PİYANO EĞİTİMİNDE TEMEL TEKNİKLERİN ÖĞRETİLMESİNDE ANALOJİK YAKLAŞIMLARA YÖNELİK EĞİTİMCİ GÖRÜŞLERİ


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Akdeniz Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2024

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Fidan Tagizade

Danışman: Hazan Kurtaslan

Özet:

Çalgı eğitiminde analojik yaklaşımlar, öğrencilerin soyut müzik kavramlarını somut örneklerle ilişkilendirerek anlamalarını ve kavramalarını kolaylaştırmaktadır. Analojiler, öğrencilerin müzikal ifadelerini ve teknik becerilerini geliştirmelerine yardımcı olurken, aynı zamanda kavramsal anlamda müziği daha kapsamlı bir şekilde içselleştirmelerine de olanak tanımaktadır. Ayrıca, müzikal ifadeleri açıklamak için de analojiler kullanılır; bir melodinin akışı, bir nehrin akışı gibi betimlenebilir, böylece öğrenciler müziğin dinamiklerini ve duygusal tonunu daha iyi kavramalarına yardımcı olmaktadır. Analojiler, öğrencilere müzikal kavramları ve teknikleri daha etkili bir şekilde öğretmek için güçlü araçlar sunmakta ve müzik eğitiminde önemli bir yer tutmaktadır. Dolayısıyla araştırmanın amacı, piyano eğitiminde temel tekniklerin öğretilmesinde analojik yaklaşımlara yönelik eğitimci görüşlerini almaktır. Bu amaç doğrultusunda piyano eğitimcilerinin kullandıkları analoji örnekleri, teknik gelişim, müzikaliteye yönelik kullandıkları analojiler ve eğitimcilerin bu yaklaşımları faydalı bulup bulmama durumuna yönelik görüşleri değerlendirilmiştir.