5. Ulusal Yabancı Dil Eğitimi Kurultayı, Sivas, Türkiye, 12 - 13 Ekim 2017, cilt.1, sa.1, ss.7-8
Ülkemizde uzunca bir süredir edebiyat fakültesi çıkışlı adaylar da İngilizce öğretmeni olarak atanmaktadır. Kısa süreli bir pedagojik formasyon eğitim-öğretim programında başarılı bulunan edebiyat fakültesi çıkışlı adaylar da eğitim fakültesi çıkışlı adaylar gibi KPSS’na girmekte ve mezun olduğu programlara bakılmaksızın öğretmen olarak atanmaktadırlar. Bu öğretmen atama sistemi hakkında ciddi eleştiriler bulunmaktadır. Bu konuşmada İngilizce öğretmeni atamalarında karşılaştığımız “Eğitim Fakültesi-Edebiyat Fakültesi” çıkışlı aday ikilemi tartışmaya açılacaktır. Öğretmen atama sistemindeki belli başlı sorunlar irdelenecek ve öğretmen kalitesi sorunu incelenerek soruna yaklaşımda kullanılagelen ve gâyet popüler olan “bilimsel verilere dayanmayan yaklaşımlar” eleştirilerek gerçekçi ve çözüm önerileri içeren bir yaklaşımla sorun tüm yönleriyle ortaya konulacaktır. Tartışmanın ana noktalarını ülkemizde ilk eğitim enstitüleri kurulduğunda ve ilk öğretmen yetiştirme programları açıldığında İngilizce öğretmeni yetiştirenlerin hemen hepsinin edebiyat fakültesi çıkışlı olması, ülkemizin eğitim fakülteleri ile ilgili kararlarında edebiyat, fen veya diğer fakültelerden çıkışlı yöneticilerin söz sahibi olmuş olması, pedagojik formasyon programında yer alan derslerin bizzat eğitim fakültelerinin akademisyenleri tarafından veriliyor oluşu, sisteme yapılan eleştirilerin ülkemizde yayımlanan çalışmaların sonuçlarına bakılmadan yapılagelmesi ve İngilizce öğretmeninin kalitesinin neyi, nasıl öğrettiğine bakmadan sadece diplomasında yazan fakülte türüne bakılarak değerlendirilmesinin kaygı verici yönlerinin bulunması oluşturmaktadır.