Stagnation oder Trends im Fremdsprachenunterricht


KINSIZ M.

INTERNATIONAL JOURNAL OF URBAN SCIENCES, cilt.8, sa.1, ss.1301-1315, 2011 (Scopus)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 8 Sayı: 1
  • Basım Tarihi: 2011
  • Dergi Adı: INTERNATIONAL JOURNAL OF URBAN SCIENCES
  • Derginin Tarandığı İndeksler: Scopus
  • Sayfa Sayıları: ss.1301-1315
  • Akdeniz Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu çalışmada Türk Yükseköğretim kurumlarındaki ”Almanca Öğretmenliği” bölümlerinin

gelişimini incelenmektedir. Bu bölümlerin kısa bir tarihi gelişimden sonra yenilikçi eğilimler,

toplumsal ve kurumsal koşulların ışığı altında değerlendirilmektedir. Çalışma bölümlerin

müfredat programlarının uygulanabilirliğinin ve esnekliğinin sınırlarını ele almaktadır. Öğretmen

ve öğrenciler için yenilikçi yaklaşımların, “durgunluğa” karşı bir seçenek olup olmadığı ve/veya

ülkenin öğretme ve öğrenme alışkanlıklarının da değerlendirilip değerlendirilmemesi sorunu tartışılmaktadır.

Dieser Beitrag versucht, die Entwicklung des Studienganges „Deutsch auf Lehramt“ an

türkischen Hochschulen darzustellen. Nach einem kurzen historischen Abriss wird die

Einführung innovativer Trends im Hinblick auf die jeweiligen gesellschaftlichen und

institutionellen Gegebenheiten bewertet. Es werden Möglichkeiten und Grenzen der

curricularen Planung der Studiengänge erörtert und die Frage diskutiert, ob innovative

Trends immer und für jeden Lehrer bzw. Lerner die besten Vorgehensweisen sind, oder ob

die „stagnierenden“ Methoden der Lehr- und Lerntraditionen des Landes auch

miteinbezogen werden sollten.