Türk Üniversitelerinde Sunulan Yabancı Dil Programları


ÇETİNTAŞ B. G.

Ulakbilge, cilt.4, sa.8, ss.247-262, 2016 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 4 Sayı: 8
  • Basım Tarihi: 2016
  • Dergi Adı: Ulakbilge
  • Sayfa Sayıları: ss.247-262
  • Akdeniz Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu çalışmada; ülkemiz yüksek öğretim programları arasında yer alan ve eğitim- öğretimin yabancı dilde yapılan filolojiler ve öğretmenlik bölümleri incelenmiştir. Üniversitelerin Edebiyat Fakülteleri programlarında okumak isteyen filoloji öğrencilerine 23 farklı dil sunulmaktadır. Modern dillerin yanı sıra öğrenciler klassik dilleri de tercih edebilmektedir. Üniversitelerin öğretmenlik bölümlerinde okumak isteyen öğrencilerin tercihine ise İngilizce, Almanca, Fransızca, Arapça ve Japonca öğretmenliği programları sunulmaktadır. Diğer yabancı dil alanlarında öğretmenlik yapabilmek için, ek olarak Pedagojik Formasyon Eğitimi alınması gerekmektedir. Bu çalışmanın odak noktasını Alman Dili ve Edebiyatı ile Almanca Öğretmenliği bölümleri oluşturmaktadır. Bu programlardan hareketle yüksek öğretimde yer alan diğer filoloji ve yabancı dil öğretmenlik bölümlerinin ülkemizde yeri ve önemi incelenmiştir

In this study, the departments of philology and teaching, which take place in higher education programs in Turkey and give education in foreign language, have been examined. 23 different languages are offered to philology students who wants to attend to faculty of literature. Students can prefer classical languages besides modern languages. However, English, German, French, Arabic and Japanese are offered to the students of teaching department. To teach another foreign language, pedagogical formation is also required.This study focuses on the departments of German Language Teaching and German Language and Literature. From this point, the place and the importance of other philology and foreign language teaching departments in Turkish higher education have been examined.