Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Foreign Language Teaching Department, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2016
Öğrenci: Uğur Üzer
Danışman: HÜSEYİN KAFES
Özet:Teknolojik gelişmeler, eğitim ve öğretimin birçok alanında olduğu gibi yabancı dil öğrenimini de etkilemiştir. Özellikle öğrencilerin yazma becerilerinin gelişmesinde, birçok yeni teknik ve metot uygulanmaya başlanmıştır. Bu çalışma, weblog(blog) uygulamasını kullanarak öğrencilerin yazma becerilerinin geliştirilmesi amacıyla yapılmış, süreç sonunda edindikleri tecrübe ve memnuniyetleri ölçülmüştür. Araştırma Uluslararası Antalya Üniversitesi'nden B1 seviyesindeki 28 öğrencinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Öğrenciler kontrol ve deney grubu olarak ikiye ayrılmıştır. Çalışma, iki gruba da uygulanan internet kullanım anketinde benzer sonuçlar alınmasının ardından başlatılmıştır. 5 hafta süren çalışma boyunca, kontrol grubu yazma dersini klasik yollarla işlerken, deney grubu blog kullanımıyla desteklenmiştir. Bu süre sonunda öğrencilerin başarıları son-test kullanılarak ölçülmüş ve karşılaştırılmıştır. Ek olarak, deney grubuna blog destekli yazma dersine olan düşüncelerini öğrenmek maksadıyla blog uygulaması değerlendirme anketi uygulanmıştır. Çalışmanın sonuçları, blog destekli yazma derslerinin öğrencilerin başarılarını arttırdığını ve öğrencilerin bu uygulamayı yazma dersleri açısından yararlı bulduğunu göstermektedir.