4.ULUSLARARASI SOSYAL BEŞERİ VE İDARİ BİLİMLER SEMPOZYUMU, Antalya, Türkiye, 3 - 05 Mayıs 2018, ss.282
Web 2.0'la birlikte gelişen web teknolojisi, tüketicilerin otel seçimleri ve rezervasyonlarına yönelik karar almalarını kolaylaştırdığı söylenebilir. Günümüzde tüketiciler, yoğun olarak otellerin web sitelerini veya otel seçimine yönelik bilgi sunan web sitelerini kullanarak seçim ve rezervasyon işlemlerini gerçekleştirmektedir. Otel seçimlerine yönelik web sitelerinde, tüketicilerin seçimlerine yönelik var/yok, artan/azalan gibi basit seçim ve karşılaştırmalar bulunmaktadır. Bu çalışmada, tüketicilerin karar almasını kolaylaştırmak amacıyla Topsis yöntemi kullanılarak, seçilmiş 10 bölgede (Alanya, Manavgat, Belek, Lara, Antalya Merkez, Kemer, Marmaris, Bodrum, Kaş, Çeşme), 700 adet otel ve 16 kriter bilgisini (Otel Puanı, Otel Türü, Oda Sayısı, Oda Tipi, Plaj Uzunluğu, Otel Büyüklüğü, Hava Alanına Uzaklık, Şehir Merkezine Uzaklık, Misafir Görüş Sayısı, Tavsiye Edilme Oranı, Konumu, Fiyat/Performans Oranı, Yemek Puanı, Oda Puanı, Hizmet Puanı, Yüzme Puanı) içeren PHP-MySQL tabanlı bir karar destek sistemi geliştirilmiştir. Otel bilgileri ve kriterlere ait bilgiler web ortamında derlenmiştir. Geliştirilen Karar Destek Sistemi, tüketicilerin otel seçimine yönelik kriterleri ağırlıklandırma-tanımlama-artırma-azaltma ve alternatifleri tanımlama, artırma, azaltma gibi işlemleri yapmalarına imkan tanımaktadır.