.15, ss.242-263, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
20151. Özkal, N., Erdik, C. (2015). Ortaokul Öğrencilerinin Matematik Öğretmenlerinin Güdüsel Desteklerine İlişkin Algıları ile Güdüsel İnançları Arasındaki İlişkiler
ÖZKAL N., ERDİK C.
Mediterranean Journal of Humanities, (akdeniz insani bilimler dergisi ) , cilt.V, sa.1, ss.327-342, 2015 (Hakemli Dergi)
2014
2014RELATIONSHIPS BETWEEN TEACHERS’ CREATIVITY FOSTERING BEHAVIORS AND THEIR SELF-EFFICACY BELIEFS
ÖZKAL N.
Educational Research and Reviews , cilt.9, sa.18, ss.724-733, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
2014ÖĞRENEN ÖZERKLİĞİNİN DESTEKLENMESİNİN GEREKLİLİĞİNE VE SERGİLENMESİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ
ÖZKAL N.
E-Journal of New World Sciences Academy , cilt.9, sa.3, ss.293-310, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
2014Öğrenen Özerkliğinin Desteklenmesinin Gerekliliğine ve Sergilenmesine İlişkin Öğretmen Görüşleri
DEMİRKOL A. Y., ÖZKAL N.
New World Science Academy , cilt.9, sa.3, ss.293-310, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
2014The Relationship Between the Achievement Goal Orientation and the Self Efficacy Beliefs of the Candidate Teachers
ÖZKAL N., Yıldız V., Sucuoğlu H.
Mevlana International Journal of Education , cilt.4, sa.1, ss.212-227, 2014 (Hakemli Dergi)
2013
2013The relationship between achievement go al orientations and self regulated learning strategies of secondary school students in social studies courses
ÖZKAL N.
International Journal of Academic Research Part B , sa.5, ss.387-394, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
2013Sosyal Bilgilere Yönelik İçsel ve Dışsal Güdülerin Özyeterlik ve Başarı Yönelimlerine Göre Yordanması
ÖZKAL N.
e-Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (MAKÜ) , sa.13, ss.98-117, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
2013Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Olumlu Tutumların Özyeterlik İnançlarına Göre Yordanması
ÖZKAL N.
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , sa.9, ss.399-408, 2013 (Hakemli Dergi)
2007
2007Sosyal bilgiler dersine yönelik tutum ve sosyal bilgiler öğrenme stratejileri
Çetingöz D., ÖZKAL N.
Yaşadıkça Eğitim , sa.94-95, ss.39-41, 2007 (Hakemsiz Dergi)
2006
2006Akademik başarı, cinsiyet, tutum ve öğrenme stratejilerinin kullanımı
ÖZKAL N., Çetingöz D.
Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi , sa.12, ss.259-275, 2006 (Hakemli Dergi)
2006
2006Cinsiyet, sınıf düzeyi ve başarı durumlarına göre ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin sosysl bilgiler dersine yönelik tutumları
ÖZKAL N., Çetingöz D.
ÇAĞDAŞ EĞİTİM DERGİSİ , sa.327, ss.22-28, 2006 (Hakemli Dergi)
2005
2005Sosyal bilgiler dersinde kullanılan öğrenme stratejileri ve başarı güdüsü arasındaki ilişkiler
ÖZKAL N., Çetingöz D.
Journal of Qafqaz University , ss.91-100, 2005 (Hakemli Dergi)
2005
2005Sosyal bilgiler dersine ilişkin öğretmen görüşleri ve öğrencilerin bu derse yönelik tutumları
ÖZKAL N.
Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi , cilt.10, sa.40, ss.600-615, 2005 (Hakemli Dergi)
2004
2004Okul Öncesi Eğitim Alan Çocuklardan Sınıf Öğretmenlerinin Beklentisi
Yıldız V., ÖZKAL N.
ÇAĞDAŞ EĞİTİM DERGİSİ
, cilt.29, sa.315, ss.26-32, 2004 (Hakemli Dergi)
2003
2003Okul öncesi eğitimi alan ve almayan 7-8 yaş grubu çocuklarda yaratıcı potansiyelin değerlendirilmesi
Yıldız V., ÖZKAL N., Çetingöz D.
Eğitim Araştırmaları , sa.13, ss.129-137, 2003 (Hakemli Dergi)
2003
2003Öğretmen adaylarının sınıf atmosferine ilişkin algıları,
AÇIKGÖZ K., ÖZKAL N., KILIÇ A.
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , sa.25, ss.1-7, 2003 (Hakemli Dergi)
2002
2002Öğrenci adlarının öğretmen beklentisi ve öğrencilerin akademik başarıları üzerindeki etkileri
ÖZKAL N., Yıldız V.
Eğitim Araştırmaları , sa.2, ss.157-165, 2002 (Hakemli Dergi)
2002
2002Sosyal Bilgiler tutum ölçeğinin geliştirilmesi,
ÖZKAL N.
Eğitim ve Bilim , cilt.27, sa.124, ss.52-56, 2002 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
0
0İlkokul öğretmenlerinin stres kaynaklarına ilişkin algıları ve güdü düzeyleri arasındaki ilişkiler
ÖZKAL N., Gökdağ M.
IV. Ulusal Eğitim Bilimleri kongresi, Eskişehir, Türkiye, ss.129, (Tam Metin Bildiri)
0
0İşbirlikli öğrenmenin Sosyal Bilgilere ilişkin benlik kavramı ve tutumlar üzerindeki etkileri
ÖZKAL N.
X. Ulusal Eğitim bilimleri Kongresi, Bolu, Türkiye, cilt.I. cilt, ss.346, (Tam Metin Bildiri)
0
0Learning strategies used by unsuccessful students according to their attitudes towards social studies courses
Çetingöz D., ÖZKAL N.
World Conference on Educational Sciences, Kıbrıs (Kktc), ss.1905, (Tam Metin Bildiri)
Diğer Yayınlar
Desteklenen Projeler
2015 - 2018
2015 - 20182x2 Başarı Yönelimlerinin Matematik Dersine Katılıma İlişkin Yordayıcı Rolünün Yapısal Eşitlik Modeliyle İncelenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
ÖZKAL N. (Yürütücü), ERDİK C.
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Ekim 2014
Ekim 2014Kastamonu Eğitim Fakültesi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Ekim 2014
Ekim 2014İnsani Eğitim Bilimleri Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Eylül 2014
Eylül 2014Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Temmuz 2014
Temmuz 2014E-Journal of New World Sciences Academy
Hakemli Bilimsel Dergi
Haziran 2014
Haziran 2014E-Educational Research and Review
Hakemli Bilimsel Dergi
Aralık 2013
Aralık 2013Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Ocak 2013
Ocak 2013İnternational online Journal of Educational Sciences
Diğer Dergiler
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
01 Nisan 2015 - 01 Nisan 2015
01 Nisan 2015 - 01 Nisan 2015Öğrenmeye ve edime yönelik özyeterlik inançlarinin matematik dersine katilimi yordama gücü
Katılımcı
Antalya-Türkiye
01 Nisan 2015 - 01 Nisan 2015
01 Nisan 2015 - 01 Nisan 2015Etkileşimli beyaz tahta kullanımının Matematik başarısı, katılm, tutum ve kaygı üzerindeki etkileri,
Katılımcı
Antalya-Türkiye
01 Kasım 2014 - 01 Kasım 2014
01 Kasım 2014 - 01 Kasım 2014ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN AKADEMİK ÖZYETERLİK İNANÇLARININ MATEMATİK BAŞARISINI YORDAMA GÜCÜ
Katılımcı
Antalya -Türkiye
01 Ekim 2014 - 01 Ekim 2014
01 Ekim 2014 - 01 Ekim 2014Öğretmen güdüsel desteğinin etkin katılım üzerindeki etkileri
Katılımcı
Edirne-Türkiye
01 Eylül 2014 - 01 Eylül 2014
01 Eylül 2014 - 01 Eylül 2014Ortaokul öğrencilerinin matematik öğretmenlerinin güdüsel desteklerine ilişkin algıları ile güdülenme düzeyleri arasındaki ilişkiler
Katılımcı
İstanbul -Türkiye
01 Mayıs 2014 - 01 Mayıs 2014
01 Mayıs 2014 - 01 Mayıs 2014Pedagojik farmosyon sertifika programına devam eden öğrencilerin programa ve derslere yönelik beklentileri
Katılımcı
Gaziantep-Türkiye
01 Mayıs 2014 - 01 Mayıs 2014
01 Mayıs 2014 - 01 Mayıs 2014Öğretmen özerklik desteklerinin öğrencilerin özdüzenleme stratejileri kullanımlarına etkisi: Sosyal Bilgiler örneği
Katılımcı
Gaziantep -Türkiye
01 Eylül 2013 - 01 Eylül 2013
01 Eylül 2013 - 01 Eylül 2013Öğretmen adaylarının başarı amaç yönelimleri ve özyeterlik inançları arasındaki ilişkiler
Katılımcı
Eskişehir-Türkiye
01 Eylül 2013 - 01 Eylül 2013
01 Eylül 2013 - 01 Eylül 2013Başarı başarısızlık yüklemeleri ve özdüzenleme stratejileri arasındaki ilişkiler
Katılımcı
Eskişehir-Türkiye
01 Temmuz 2004 - 01 Temmuz 2004
01 Temmuz 2004 - 01 Temmuz 2004Sosyal Bilgiler dersine ilişkin öğretmen görüşleri ve öğrencilerin bu derse yönelik tutumları
Katılımcı
Malatya-Türkiye
01 Ekim 2002 - 01 Ekim 2002
01 Ekim 2002 - 01 Ekim 2002Öğretmen adaylarının sınıf atmosferine ilişkin algıarı
Katılımcı
İstanbul -Türkiye
01 Mart 2002 - 01 Mart 2002
01 Mart 2002 - 01 Mart 20027-8 yaş grubu çocuklarda yaratıcı potansiyelin değerlendirilmesi
Katılımcı
İstanbul -Türkiye
01 Ocak 2002 - 01 Ocak 2002
01 Ocak 2002 - 01 Ocak 2002İşbirlikli öğrenmenin ve geleneksel öğretim yöntemlerinin İngilizce okuma stratejileri üzerindeki etkileri
Katılımcı
İstanbul -Türkiye
01 Eylül 1997 - 01 Eylül 1997
01 Eylül 1997 - 01 Eylül 1997