Elektronik Ticaretin Düzenlenmesi Kanununun Tüketiciye Ve İşletmelere Getirdikleri


Creative Commons License

ÇETİN H.

Dergi Ayrıntı, cilt.3, sa.27, ss.60-64, 2015 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 3 Sayı: 27
  • Basım Tarihi: 2015
  • Dergi Adı: Dergi Ayrıntı
  • Sayfa Sayıları: ss.60-64
  • Akdeniz Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bilgi ve iletişim teknolojilerinin gelişmesi ile birlikte şirketlerin satış ve pazarlama yöntemlerinde değişiklikler meydana gelmiştir. Gerçek dünyadan sanal dünyaya bir geçiş yapılmış ve gerçek dünyanın sınırlılıkları ortadan kaldırılmıştır. Şirketler için sadece mağazanın bulunduğu çevre pazar olmaktan çıkıp dünyaya satış yapılabilen küresel bir pazara dönüşmüştür. Bu yeni oluşan ticari yönteme Elektronik ticaret adı verilmiştir. Her geçen gün büyüyerek devam eden bu sektörde üreticilerin, tüketicilerin ve satıcıların haklarının korunması için belirli yasal düzenlemeler gerçekleştirilmiştir. Makale bu yasal düzenlemelerin sonuncusu olan Elektronik Ticaretin Düzenlenmesi Kanunu üzerinde şirketlere ve yaşantımıza getirdiği değişiklikleri ele almaktadır. 

Wıth the development of Information Communication Technologies, the sales and marketing methods of the companies also changed.  The transformation from the real world to the virtual world has occurred and the restrictions of the real world have been wiped out. For the companies the vicinity where the shop is located, is no longer the market, there is a global market which sales to the whole world. This new trade method is called e – commerce. In this sector which grows day by day, specific legal regulations was enacted for the protection of producers, consumers and sellers.