Çocuk Acil Biriminde Ebeveyn Memnuniyeti ve Etkileyen Faktörler


ERGEZEN Y., efe e.

Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, cilt.8, sa.3, ss.302-307, 2019 (Hakemli Dergi) identifier

  • Yayın Türü: Makale / Derleme
  • Cilt numarası: 8 Sayı: 3
  • Basım Tarihi: 2019
  • Dergi Adı: Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.302-307
  • Akdeniz Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Memnuniyet, subjektif bir hasta ve hasta yakınıalgısı olmakla birlikte, kaliteli sağlık hizmetininönemli bir parçasıdır. Çocuk hastalarda, memnuniyetkonusunda değerlendirmenin net olarak yapılamamasıhasta yakınlarının görüşlerini zorunlu kılmış veebeveyn memnuniyeti kavramını ortaya çıkarmıştır.Ebeveyn memnuniyeti, sağlık hizmetlerinde kaliteninbaşarısını ve çocuğa etkisini değerlendirmek amacıylakullanılmaktadır. Ebeveyn memnuniyeti; genelotelcilik, bakım, laboratuvar ve hemşirelik hizmetleri,sağlık ekibi ile etkileşim gibi bireysel ve kurumsalfaktörlerden etkilenmektedir. Bu makalede, çocuk acilbiriminde ebeveyn memnuniyeti ve etkileyen faktörlertartışılmıştır.
Satisfaction is an important part of quality health care, with a subjective patient and relatives' perception. The fact that evaluation of satisfaction in child patients can not be done clearly requires the views of patient relatives and revealed the concept of parental satisfaction. Parental satisfaction is used to assess the success of quality in health services and the impact of the child. Parental satisfaction is affected individual and institutional factors like that general hospitality, care, laboratory and nursing services, interaction with the health team. In this article, parental satisfaction and the factors affecting the pediatric emergency department are discussed.