2nd INTERNATIONAL CONFERENCE on SOCIAL RESEARCHES and BEHAVIORAL SCIENCES, Antalya, Türkiye, 21 - 23 Ekim 2018, ss.105
Ülkemizde yükseköğrenimin en önemli bileşenlerinden olan meslek yüksekokullarında verilen eğitimlerin amacı, açılan bu okul ve programların görev tanımlarında da belirtildiği gibi ilgili sektörlere nitelikli ara eleman yetiştirmektir. Bu amaca yönelik verilen eğitimin en temel çıktısı ise mezunlarına eğitim aldıkları sektör ve alanlarda iş bulabilme hususunda avantajlı konum sağlamasıdır. Mesleki açıdan yeterli bilgi ve uygulama becerisi kazandırılan mezunların, kolayca iş bulabileceği kabulüyle uygulanan eğitim müfredatı ve ders katalogları üzerinden sorgulanmıştır. Bu çalışmada dış ticaret programı öğrencilerinin, kayıt öncesi gelecek planlarından başlayarak, öğrencilik sürecinde ve mezuniyet sonrası aşamada neler yaptıklarının sebepleriyle birlikte anlaşılması için, hali hazırda eğitimleri devam eden öğrenciler ve mezun durumda olanlar ile anket çalışması uygulanmıştır. Eğitim süreleri içinde tercihli ve zorunlu olarak aldıkları derslerden hangilerinin rehber olduğu ve donanım sağladığı bilgisine ulaşabilmek için SPSS ile analiz yapılmıştır. Yapılan analiz sonucu elde edilen bulgular ışığında mevcut ders kataloğunda yer alan bazı dersler için pekiştirmeler, bazıları içinse iyileştirmeler yapılmasının gerekliliği sonucuna varılmıştır.