Y KUŞAĞI BİREYLERİN ALGILARINDAKİ LİDERLER VEÖZELLİKLERİNİN TESPİTİ ÜZERİNE KARŞILAŞTIRMALIBİR ANALİZ


Karabekir M., Tozlu E., Akçay A., Celepli M.

15. Ulusal İşletmecilik Kongresi, İstanbul, Türkiye, 26 - 28 Mayıs 2016, ss.803-813

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Şehir: İstanbul
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.803-813
  • Akdeniz Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu araştırmanın evrenini 840 üniversite öğrencisi oluşturmaktadır. Ana kütleyi temsil eden örneklem sayısı ise 429 kişidir. Araştırma örneklemini oluşturan grubun 175’i herhangi bir liderlik eğitimi almazken, 254’ü bir dönem boyunca liderlik eğitimi almıştır. Araştırmanın temel amacı, liderlik eğitimi alan ve almayan Y kuşağı bireylerinin algılarındaki lideri ve özelliklerini tespit etmektir. Bu amaca bağlı olarak katılımcılara “Size Göre Lider Kimdir? Neden Liderdir?” sorusu sorulmuş ve cevaplamaları istenmiştir. Katılımcıların verdiği yanıtlar nitel araştırma yöntemlerinden içerik analizi ile incelenmiştir. Analiz sürecinde içerik analizi aşamalarına bağlı kalınarak sırasıyla elde edilen veriler kodlanmış, temalar oluşturulmuş, kod ve temalar düzenlenmiş ve son olarak da elde edilen bulgular tanımlanarak yorumlanmıştır. Araştırma sonucunda, liderlik eğitimi almayan katılımcıların algılarındaki lider Mustafa Kemal Atatürk’tür. Liderlik eğitimi alan katılımcıların ise yanıtlarının çeşitlendiği görülmekle birlikte ilk sırada Mustafa Kemal Atatürk'ün yer aldığı tespit edilmiştir. Liderin zihinsel ve kişilik özelliklerinin katılımcıların lider algılarını belirlemede önemli olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

The total population of this research constitutes 840 university students. The number of samples representing the total population is 429 university students. 254 university students of groups that make up the sample were received leadership training for one semester, 175 were not received leadership training. The main purpose of the research, to determine the leader and  the characteristics of it that perceptions of Generation Y. For this purpose, the participants were asked questions that Who is the leader according to you? Why is the Leader? Participants' responses were analyzed by content analysis that one of qualitative research methods. In analysis process, adhering to the content analysis stage, first, data obtained was encoded, themes were created, codes and themes were edited and finally the findings obtained were interpreted as a definition. As a result, The Leader in perceptions of the students that were received leadership training is Mustafa Kemal Atatürk. The Leader in perceptions of the students that were not  received leadership training is Mustafa Kemal Atatürk, too. In addition, The personality and mental traits of leaders determine the leader perceptions of the participants.