İnes Journal, cilt.4, sa.12, ss.333-341, 2017 (Hakemli Dergi)
Çalışmada gündelik hayatta doğal olarak sürekli maruz kalınan ve son yüzyılda da yapay olarak
hayatımıza giren radyasyon konusunun Türkiye’deki mevcut öğretim programlarındaki ve ders
kitaplarındaki yeri araştırılmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Veriler doküman
analizi sonucu elde edilmiştir. Çalışma kapsamında İlköğretim (İlkokullar ve Ortaokullar) Fen Bilimleri
Dersi (3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar), Hayat Bilgisi Dersi (1., 2. ve 3. Sınıflar ), Sosyal Bilgiler Dersi (4 ve 5.
Sınıflar), Lise Fizik, Kimya ve Biyoloji Dersi Öğretim Programları ve ders kitapları incelenmiştir. Elde
edilen veriler düz yazı şeklinde rapor edilmiştir. Verilerin analizi sonucunda ilköğretimden başlanarak
ortaöğretimin sonuna kadar radyasyon konusuna öğretim programlarında kısıtlı olarak yer verildiği
anlaşılmıştır. İlköğretim programlarında konunun yer alma düzeyinin ortaöğretime kıyasla çok daha az
olduğu görülmüştür. Radyasyonun eğitimine erken yaşlarda başlanması çok önemlidir. Bu doğrultuda
doğru bilginin öğrencilere ulaşmasını sağlayan okullardaki öğretim programlarında radyasyon konusuna
daha fazla yer verilebileceği düşünülmektedir.