İlköğretim ikinci kademe matematik öğretmenlerinin uyguladıkları sınavların psikometik niteliklerinin incelenmesi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2013

Öğrenci: Hüseyin Keskin

Danışman: CEM OKTAY GÜZELLER

Özet:

Bu araştırmanın amacı, ilköğretim ikinci kademe matematik öğretmenlerinin hazırladığı sınavların psikometrik niteliklerinin incelenmesidir.Bu amaç doğrultusunda 2009-2010 Eğitim-Öğretim yılında Kepez İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü aracılığıyla alınan altıncı, yedinci ve sekizinci sınıflara ait matematik dersi sınav evrakları döküman incelemesi yöntemi ile incelenmiştir. Ayrıca ilköğretim ikinci kademe matematik öğretmenlerinin hazırladıkları sınavlar ile 2010 yılı SBS Matematik alt testinin MEB ?Eğitim Hedefleri Taksonomisi?ne göre dağılımları incelenmiştir.Araştırmanın sonucunda, ilköğretim ikinci kademe matematik öğretmenlerin hazırladığı ölçme araçlarında, kapsam geçerliğini sağlamada sınırlı oldukları ve herhangi bir kaynaktan soruların aynen değiştirmeden alındığı tespit edilmiştir.Matematik öğretmenlerinin hazırladıkları sınavların güvenirliği etkileyen ifade yanlışlarının olduğu ve sınav yönergesinin olmadığı gözlenmiştir.2010 yılı SBS matematik alt testinin kapsam sınırlılığına sahip olduğu söylenebilir. 2010 yılı SBS matematik alt testindeki kazanımlar ile matematik öğretmenlerin sınavlarda yokladığı kazanımlar arasındaki paralelliğin oldukça sınırlı olduğu görülmüştür. Matematik öğretmenlerinin hazırladığı soruların MEB ?Eğitim Hedefleri Taksonomisi?ne göre dağılımları incelendiğinde, altıncı sınıfların genellikle kavrama basamağında, yedinci sınıfların genellikle problem çözme basamağında, sekizinci sınıfların genellikle kavrama basamağı ağırlıkta sorular sorulmuştur. 2010 yılı SBS Matematik alt testinin MEB ?Eğitim Hedefleri Taksonomisi?ne göre dağılımları incelendiğinde, altıncı sınıflarda genellikle problem çözme basamağında, yedinci sınıflarda genellikle problem çözme ve kavrama basamağında, sekizinci sınıflarda genellikle kavrama basamağındaki sorular sorulmuştur.