TÜRKİYE’DEKİ ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA RADYASYONKONUSUNUN YERİ


Creative Commons License

Karaca S., Şimşek Ö.

İnes Journal, cilt.4, sa.12, ss.333-341, 2017 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 4 Sayı: 12
  • Basım Tarihi: 2017
  • Dergi Adı: İnes Journal
  • Derginin Tarandığı İndeksler: Other Indexes
  • Sayfa Sayıları: ss.333-341
  • Akdeniz Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Çalışmada gündelik hayatta doğal olarak sürekli maruz kalınan ve son yüzyılda da yapay olarak hayatımıza giren radyasyon konusunun Türkiye’deki mevcut öğretim programlarındaki ve ders kitaplarındaki yeri araştırılmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Veriler doküman analizi sonucu elde edilmiştir. Çalışma kapsamında İlköğretim (İlkokullar ve Ortaokullar) Fen Bilimleri Dersi (3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar), Hayat Bilgisi Dersi (1., 2. ve 3. Sınıflar ), Sosyal Bilgiler Dersi (4 ve 5. Sınıflar), Lise Fizik, Kimya ve Biyoloji Dersi Öğretim Programları ve ders kitapları incelenmiştir. Elde edilen veriler düz yazı şeklinde rapor edilmiştir. Verilerin analizi sonucunda ilköğretimden başlanarak ortaöğretimin sonuna kadar radyasyon konusuna öğretim programlarında kısıtlı olarak yer verildiği anlaşılmıştır. İlköğretim programlarında konunun yer alma düzeyinin ortaöğretime kıyasla çok daha az olduğu görülmüştür. Radyasyonun eğitimine erken yaşlarda başlanması çok önemlidir. Bu doğrultuda doğru bilginin öğrencilere ulaşmasını sağlayan okullardaki öğretim programlarında radyasyon konusuna daha fazla yer verilebileceği düşünülmektedir.