Araçsal Sosyal Destek Bakımından İlköğretim Okullarının Durumu ve Velilerin Bu Konudaki Öğrenme Gereksinimleri (Manavgat İlçesi Örneği)


Creative Commons License

Örs M.

Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.2, sa.1, ss.279-304, 2013 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 2 Sayı: 1
  • Basım Tarihi: 2013
  • Dergi Adı: Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: Index Copernicus
  • Sayfa Sayıları: ss.279-304
  • Akdeniz Üniversitesi Adresli: Hayır

Özet

Bu araştırma, Antalya İli Manavgat İlçesinde araçsal sosyal destek

bakımından kamu ilköğretim okullarının durumunu ve velilerin bu konudaki

öğrenme gereksinmelerini saptamayı amaçlamaktadır. Tarama modelinde

olan bu araştırmanın evreni Manavgat ilçesinde bulunan kamu ilköğretim

okullarında öğrencisi bulunan velilerden oluşmaktadır. Araştırma 2010- 2012

eğitim-öğretim yılında Antalya ili Manavgat ilçesi merkez kamu ilköğretim

okullarında öğrencisi bulunan 384 öğrenci velisi ile gerçekleştirilmiştir.

Veriler 10 ilköğretim okulunda öğrencisi bulunan velilerden tabakalı

örnekleme yoluyla seçilen veli örnekleminden toplanmıştır. Verilerin

çözümlenmesinde frekans, yüzde ve ki kare tekniklerinden yararlanılmıştır.

Velilerin neredeyse tamamına yakınının çocuklarına araçsal sosyal destek

konusunda olumlu davranışlar içersinde olduğu belirlenmiştir. Ancak

azımsanmayacak ölçüde yeterli desteği sağlamayan veli bulunduğu ve

bunların araçsal sosyal destek konusunda öğrenme gereksinmesinin olduğu

anlaşılmıştır. Velilerin çocuklarıyla birlikte uzun saatler televizyon izlemeleri

araçsal sosyal destek bakımından olumsuzdur. Ebeveynlerin çocuklarıyla

birlikte haftada 12 saati geçmeyen televizyon izlemeleri önerilmektedir.

Anahtar Kelimeler: Araçsal Sosyal Destek, Öğrenci Başarısı, Öğrenci

Sağlığı, Ebeveyn Desteği, Yetişkin Eğitimi