Resim-İş Becerilerinin Öğretiminde Tüm Beceri ve İleri Zincirleme Yaklaşımlarının Etkililiği


Diler N., Varol N.

Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.22, sa.1, ss.117-132, 2002 (Hakemli Dergi)

Özet

Bu araştırmada, zihinsel engelli çocuklara resim-iş becerilerinin kazandırılmasında, 
“Amaçların Tüm Beceri ve İleri Zincirleme Yaklaşımları” na göre düzenlendiği 
bireyselleştirilmiş öğretim materyallerinin etkililiğini belirlemek amaçlanmıştır. 
Araştırmanın deneklerini, Eğitim-Uygulama okuluna devam eden 4 zihinsel engelli 
öğrenci oluşturmuştur. Araştırma, tek denekli deneysel desenlerden, dönüşümlü 
sağaltımlar deseni ile desenlenmiştir. Veriler, grafiksel analiz yöntemiyle analiz 
edilmiştir. Araştırma sonunda, her iki yaklaşımın, öğrencilerin becerilerin alt 
amaçlarını gerçekleştirmelerine yol açtığı ve etkililik bakımından benzerlik gösterdiği 
bulunmuştur. 

The purpose of this study was to determine the effectiveness of “Individualized
Instruction Materials that Objectives were designed according to Total Task and the
Forward Chaining Strategies” in acquiring art skills in students with mental
retardation. A total of 4 mentally retarded students who were from School of Egitim-
Uygulama constituted the subject group of the study. Alternating treatment design
which was one of the single subject designs, was used as a research design. Data were
analized by using graphical analyses. Results of the study indicated that both strategies
were found to help students in acquiring skills’ sub-objectives and found to have
similar effectiveness.