Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Akdeniz Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Programları Ve Öğretim Programı, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2012
Öğrenci: Bilgen Uyanık
Danışman: GÜNSELİ ORHON
Özet:Bu araştırma ?Anadolu Türü Olmayan? okullarda dokuzuncu sınıflar İngilizce dersi öğretimi için hazırlanmış ?UNIQUE 9? ders kitabının Avrupa Konseyi hedefleri doğrultusunda hazırlanmış 24.08.2011 tarihli ?Ortaöğretim Kurumları İngilizce Dersi Öğretim Programı? ile uygunluğunu saptamak amacıyla yapılmıştır.Bu çalışmanın veri kaynağı; Unique 9 ders kitabı ve T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı Ortaöğretim Kurumları İngilizce Dersi Öğretim Programı Kılavuzudur.Unique 9 ders kitabı; İngilizce Dersi Öğretim Programı Kılavuzu ile karşılaştırılmıştır. Her bir, kazanım, tema, içerik, öğrenme öğretme durumları ve ölçme değerlendirme ölçütü maddeler halinde tablolaştırılmış ders kitabıyla örtüşen maddeler işaretlenmiştir.Kazanım, tema, içerik, öğrenme öğretme durumları ve ölçme değerlendirme basamakları doğrultusunda ders kitabının M.E.B. İngilizce Öğretim Programına uygunluğu incelendiğinde, tez içerisinde sunulduğu gibi, her bir basamakta uyuşmazlık gösteren unsurların yer aldığı saptanmıştır.Bu araştırmada İngilizce öğretimine yönelik program, ders kitabı alanlarında çalışmalar yapan eğitim öğretimin ilgili kurum ve kişilerine fikir vermek amacıyla ders kitabının programa uygunluğu incelenmiştir.