Amaç: Bu çalışma hemşirelik öğrencilerinin etik sorunlara yaklaşımlarını belirlemek amacı ile yapılmıştır. Gereç ve Yöntem: Tanımlayıcı-kesitsel türde planlanmış olan çalışma Mayıs–Haziran 2019 tarihleri arasında Akdeniz Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi öğrencilerinde yapılmıştır. Araştırma verileri Kişisel Bilgi Formu ve Sağlık Alanında Etik Sorunlara Yaklaşım Ölçeği (SAESYÖ) ile toplanmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde tanımlayıcı istatistikler, Kruskal Wallis ve Mann-Whitney U testi kullanılmıştır. Bulgular: Çalışma 603 öğrenci ile yürütülmüştür. Bu çalışmaya katılan öğrencilerin %19.1’i birinci sınıf, %24.5’i ikinci sınıf, %29.7’si üçüncü sınıf ve %26.7’si dördüncü sınıf olduğu bulunmuştur. Araştırmaya katılan hemşirelik öğrencilerinin %67.2’sinin kadın, %66.3’ünün iş olanağının fazla olması nedeniyle bölümü tercih ettiği, %69.7’sinin hemşirelik bölümünü sevdiği ve %70.1’inin etik ile ilgili ders aldığı saptanmıştır. Öğrencilerin SAESYÖ’den aldıkları ortanca değer 53, alt boyutlarından ise “tıp etiğinin temel ilkelerine ilişkin algı düzeyi” 32, “tıp etiğinde değer ve standartlara yönelik algı düzeyi” 14, “kurallar ve yazılı etik kodlara yönelik algı düzeyi” 9’dur. Katılımcıların cinsiyete göre SAESYÖ’ye ilişkin yanıtları incelendiğinde “tıp etiğinin temel ilkelerine ilişkin algı düzeyi” (U = 33092.5, p = 0.000), “tıp etiğinde değer ve standartlara yönelik algı düzeyi” (U = 35014.0, p = 0.011) ve “kurallar ve yazılı etik kodlara yönelik algı düzeyi” (U = 36293.5, p=0.048) alt boyutlarından aldıkları puanların sıra ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı düzeyde fark saptanmıştır. Katılımcıların hemşirelik bölümünü sevme durumuna göre SAESYÖ’ye ilişkin yanıtları incelendiğinde, ‘‘SAESYÖ toplam” (U = 33790.5, p = 0.018) ile “tıp etiğinin temel ilkelerine ilişkin algı düzeyi” (U = 33680.5, p = 0.015) ve “kurallar ve yazılı etik kodlara yönelik algı düzeyi” (U = 34647.0, p = 0.045) alt boyutlarından aldıkları puanların sıra ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı düzeyde fark saptanmıştır. Sonuç: Araştırmaya katılan hemşirelik öğrencilerinin sağlık alanında yaşanan etik sorunlara yaklaşımlarının olumlu yönde olduğu bulunmuştur., katılımcıların verdikleri puanların yüksek ortalama ve ortanca değerlere sahip olması bu konuda kendilerini oldukça yeterli hissettiklerini düşündürmektedir.
Objective:This study was conducted to determine the approach of nursing students to ethical problems. Material and Method: Descriptive cross-sectional study was conducted between May and June 2019 at Akdeniz University Faculty of Nursing. The data of the study was collected with personal information form and Approach to Ethical Problems in Health Field Scale (AEPHFS). In the analaysis of the data; Descriptive statistics, Mann-Whitney U test and Kruskal Wallis analysis were performed. Results: The study was conducted with 603 students. It was found that the students participating in this study were 19.1% first grade, 24.5% second grade, 29.7% third grade and 26.7% fourth grade. It was determined that 67.2% of the nursing students participating in the research preferred the department because of the high employment opportunities of women, 66.3%, 69.7% liked the nursing department and 70.1% took lessons about ethics. The median value that students received from SAESYÖ is 53, and the sub-dimensions' 'perception level of basic principles of medical ethics'' 32, '' perception level of values and standards in medical ethics' '14,' 'level of perception for rules and written ethical codes' It is '9'. When the responses of the participants regarding SAESYÖ are examined, the level of “perception of the basic principles of medical ethics” (U = 33092.5, p = 0.000), “the level of perception of values and standards in medical ethics” (U = 35014.0, p = 0.011) and “rules and the level of perception of the written ethical codes (U = 36293.5, p = 0.048). When the responses of the participants regarding the SAESYÖ according to the status of the nursing department are examined, "the level of perception of the basic principles of medical ethics" (U = 33790.5, p = 0.018) and "rules and rules" (U = 33680.5, p = 0.015) and "rules and There was a statistically significant difference between the rank averages of the scores they received from the sub-dimensions of perception levels (U = 34647.0, p = 0.045). Conclusion: It was found that the nursing students participating in the research have a positive approach to ethical problems in the field of health