INTERNATIONAL JOURNAL OF URBAN SCIENCES, cilt.8, sa.1, ss.1301-1315, 2011 (Scopus)
Bu çalışmada Türk Yükseköğretim kurumlarındaki ”Almanca Öğretmenliği” bölümlerinin
gelişimini incelenmektedir. Bu bölümlerin kısa bir tarihi gelişimden sonra yenilikçi eğilimler,
toplumsal ve kurumsal koşulların ışığı altında değerlendirilmektedir. Çalışma bölümlerin
müfredat programlarının uygulanabilirliğinin ve esnekliğinin sınırlarını ele almaktadır. Öğretmen
ve öğrenciler için yenilikçi yaklaşımların, “durgunluğa” karşı bir seçenek olup olmadığı ve/veya
ülkenin öğretme ve öğrenme alışkanlıklarının da değerlendirilip değerlendirilmemesi sorunu tartışılmaktadır.
Dieser Beitrag versucht, die Entwicklung des Studienganges „Deutsch auf Lehramt“ an
türkischen Hochschulen darzustellen. Nach einem kurzen historischen Abriss wird die
Einführung innovativer Trends im Hinblick auf die jeweiligen gesellschaftlichen und
institutionellen Gegebenheiten bewertet. Es werden Möglichkeiten und Grenzen der
curricularen Planung der Studiengänge erörtert und die Frage diskutiert, ob innovative
Trends immer und für jeden Lehrer bzw. Lerner die besten Vorgehensweisen sind, oder ob
die „stagnierenden“ Methoden der Lehr- und Lerntraditionen des Landes auch
miteinbezogen werden sollten.