The evaluation of supervisions, administrators, and teachers views on the effectiveness leisure activities lessons.


APAYDIN Ç., Bozak A., Demirtaş H.

Elementary Education Online, cilt.11, sa.2, ss.520-529, 2012 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 11 Sayı: 2
  • Basım Tarihi: 2012
  • Dergi Adı: Elementary Education Online
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.520-529
  • Akdeniz Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu araştırmanın amacı serbest etkinlik dersinin etkililiğinin denetmen, yönetici ve öğretmen

görüşlerine göre değerlendirilmesidir. Bu araştırmaya 10 denetmen, 11 yönetici ve 12 öğretmen olmak

üzere toplam 33 kişi katılmıştır. Bu araştırma nitel bir araştırmadır ve bütüncül çoklu durum deseni

kullanılmıştır. Araştırmanın verileri Şanlıurfa ilinde denetmen, yönetici ve öğretmenlerle görüşme ve

yarı yapılandırılmış görüşme formu tekniği kullanılarak toplanmıştır. Araştırmanın bulgularına göre,

serbest etkinlik dersi kapsamında yapılan çalışmalar etkili yürütülememektedir. Serbest etkinlik dersi

kapsamında yapılan çalışmaların etkili yapılamamasının temel nedeni ise, ders hakkında bilgi

eksikliğinin bulunmasıdır. Bu etkinlikler etüt çalışması olarak görülmesinden, fiziksel ortamın

yetersizliğinden ve malzeme eksikliğinden dolayı yapılamamaktadır. Hizmet-içi eğitime, kılavuz

kitapçıkların hazırlanmasına ve örnek uygulamalara gereksinim bulunmaktadır.

The purpose of the study is to determine the effectiveness of leisure activities lessons based on the

views of supervisions, administrators and teachers. 33 participants participated in this study 10 of whom were

supervisors, 11 of whom were administrators, and 12 of whom were teachers. This study is a holistic multiple

case study. The research used qualitative methods to gather the relevant data via semi- structured interviews with

supervisors, principals, and teachers in Şanlıurfa. The results of the study revealed that leisure activities lessons

were not effectively fulfilled. This is because of the lack of information about the school leisure time activities;

these classes are regarded as a support time for the major lessons and physical school conditions are poor and

materials do not exist for leisure activities. It was found necessary to include in-service training courses in regard

to school leisure time activities. Also, participants argue that a guide book should be prepared about the

applications of school leisure time activities.