The Journal of International Education Science, no.22, pp.85-96, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
ÖZ
Bu araştırmanın amacı, üniversite öğrencilerinin İngilizce’ye yönelik akademik benlik kavramını
cinsiyet ve İngilizce dil seviyesi değişkenleri bakımından incelemektir. Bu amaç doğrultusunda, bir devlet
üniversitesinde öğrenim gören 151 öğrenciye ‘Akademik Benlik Kavramı Ölçeği' uygulanmıştır. Ölçek,
öğrencilerin İngilizce’ye yönelik akademik benlik kavramı düzeyini belirlemek için 5 dereceli Likert
tipinde düzenlenmiş 8 maddeden oluşmaktadır. Ayrıca öğrencilerden yaş, cinsiyet ve İngilizce dil düzeyi
gibi bazı demografik bilgileri belirlemeye yönelik hazırlanmış soruları cevaplamaları istenmiştir.
Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlar başlangıç (A1) ve orta alt
(A2) dil düzeyindeki öğrencilerin akademik benlik kavramı puanı ortalamaları arasında istatiksel olarak
anlamlı bir fark olduğunu göstermektedir. Başlangıç düzeyindeki öğrencilerin İngilizce’ye yönelik
akademik benlik kavram puanı ortalaması orta alt dil düzeyindeki öğrencilerden istatiksel olarak yüksek
bulunmuştur. Kız ve erkek öğrencilerin akademik benlik kavramı ortalamaları arasında istatiksel olarak
anlamlı bir farklılık yoktur.
Anahtar kelimeler: Akademik Benlik Kavramı, İngilizce dil düzeyi, Cinsiyet