İlkokul Yöneticilerinin Parçalanmış Aileye Sahip Öğrencilerle Yaşadıkları Sorunların İncelenmesi


APAYDIN Ç., GEBİZLİ O.

8th International Congress on New Trends in Education - ICONTE, Antalya, Türkiye, 18 - 20 Mayıs 2017, ss.1-10

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Antalya
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.1-10
  • Akdeniz Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Günümüzde değişimin hızla gerçekleştiği bir süreç yaşanmaktadır. Bu araştırmada, nitel araştırma modeline uygun olarak ilkokul yöneticilerinin parçalanmış aileye sahip öğrencilerle yaşadıkları sorunlar incelenmektedir.  Araştırmaya Antalya İli Serik İlçesinde görev yapan 47 ilkokul yöneticisinden 14 müdür ve 10 müdür yardımcısı olmak üzere 24 ilkokul yöneticisi katılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre; katılımcıların çoğunluğu parçalanmış aile üyesi öğrencilerin eğitim öğretim hayatında sorun yaşadığını belirtmektedir.Yöneticiler bu öğrencilerden yaşadığı sorunların ise yüksek düzeyde yasal sorun olduğunu belirtmektedir. Günümüzde değişimin hızla gerçekleştiği bir süreç yaşanmaktadır. Bu araştırmada, nitel araştırma modeline uygun olarak ilkokul yöneticilerinin parçalanmış aileye sahip öğrencilerle yaşadıkları sorunlar incelenmektedir.  Araştırmaya Antalya İli Serik İlçesinde görev yapan 47 ilkokul yöneticisinden 14 müdür ve 10 müdür yardımcısı olmak üzere 24 ilkokul yöneticisi katılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre; katılımcıların çoğunluğu parçalanmış aile üyesi öğrencilerin eğitim öğretim hayatında sorun yaşadığını belirtmektedir.Yöneticiler bu öğrencilerden yaşadığı sorunların ise yüksek düzeyde yasal sorun olduğunu belirtmektedir. 

Today, a process that is experiencing rapid change occurs. In this study, the problems that primary school administrators have experienced with students with broken families are examined in accordance with the qualitative research model. Twenty four primary school administrators, including 14 principals and 10 principal assistants, from 47 primary school administrators working in the Antalya Serik District of Antalya participated in the research. According to the findings of the research; the majority of the participants point out that the students with broken family members are having problems in their educational life. Principals point out that the problems experienced by these students are highly legal problems.