Otel Ambiyansının Otelin İmajına ve Turist Memnuniyetine Etkisi: Alanya'daki Otel İşletmelerinde Bir Araştırma


Uslu A., Aysal O.

Güncel turizm araştırmaları dergisi (Online), cilt.5, sa.2, ss.425-438, 2021 (Hakemli Dergi)

Özet

Bu çalışmanın amacı otel işletmelerinin ambiyansının otel imajına ve turist memnuniyetine etkisini araştırmaktır. Nicel bir veri toplama yöntemi olan anket tekniğinden faydalanılmıştır. Araştırmanın evreni, Alanya’daki otel işletmelerine gelen turistler oluşturmaktadır. Bu amaçla turistlere yüz yüze anket uygulanarak toplamda 420 anket içerisinde verileri eksik olan 34 anket çıkarılmış ve geriye kalan 386 anket ile çalışmanın analizleri gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, otel ambiyansının otel imajına ve turist memnuniyetine olumlu etkisi olduğu tespit edilmiştir. Bu bağlamda otel işletmeleri imajlarını güçlendirmeleri için öncelikli olarak oteldeki ambiyansı daha nitelikli hale getirmelidirler. Ambiyans ve imajın güçlenmesi memnuniyeti ve sonrasında sadakati artıracaktır.