Üniversite öğrencilerinin akademik benlik kavramının bazı değişkenlere göre incelenmesi


Creative Commons License

Seçkin H.

The Journal of International Education Science, no.22, pp.85-96, 2020 (Peer-Reviewed Journal)

Abstract

ÖZ Bu araştırmanın amacı, üniversite öğrencilerinin İngilizce’ye yönelik akademik benlik kavramını cinsiyet ve İngilizce dil seviyesi değişkenleri bakımından incelemektir. Bu amaç doğrultusunda, bir devlet üniversitesinde öğrenim gören 151 öğrenciye ‘Akademik Benlik Kavramı Ölçeği' uygulanmıştır. Ölçek, öğrencilerin İngilizce’ye yönelik akademik benlik kavramı düzeyini belirlemek için 5 dereceli Likert tipinde düzenlenmiş 8 maddeden oluşmaktadır. Ayrıca öğrencilerden yaş, cinsiyet ve İngilizce dil düzeyi gibi bazı demografik bilgileri belirlemeye yönelik hazırlanmış soruları cevaplamaları istenmiştir. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlar başlangıç (A1) ve orta alt (A2) dil düzeyindeki öğrencilerin akademik benlik kavramı puanı ortalamaları arasında istatiksel olarak anlamlı bir fark olduğunu göstermektedir. Başlangıç düzeyindeki öğrencilerin İngilizce’ye yönelik akademik benlik kavram puanı ortalaması orta alt dil düzeyindeki öğrencilerden istatiksel olarak yüksek bulunmuştur. Kız ve erkek öğrencilerin akademik benlik kavramı ortalamaları arasında istatiksel olarak anlamlı bir farklılık yoktur. Anahtar kelimeler: Akademik Benlik Kavramı, İngilizce dil düzeyi, Cinsiyet