Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.2, sa.1, ss.279-304, 2013 (Hakemli Dergi)
Bu araştırma, Antalya İli Manavgat İlçesinde araçsal sosyal destek
bakımından kamu ilköğretim okullarının durumunu ve velilerin bu konudaki
öğrenme gereksinmelerini saptamayı amaçlamaktadır. Tarama modelinde
olan bu araştırmanın evreni Manavgat ilçesinde bulunan kamu ilköğretim
okullarında öğrencisi bulunan velilerden oluşmaktadır. Araştırma 2010- 2012
eğitim-öğretim yılında Antalya ili Manavgat ilçesi merkez kamu ilköğretim
okullarında öğrencisi bulunan 384 öğrenci velisi ile gerçekleştirilmiştir.
Veriler 10 ilköğretim okulunda öğrencisi bulunan velilerden tabakalı
örnekleme yoluyla seçilen veli örnekleminden toplanmıştır. Verilerin
çözümlenmesinde frekans, yüzde ve ki kare tekniklerinden yararlanılmıştır.
Velilerin neredeyse tamamına yakınının çocuklarına araçsal sosyal destek
konusunda olumlu davranışlar içersinde olduğu belirlenmiştir. Ancak
azımsanmayacak ölçüde yeterli desteği sağlamayan veli bulunduğu ve
bunların araçsal sosyal destek konusunda öğrenme gereksinmesinin olduğu
anlaşılmıştır. Velilerin çocuklarıyla birlikte uzun saatler televizyon izlemeleri
araçsal sosyal destek bakımından olumsuzdur. Ebeveynlerin çocuklarıyla
birlikte haftada 12 saati geçmeyen televizyon izlemeleri önerilmektedir.
Anahtar Kelimeler: Araçsal Sosyal Destek, Öğrenci Başarısı, Öğrenci
Sağlığı, Ebeveyn Desteği, Yetişkin Eğitimi