MÜZİKLİ OKUMA UYGULAMALARININ İLKOKUL 4. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN OKUMA KAYGILARI VE TUTUMLARI ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2023

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: ŞULE AYKUT

Danışman: Sabahat Burak

Özet:

Bu çalışmanın amacı; müzikli okuma uygulamalarının ilkokul 4. Sınıf öğrencilerinin okuma kaygıları ve tutumları üzerindeki etkilerini belirlemektir. Çalışmanın yarı deneysel modellerden ön test-son test kontrol gruplu eşleştirilmiş desen ile yapılandırılması planlanmıştır. Araştırmada 2021-2022 eğitim öğretim yılında Gaziantep ili Nizip ilçesinde bulunan bir devlet ilkokulundaki 4. sınıf öğrencileri yer almaktadır. Çalışma grubunu, deney grubunda 20, kontrol grubunda 20 olmak üzere 40 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veriler “Okuma Kaygısı Ölçeği” ve “Okumaya Yönelik Tutum Ölçeği” kullanılarak toplanmıştır. Sürecin başında deney grubuna ve kontrol grubuna ön test uygulanmıştır. Araştırmada deney grubuna 8 hafta boyunca müzikli okuma uygulamaları, kontrol grubuna ise sadece okuma uygulamaları yapılmıştır. Araştırma sonunda hem deney hem de kontrol grubuna son test uygulanarak veriler toplanmıştır. Nicel verilerin çözümüne yönelik bağımsız gruplar t-Testi, bağımlı gruplar t-Testi, Skewness ve Kurtosis testleri uygulanmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre deney ve kontrol gruplarındaki öğrencilerin Okuma Kaygısı Ölçeği ön test ve son test toplam puan ortalamalarına göre anlamlı bir fark bulunmamıştır. Okumaya Yönelik Tutum ölçeği alt boyutlarından “etkinlik” ve “süreç” boyutlarında ise deney ve kontrol grupları son test toplam puanları arasında deney grubu lehine anlamlı bir fark tespit edilmiştir. Elde edilen bulgular literatür çerçevesinde tartışılmış, gelecekte yapılacak olan araştırmalar için önerilerde bulunulmuştur.