NWSA JOURNAL, cilt.8, sa.4, ss.390-399, 2013 (Hakemli Dergi)
Bu çalışmada “oyun” olgusunun genel, kültürel ve dilbilimsel
açıdan ne olduğu ve iletişimdeki yeri anlatılmaktadır. Çıkış noktasını
ise oyunun kültür ile bağlantısı, tanımı, özellikleri ve ilgili
teoriler oluşturmaktadır. Teorik bilgilerden sonra Türk öğrencilerin
okul bahçesinde oynadıkları oyunlara değinilmektedir. Bütünce
oluşturulurken çocukların teneffüste oynadıkları oyunlar kameraya
çekilmiştir. Daha sonra oyunlar psikomotor, bilişsel, sosyal, ruhsal,
duygusal ve dilsel açıdan değerlendirilmiştir. Sonuç bölümünde ise
öğrencilerin dilsel dünya görüşlerine değinilerek bu konu ile ilgili
birkaç eleştirel düşünce ileri sürülmüştür.
Anahtar Kelimeler: Çocuk Oyunları, Kültürel Açıdan Oyunlar,
Pedagojik Açıdan Oyunlar, Dilbilimsel Açıdan
Oyunlar, Türk Çocuklarının Dünya Görüş