Yüksek Öğretimde Sosyal Medya Gruplarının Eğitim Amaçlı Kullanımı: Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler MYO ve Serik MYO Örneği


MENCET M. S.

AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ İLETİŞİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, sa.18, ss.86-99, 2012 (Hakemli Dergi)

Özet

Sosyal ağlarla ilgili ülkemizdeki akademik çalışmaların sayısı gün geçtikçe artsa da sosyal ağların yükseköğretim düzeyinde öğrenci ve öğretim elemanlarınca kullanımı hakkında ampirik bulguların ortaya konulduğu çalışmalar oldukça yetersizdir. Bu alandaki boşluğun giderilmesine yönelik küçük bir katkı yapmayı amaçlayan çalışmada Akdeniz Üniversitesi’nde önlisans düzeyinde halkla ilişkiler eğitimi alan öğrencilerin kurdukları sosyal ağ gruplarının kullanımı niteliksel ve niceliksel yöntemlerle incelenmiş, elde edilen bulgular medya yeterliği bağlamında tartışılarak bu alanda yapılacak akademik çalışmalar ve üniversitelerin stratejik karar alıcılarına önerilerde bulunulmuştur.
Anahtar Kelimeler: Sosyal Medya, Halkla İlişkiler Eğitimi

Although the academic studies in Turkey about social networks, are increasing day by day, the studies introducing ampiric findings about the usage of social Networks by the students and by the academic staff in higher level, are quite insufficient. This study which tends to make a small contribution to eliminate the gap in this area, the usage of social network groups created by the students studying public relations in associate degree level in Akdeniz University, is examined by using qualitative and quantitative methods, the findings are discussed within the context of the adequacy of the media, and suggestions have been made for the strategic decision makers of the universities and for the future academic studies in the area.