"Toplam Kalite Yönetiminde Liderlik" Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, Ankara.


Creative Commons License

KAYIKÇI K.

Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, cilt.5, sa.20, ss.15-25, 1999 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 5 Sayı: 20
  • Basım Tarihi: 1999
  • Dergi Adı: Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.15-25
  • Akdeniz Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Toplam Kalite Yönetimi Liderliğinde gerek işgörenlerin sürekli eğitimi ve onlara gelişme fırsatının sağlanması sonucunda motivasyonlarının artırması; gerekse müşteri memnuniyetinin ön planda olması, çalışanlara ve insanlara verilen değeri vurgulamaktadır. Bunun yanında işgörenlerin performansının sürekli yükseltilmesi ve ürün kalitesindeki artış daha önceki liderlik kuramlarında da belirtilen örgüte yönelimi vurgulamaktadır. Toplam kalite yönetimi anlayışı örgütsel amaçları gerçekleştirmede formal kuralları uygulamaktan çok, çalışan insanları etkilemeye dayanmaktadır. Bir başka ifade ile Toplam Kalite Yönetimi örgütte her aşamada "liderliğe" dayanırı aktadı r.