Bu çalışma, destinasyonun algılanan benzerliği, algılanan tatmini ile yer bağlılığının geçmiş ve gelecek destinasyon sadakatine etkisini araştırmayı amaçlamaktadır. Araştırma verisi kolayda örnekleme yöntemi ile Haziran 2024-Ağustos 2024 tarihleri arasında Mardin ilini ziyaret eden 211 yerli turistten anket aracılığı ile toplanmıştır. Araştırma modeli ise PLS-SEM kullanılarak test edilmiştir. Elde edilen sonuçlara göre Mardin destinasyonun algılanan destinasyon tatmininin geçmiş ve gelecek destinasyon sadakati üzerinde anlamlı etkileri olduğu belirlenmiştir. Aynı şekilde yer bağlılığının geçmiş ve gelecek destinasyon sadakati üzerinde anlamlı etkileri olduğu tespit edilmiştir. Öte yandan algılanan destinasyon benzerliğinin geçmiş destinasyon sadakati üzerinde etkisi var iken gelecek destinasyon sadakati üzerinde herhangi bir etkisi olmadığı görülmektedir. Ayrıca Algılanan destinasyon benzerliği, yer bağlılığı ve algılanan destinasyonun tatmini öncülleri, geçmiş destinasyon sadakatini %56, gelecek destinasyon sadakatini ise %72 oranında açıklamaktadırlar.
This study examines the impact of perceived destination similarity, satisfaction, and place attachment on past and future destination loyalty. Data were collected through a questionnaire administered to 211 domestic tourists who visited Mardin between June 2024 and August 2024, using a convenience sampling method. The research model was tested using Partial Least Squares Structural Equation Modeling (PLS-SEM). The results indicate that perceived destination satisfaction significantly influences past and future destination loyalty. Similarly, place attachment was found to have a significant effect on past and future destination loyalty. In contrast, while perceived destination similarity affects past destination loyalty, it does not have a significant impact on future destination loyalty. Furthermore, the antecedents of perceived destination similarity, place attachment, and perceived destination satisfaction collectively explain 56% of the variance in past destination loyalty and 72% of the variance in future destination loyalty.