Suleyman Demirel University Journal of Faculty of Economics & Administrative Sciences, cilt.16, sa.2, ss.493-509, 2011 (Hakemli Dergi)
Bu çalışmada kriz kavramı ve krizin turizm sektörüne olan etkileri
incelenmiştir. Örneğin “kriz dönemlerinde ekonomideki değişmeler”, “krizin
turizm sektöründe yarattığı değişimler”, “kriz öncesi, sırası ve sonrasında
turizm sektöründe dinamiklerin hareketleri” gibi konulara cevap bulmaya
çalışılmıştır. Dünya üzerinde yaşanan tüm krizler iyi yönetildiği durumlarda
çok büyük fırsatlara dönüşebilir iken, önceden tahmin edilemediği ya da kötü
yönetildiği durumlarda çok büyük yıkımlara neden olmuştur. Bu çalışmada
öncelikle krizin habercileri olarak adlandırılabilecek göstergeleri inceleyerek
sonrasında turizm sektöründe krizden etkilenmeyi en aza indirebilecek
önlemler ele alınmıştır.
In this study, the concept of crisis and the crisis in the tourism sector
have been investigated. For example, “changes in the economy in times of
crisis”, “the crisis created by the changes in the tourism sector”, “the
movements of the dynamics of the tourism industry on before, during and
after the crisis” such as to topics tried to find answers. Well-managed crisis
situations all over the world in a great while can turn into opportunities
cannot be predicted or managed in bad situations caused great destruction.
In this study, after examining the first indicators of what might be called the
precursors of the crisis in the tourism sector are discussed measures to
minimize the effects in the crisis.