International Congress of Management Economy and Policy, İstanbul, Türkiye, 26 - 27 Kasım 2016, cilt.II, ss.1587-1600
https://www.icomep.com/pdf/VolumeII.pdfBu çalışmanın amacı, Türkiye’de kendi hesabına ve başkasının emrinde icra edilebilen turist rehberliği mesleğini 2016 yılında yürürlüğe giren 6735 sayılı Kanun kapsamında değerlendirerek, yine aynı Kanunun 4. maddesiyle öngörülen Uluslararası İşgücü Politikasının oluşturulmasında referans alınabilecek önerilerde bulunmaktır. Bu amaca yönelik olarak; ilk olarak 6326 sayılı Turist Rehberliği Meslek Kanunu çerçevesinde turist rehberliği hizmetinin kapsamı tanımlanmaktadır. Ardından, Türkiye’nin taraf olduğu Hizmet Ticareti Genel Anlaşması ve üyelik müzakereleri çerçevesinde üstlenmekle yükümlü bulunduğu Avrupa Birliği Müktesebatı kapsamında hizmet kavramına, hizmet sunum şekillerine ve turist rehberliği mesleğinin uygulanma koşullarına dair bilgiler verilmektedir. Son olarak, 6735 sayılı Uluslararası İşgücü Kanunu hükümleri ele alınarak turist rehberliği mesleğinin yabancılara yasaklanması gereği gerekçeleriyle birlikte sonuca bağlanmaktadır.
https://www.icomep.com/pdf/VolumeII.pdfThe aim of this paper is to assess the International Labor Law enumerated 6735 in view of tourist guiding services that can be rendered either as self-employed or as employee, and to propose policy recommendations that could be referred to in developing International Labour Policy as stated in article 4 of the above mentioned Law. To achieve this end, first of all the scope of tourist guiding service is explained with reference to the Law on Tourist Guide Vocation enumerated 6326. Afterwards the notion of services, modes of supply and tourist guiding practices are explained with reference to the General Agreement on Trade in Services and the Acquis Communautaire with which Turkey should comply. Finally, the argument that tourist guiding services should be banned for the foreign suppliers is developed by analyzing the articles of International Labor Law enumerated 6735.