Uluslararası Yükseköğretim Kongresi: Yeni Yönelişler ve Sorunlar, İstanbul, Türkiye, 27 - 29 Mayıs 2011, cilt.1, ss.622-629
https://www.yok.gov.tr/Documents/Yayinlar/Yayinlarimiz/uluslararasi-yuksekogrenim-kongresi.pdfAvrupa Birli¤i’nin Amerika ve Japonya gibi ülkelerle mücadele etme arzusu 4 üye ülke taraf›ndan Bologna Sürecinin bafllat›lmas›nda önemli bir etken olmufltur. 2001 y›l›nda Avrupa Yüksekö¤retim Alan›’na dahil olan Türkiye’nin ise, küresel ölçekte rekabet gücüne sahip olma, bilgi toplumuna dönüflme ve Avrupa Birli¤i’ne üyelik için uyum sürecini tamamlama iste¤i süreci giderek daha fazla sahiplenmesine neden olmufltur. Her ne kadar Avrupa Birli¤i’nin s›n›rlar›n› aflm›fl olsa da, 2010 y›l› itibariyle Avrupa Yüksekö¤retim Alan›n› yaratma fikri, büyük ölçüde AB’nin Lizbon (AB 2010) ve Yenilenmifl Lizbon (AB 2020) stratejileri ile e¤itim/ö¤retim ve bilim/teknoloji politikalar›n›n etkisi alt›nda flekillenmifltir. Bu makalede, AB ve Türkiye’nin geliflmifl ekonomilerle rekabet aray›fl›nda gösterge niteli¤inde olabilecek konulara iliflkin say›sal veriler sunularak AB’nin 2020 stratejisi, Türkiye’nin ise 2023 vizyonu kapsam›nda yorumlanmaktad›r.