VIIth International Eurasian Educational Research Congress, Eskişehir, Türkiye, 10 - 13 Eylül 2020, cilt.2020, ss.1661-1663
Bu araştırmanın amacı mizah içeren ve içermeyen medyanın kısa süreli bellek performansları üzerindeki etkisini incelemektir. Araştırmaya, Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi Okul Öncesi Öğretmenliği ve Fen Bilgisi Öğretmenliği bölümlerinde öğrenim gören 174 lisans öğrencisi katılmıştır. Her iki bölümden eşit sayıda katılımcı rastgele seçimle deney ve kontrol gruplarına atanmıştır. Kontrol grubu katılımcılarına, ergenlik döneminde aile ve akran ilişkilerini içeren 10 sayfalık bir metin verilmiştir. Deney grubuna da aynı metin verilmiştir ancak deney grubuna verilen metinde yer alan her paragrafa, ilgili konuyu yansıtan bir karikatür eklenmiştir. Tüm katılımcılara metni okumaları için 20 dakika verilmiş, hemen sonrasında kısa süreli bellek işlevini ölçmek için hatırlama testi (HT1) uygulanmıştır. Hatırlama testinden alınan puanlarda, cinsiyete göre de anlamlı bir fark olmadığı ortaya çıkmıştır (p>0,05). Ancak, hatırlama testinden alınan puanlarda, katılımcıların bölümlerine göre anlamlı bir fark olduğu ortaya çıkmıştır (t=172, df= 4,275, p<0,001, η2=0,1). Bu sonuca göre, Okul Öncesi Öğretmenliği bölümü öğrencilerin (x¯=26,15, s=2,433) Fen Bilgisi Öğretmenliği bölümü öğrencilerinden (x¯=24,21, s=3,555) anlamlı düzeyde yüksek puan aldıkları gözlemlenmiştir.