Sağlık alanında bilginin hergün süratle artması, sağlık çalışanlarının giderek daha fazla uzmanlıkalanlarına bölünmesine sebebiyet vermektedir. Bu durum bilginin entegre kullanımı için iş birliğive takım çalışmasının önemini arttırmaktadır. Multiprofesyonel eğitim, farklı mesleki eğitimalmış olan sağlık çalışanlarını henüz eğitim süreçlerinde iş birliği ve takım olma olgusuna teşviketme potansiyeli nedeniyle artan bir değere sahiptir. Tüm avantajlarına rağmen multiprofesyonelöğeler içeren eğitim programları sınırlı sayıda uygulanabilmektedir.Başarılı bir multiprofesyonel eğitim progamı geliştirebilmek için pekçok faktör göz önünde bulundurularak planlama yapılmalıdır. Ortakbir eğitim programı uygulamanın önemli bir kolaylaştırıcısı programpaydaşlarının ortak bir profesyonelizm anlayışına sahip olmalarıdır. Buderlemede multiprofesyonel eğitimin tanımına, avantajlarına, programıoluşturmadaki zorluklarına ve program oluşturma yöntemlerine yerverilmiştir.
The excessively growing data in the field of health sciences cause healtcare professionals to be subdivided into different specialties. In the name of providing high quality healtcare collaboration and teamwork gains significant importance. Multiprofessional education has an increasing value by means of its potential positive impact on promoting collaboration and teamwork among healthcare providers. Despite of its all advantages, its rate of implementation in to education programmes remains infrequent. There are plenty of factors, influencing the success of multiprofessional education, that has to be considered. A shared understanding of the concept of professionalism may facilitate multiprofessional education and collaboration. This review addresses to the definition, advantages, difficulties of multiprofessional education concept and approach to develop a multiprofessional education programme.