Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, cilt.5, sa.20, ss.15-25, 1999 (Hakemli Dergi)
Toplam Kalite Yönetimi Liderliğinde gerek işgörenlerin sürekli eğitimi ve onlara gelişme fırsatının sağlanması sonucunda motivasyonlarının artırması; gerekse müşteri memnuniyetinin ön planda olması, çalışanlara ve insanlara verilen değeri vurgulamaktadır. Bunun yanında işgörenlerin performansının sürekli yükseltilmesi ve ürün kalitesindeki artış daha önceki liderlik kuramlarında da belirtilen örgüte yönelimi vurgulamaktadır. Toplam kalite yönetimi anlayışı örgütsel amaçları gerçekleştirmede formal kuralları uygulamaktan çok, çalışan insanları etkilemeye dayanmaktadır. Bir başka ifade ile Toplam Kalite Yönetimi örgütte her aşamada "liderliğe" dayanırı aktadı r.