Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergis, cilt.25, sa.3, ss.237-255, 2020 (Hakemli Dergi)
Araştırmanın amacı, hizmetkâr liderliğin iş performansı üzerindeki etkisini, hizmetkâr liderliğin iş
tatmini üzerindeki etkisini ve hizmetkâr liderliğin iş performansı üzerindeki etkisinde iş tatminin
aracılık rolünün belirlenmesidir. Tanımlayıcı, kesitsel tasarım kullanılan araştırma Antalya ilinin
dokuz devlet hastanesinde 2014-2019 yılları arasında yürütülmüştür. Araştırmanın örneklemini
Antalya ilinin dokuz devlet hastanesinde çalışan 1098 sağlık personeli oluşturmaktadır.
Araştırmada Dennis ve Winston’un Hizmetkâr Liderlik Ölçeği, Kirkman ve Rosen’ın İşgören
Performans Ölçeği, Weiss, Davis, England ve Lofquirt tarafından geliştirilen Minnesota İş Tatmini
Ölçeği, sosyodemografik ve çalışma özellikleri formu kullanılmıştır. Araştırma modelini analiz
etmek için SPSS 22 programı kullanılarak tanımlayıcı istatistikler, doğrulayıcı ve açıklayıcı faktör
analizleri yapılmıştır. Çalışmada sağlık çalışanlarının hizmetkâr liderlik algılarının, iş performansı
düzeyleri ve iş tatmini düzeyleri aralarında anlamlı pozitif bir ilişkinin olduğu bulunmuştur.
Çalışanların hizmetkâr liderlik algılarının iş performansı düzeyleri üzerindeki etkisinde iş tatmini
düzeylerinin kısmi aracılık rolü olduğu saptanmıştır.