Eğitim Bilgileri
2002 - 2006
2002 - 2006Doktora
Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkçe Eğitimi Abd / Türkçe Öğretmenliği, Türkiye
1998 - 2002
1998 - 2002Yüksek Lisans
Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Orta Öğretim Sosyal Alanlar Eğitimi / Türk Dili Ve Edebiyatı Öğretmenliği, Türkiye
1993 - 1998
1993 - 1998Lisans
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Türk Dili Ve Edebiyatı Öğretmenliği, Türkiye
Yaptığı Tezler
2006
2006Doktora
Şiire yönelik tutumların ve ön örgütleyicilerin şiirsel imgelerin anlamlandırılması üstündeki etkililiği
Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkçe Eğitimi Abd / Türkçe Öğretmenliği
2002
2002Yüksek Lisans
Eski harfli çocuk dergilerinin (Çocuk Bahçesi, Çocuk Dünyası) çocuk eğitimindeki işlevleri
Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türk Dili Ve Edebiyatı Öğretmenliği
Yabancı Diller
B1 Orta
B1 Ortaİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Türk Dili ve Edebiyatı Eğitimi
Türkçe Eğitimi
Öğretmen Eğitimi
Dil ve Edebiyat
Dilbilim
Akademik Unvanlar / Görevler
2008 - Devam Ediyor
2008 - Devam EdiyorYrd. Doç. Dr.
Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü
2007 - 2008
2007 - 2008Okutman
Akdeniz Üniversitesi, Türk Dili Eşgüdüm Başkanlığı, Türk Dili
Yönetilen Tezler
2015
2015Yüksek Lisans
Çocukların Sözel Metinlerinde Tutarlılık, Bağlaşıklık ve Tümce Özelliklerinin İncelenmesi
BAYAT N.
M.ÇETİN(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
Amaç belirlemenin dinlediğini anlama üstündeki etkisi
BAYAT N.
Y.Yurdakul(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
Çocukların sözel metinlerde tutarlılık, bağlaşıklık ve tümce özelliklerinin incelenmesi
BAYAT N. (Danışman)
M.Çetin(Öğrenci)
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2025
20251. Insights into language acquisition challenges of Russian and Ukrainian immigrant children
Bayat N., Deniz U. H., Şekercioğlu G.
Acta Psychologica
, cilt.254, 2025 (SSCI)
2025
20252. Idiom Comprehension Level of 60-72-Month-Old Children
Acar U., BAYAT N.
Egitim ve Bilim
, cilt.50, sa.222, ss.1-19, 2025 (SSCI)
2020
20203. The Relationship Between Inference Skills and Reading Comprehension
BAYAT N., Cetinkaya G.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.45, sa.203, ss.177-190, 2020 (SSCI)
2017
20174. The Effect of Goal Setting on Listening Comprehension
Yurdakul Y., BAYAT N.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.42, sa.190, ss.249-267, 2017 (SSCI)
2014
20145. The Relationship Between Reading Comprehension and Success in Science
BAYAT N., ŞEKERCİOĞLU G., Bakir S.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.39, sa.176, ss.457-466, 2014 (SSCI)
2014
20146. Psychometric Properties of Science Items Comprehension Test
ŞEKERCİOĞLU G., BAYAT N., Bakir S.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.39, sa.176, ss.447-455, 2014 (SSCI)
2014
20147. The Relationship between Prospective Teachers' Levels of Critical Thinking and Their Success in Academic Writing
Bayat N.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.39, sa.173, ss.155-169, 2014 (SSCI)
2014
20148. The Effect of the Process Writing Approach on Writing Success and Anxiety
BAYAT N.
KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI
, cilt.14, sa.3, ss.1133-1141, 2014 (SSCI)
2007
20079. The Effectiveness of Advance Organizers on the Signification of Poetic Images
Bayat N.
KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI
, cilt.7, sa.3, ss.1131-1154, 2007 (SSCI)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2025
20251. The factors influencing early language acquisition: the Turkish journey of Russian and Ukrainian immigrant children
BAYAT N., Karataş B., ŞEKERCİOĞLU G.
Education 3-13
, 2025 (ESCI)
2024
20242. Okul öncesi Öğretmenlerinin Kullandığı Sözcük Öğretim Stratejileri
YÖRÜKO M., BAYAT N.
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.21, sa.2, ss.355-377, 2024 (Hakemli Dergi)
2017
20173. Şiirsel Yapı Açısından Çocuk Şiirleri
BAYAT N., ÇETİNKAYA G.
Mediterranean Journal of Humanities , cilt.7, sa.1, ss.67-76, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
20174. Okuduğunu Anlama Testinin Geliştirilmesi
Ülper H., Çetinkaya G., BAYAT N.
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD) , cilt.18, sa.1, ss.175-187, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
20175. Views on Complaints and Apologies in Teaching Turkish as a Foreign Language
BAYAT N.
PAMUKKALE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-PAMUKKALE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, sa.41, ss.1-16, 2017 (ESCI)
2017
20176. Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Şikayet ve Özür Edimine İlişkin Görünümler
BAYAT N.
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ , cilt.41, ss.1-16, 2017 (Hakemli Dergi)
2016
20167. Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretim Sürecinde Yazılı Düzeltme Geribildirimleri ve Öğrencilerin Edimsel Çıkarımları
Çetinkaya G., BAYAT N., Alaca S.
AKDENİZ İNSANİ BİLİMLER DERGİSİ , cilt.6, sa.1, ss.85-98, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
20168. Bağlayıcı Kullanımına İlişkin Yanlışların Çözümlenmesi
Çetinkaya G., Ülper H., BAYAT N.
KURAMSAL EĞİTİMBİLİM DERGİSİ , cilt.9, sa.2, ss.198-213, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
20169. Türkçe Öğretmen Adaylarının Metaforları Anlama ve Üretme Becerilerinin İncelenmesi
BAYAT N., Çetinkaya G.
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , sa.38, ss.31-47, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201610. Yabancı Dil Olarak Türkçe Ögreten Ögretmenlerin Taslak Metinlere Yönelik Geribildirim Sunma Tercihleri
Çetinkaya G., Ülper H., BAYAT N.
Aydın Tömer Dil Dergisi , cilt.1, sa.1, ss.31-46, 2016 (Hakemli Dergi)
2015
201511. Metaforik açımlamanın fen metinlerini anlamaya etkisi
BAYAT N., Yüce S.
Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi , cilt.1, sa.3, ss.1-14, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201512. Yabancılara Türkçe öğretiminde bağlamlaştırma stratejisinin sözcük öğrenimine etkisi.
BAYAT N.
INTERNATIONAL JOURNAL OF URBAN SCIENCES , cilt.12, sa.1, ss.1440-1458, 2015 (Scopus)
2014
201413. Türkçe öğretmen adaylarının dilsel değer kavramına ilişkin yeterlik düzeyleri
BAYAT N., Ülper H.
Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.11, sa.22, ss.321-337, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201414. Bağlayıcı testinin geliştirilmesi ve öğrencilerin bağlayıcı bilgisinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi
Çetinkaya G., Ülper H., BAYAT N.
International Journal of Language Academy
, cilt.2, sa.3, ss.88-98, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201415. Tanınırlık ve saydamlık derecesi bakımından deyimlerin anlaşılabilirliği
BAYAT N., Çetinkaya G.
ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ DERGİSİ
, cilt.7, sa.17, ss.205-232, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201416. Defining the psychometric properties of the writing sensitivity scale and analysing writing sensitivity with regard to different variables
BAYAT N., ŞEKERCİOĞLU G.
International Journal of Language Academy
, sa.2, ss.283-301, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201417. Halikarnas Balıkçısı’nın Çocuklara Uyarlanan Yapıtlarındaki İletilere Yönelik Bir İçerik Çözümlemesi
Hamzadayı E., Çetinkaya G., BAYAT N.
Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi
, cilt.7, sa.29, ss.451-457, 2014 (Hakemli Dergi)
2013
201318. Gülen Ada Öyküsünün Göstergebilimsel Çözümlemesi
BAYAT N., Çetinkaya G., Hamzadayı E., Ülper H.
Tarih Okulu Dergisi
, cilt.6, sa.16, ss.351-370, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201319. Çocukların görsel göstergeleri anlama düzeyleri
BAYAT N., Bütün B.
Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi , cilt.2, sa.4, ss.344-354, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201320. Öğretmen Adaylarının Yazılı Anlatımlarında Sözcük Seçimi ve Sözdizimi Hataları
BAYAT N.
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.12, sa.43, ss.116-144, 2013 (Hakemli Dergi)
2012
201221. Türkçe ders kitaplarında yer alan şiirlerin şiirbilim açısından görünümü üstüne bir inceleme
BAYAT N.
Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Tur , cilt.7, sa.1 , ss.325-344, 2012 (Hakemli Dergi)
2011
201122. Bilişüstü okuma stratejileri kullanım düzeyi ile yazılı anlatım becerisi arasındaki ilişkiler
BAYAT N.
NEWWSA
, cilt.6, sa.1, ss.925-938, 2011 (Hakemli Dergi)
2010
201023. Şiirde anlatım ve içeriğin dilbilimsel boyutları
BAYAT N.
FOLKLOR/EDEBİYAT , ss.157-168, 2010 (Hakemli Dergi)
2009
200924. Türkçe ve İngilizce öğretmen adaylarının akademik yazılarında yapısal özellikler
BAYAT N.
DİL DERGİSİ , sa.145, ss.48-64, 2009 (Hakemli Dergi)
2008
200825. Şema kuramı ve şiirsel metinlerde anlamlama
BAYAT N.
FOLKLOR/EDEBİYAT , ss.255-266, 2008 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2017
20171. Ortaokul Öğrencilerinin Okuma Alışkanlıkları ve Tercihleri
BAYAT N., Çetinkaya G.
10. Uluslararası Türkçenin Eğitimi-Öğretimi Kurultayı, İstanbul, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2017, ss.41, (Özet Bildiri)
2017
20172. Ortaokul Kurumlarının Okuryazarlık Ortamlarına İlişkin Görünümler
Çetinkaya G., BAYAT N.
10. Uluslararası Türkçenin Eğitimi-Öğretimi Kurultayı, İstanbul, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2017, ss.71, (Özet Bildiri)
2017
20173. SENTENTIAL CHARACTERISTICS IN ORAL LANGUAGE OF PRESCHOOL CHILDREN
ÇETİN M., BAYAT N.
ISER- 232nd International Conference on Education and Social Science (ICESS-2017), Venedik, İtalya, 22 - 23 Ağustos 2017, (Tam Metin Bildiri)
2017
20174. Türkçe Eksilti Ölçeğinin Geliştirilmesi
ÜLPER H., BAYAT N.
IV th International Eurasian Educational Research Congress, Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, ss.1851-1852, (Özet Bildiri)
2016
20165. Dil Öğretimi ve Çıkartmalı İşlem
Çetinkaya G., BAYAT N.
3. Uluslararası Türk Dünyası Araştırmaları Sempozyumu, Baku, Azerbaycan, 25 - 27 Mayıs 2016, cilt.1, ss.239-242, (Tam Metin Bildiri)
2015
20156. Türkçe öğretmen adaylarının sözlü ve yazılı metinlerinin eksiltili yapılar açısından karşılaştırılması
BAYAT N., Ülper H.
8. Uluslararasi Türkçenin Eğitimi - Öğretimi Kurultayı, İstanbul, Türkiye, 1 - 03 Ekim 2015, ss.133, (Özet Bildiri)
2014
20147. Children's Levels of Comprehending Connectives
BAYAT N., ÇETİN M., SeymaTemizkol S.
5th World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership, WCLTA 2014, Prague, Çek Cumhuriyeti, 29 - 31 Ekim 2014, cilt.186, ss.183-191, (Tam Metin Bildiri)
2014
20148. The invariance of writing sensitivity scale’s factor structure and population heterogenity
ŞEKERCİOĞLU G., BAYAT N.
5th World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership, Prague, Çek Cumhuriyeti, 29 - 30 Kasım 2014, ss.1, (Özet Bildiri)
2014
20149. Children’s levels of comprehending connectives
BAYAT N., ÇETİN M., Temizkol Ş.
5.th world conference on learning, teaching and educational leadership (WCLTA-2014), Prague, Çek Cumhuriyeti, 29 - 30 Ekim 2014, ss.79-87, (Tam Metin Bildiri)
2014
201410. The invariance of writing sensitivity scale’s factor structure and population heterogenity
ŞEKERCİOĞLU G., BAYAT N.
5.th world conference on learning, teaching and educational leadership (WCLTA-2014), Prague, Çek Cumhuriyeti, 29 - 30 Ekim 2014, ss.56, (Özet Bildiri)
2014
201411. Children’s Levels of Comprehending Connectives
BAYAT N., ÇETİN M., Temizkol Ş.
5th World Conference on Learning, Teaching And Educational Leadership, Prag, Çek Cumhuriyeti, 29 - 30 Ekim 2014, ss.90, (Tam Metin Bildiri)
2014
201412. Bağbozumu Şarkıları’nda anlamsal yapı
BAYAT N., ORUÇOĞLU S.
17. Altın Portakal Şiir Ödülü Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 20 - 22 Şubat 2014, ss.82-104, (Tam Metin Bildiri)
2013
201313. The degree of textuality in speech of six-year-old children
BAYAT N., Yurdakul Y.
5th World Conference on Educational Sciences (WCES), Rome, İtalya, 5 - 08 Şubat 2013, cilt.116, ss.3874-3879, (Tam Metin Bildiri)
2012
201214. A study on the use of speech acts
BAYAT N.
Akdeniz Language Studies Conference, Antalya, Türkiye, 9 - 12 Mayıs 2012, cilt.70, ss.213-221, (Tam Metin Bildiri)
2012
201215. A study on the use of speech acts
BAYAT N.
Akdeniz Language Studies Conference, Antalya, Türkiye, 9 - 12 Mayıs 2012, ss.213-221, (Tam Metin Bildiri)
2012
201216. The degree of textuality in speech of six-year-old children
BAYAT N., Yurdakul Y.
5th. World Conference on Educational Sciences-WCES, 2013, Rome, İtalya, 1 - 04 Şubat 2012, ss.3874-3879, (Tam Metin Bildiri)
2011
201117. Teacher’s viewpoints and perception of needs for professional collaboration
BAYAT N.
North American Chapter-World Council for Curriculum and Instruction (NAC-WCCI) Interdisciplinary Education Conference, Austin, Texas, Amerika Birleşik Devletleri, 26 - 28 Ekim 2011, ss.5, (Özet Bildiri)
2009
200918. Edebiyat sanatının dil yapısı ve ‘Çocuk Edebiyatı’ kavramı
BAYAT N.
6. Uluslararası Çocuk ve İletişim Kongresi, İstanbul, Türkiye, 19 - 21 Ekim 2009, ss.22-23, (Özet Bildiri)
2008
200819. Anadili öğretimine ilişkin derslerde şiirsel metinlerin kullanımı
BAYAT N.
Proceedings of International Conference on Educational Science, ICES’08, Famagusta, Kıbrıs (Kktc), 25 Haziran 2008, ss.236-240, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2021
20211. Gelişimin doğası
BAYAT N., ÇETİN M., BERBER G., ÖLMEZ ÇAĞLAR F., Koca C.
Anadili Edinimi, Nihat Bayat, Editör, Pegem Akademi Yayıncılık, Antalya, ss.109-132, 2021
2021
20212. Çocukların ne bildiğini nasıl anlarız? Dil edinimine ilişkin araştırma yöntemleri
BAYAT N., ÇETİN M., BERBER G., ÖLMEZ ÇAĞLAR F.
Anadili Eğitimi, Nihat Bayat, Editör, Pegem Akademi Yayıncılık, Antalya, ss.133-153, 2021
2017
20173. Sözcük Bilgisi ile Yazma Duyarlılığı Arasındaki İlişki
BAYAT N.
II. ULUSLARARASI MULTİDİSİPLİNER ÇALIŞMALARI SEMPOZYUMU (ISMS), Abidin Temizer - Sevilay Özer, Editör, Gece Kitaplığı, Ankara, ss.97-116, 2017
2017
20174. Yapılandırmacılık
BAYAT N.
Okumaya Genel Bir Bakış, Doç.Dr. Hakan ÜLPER, Editör, Pegem Akademi Kitabevi Yayınları, Ankara, ss.63-96, 2017
2016
20165. 2000'li yıllar şiiri
BAYAT N.
2000'ler Şiiri Antolojisi. Şiir Değerlendirme İnceleme, Cenk Gündoğdu, Editör, Kırmızı Kedi Yayınevi, İstanbul, ss.343-355, 2016
2014
20146. Content characteristics of science and nature boks for children
BAYAT N., Ülper H.
Multidisciplinary Perspectives on Education, Hasan Arslan, Georgeta Rata, Ercan Kocayörük, Mehmet Ali İçbay, Editör, Cambridge Scholars Publishing, Newcastle, ss.31-38, 2014
2014
20147. Türkçe ve sınıf öğretmeni adaylarının iletişim becerilerindeki stratejiler
BAYAT N.
Türkçe Eğitiminde Kuramsal ve Uygulamalı Çalışmalar, K. İşeri, G. Çetinkaya, T. Çelik, S. Demirgüneş, T. Daşöz, Y. Gençer., Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.57-69, 2014
2010
20109. Şiirin ortak paydası II: Kuram ve çözümlemeler
BAYAT N.
İkaros Yayınları, İstanbul, 2010
Diğer Yayınlar
2014
20141. "Sanat ve toplumsal etki". Edebiyatta Üç Nokta, Sayı: 13
BAYAT N.
Diğer, ss.56-58, 2014
2013
20132. "Şiirsel Politika, Politize Şiir". Evrensel Kültür, Sayı:257
BAYAT N.
Diğer, ss.28-31, 2013
2013
20133. "‘Aydın’ Kavramı ve Edebiyat". Edebiyatta Üç Nokta, Sayı: 9
BAYAT N.
Diğer, ss.41-43, 2013
2011
20119. "Şiire Ulaşmada Bilimsel Yol: Şiirin Ortak Paydası". Hürriyet Gösteri, Sayı: 305
BAYAT N.
Diğer, ss.80-81, 2011
2010
201010. "Çeviriyle Çevrimiçi Olmak...", Ç.N. Çeviri Edebiyatı, Sayı: 10
BAYAT N.
Diğer, ss.54-59, 2010
2008
200814. "Düzanlatım Şiiri ve Şükrü Erbaş’ın Hazırlık’ı". Sonra Edebiyat, Sayı: 5
BAYAT N.
Diğer, ss.74-78, 2008
2007
200715. "Gramerin şiiri, şiirin grameri". (R. Jakobson'dan çeviri), Varlık, Sayı: 112479
BAYAT N.
Diğer, ss.63-69, 2007
2007
200716. "Dergilerdeki Dosyacılık Üzerine". Sonra Edebiyat, Sayı: 4
BAYAT N.
Diğer, ss.57-60, 2007
2007
2007