PERSONEL GÜÇLENDİRME İNOVASYONUHIZLANDIRIR MI? ANTALYA İLİ BEŞ YILDIZLIKONAKLAMA İŞLETMELERİNE YÖNELİK GÖRGÜLBİR ARAŞTIRMA


Creative Commons License

AYGEN ZETTER S., DEMİRSEL M. T., ÖĞÜT A.

Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, cilt.2007, sa.3, ss.163-172, 2007 (Hakemli Dergi)

Özet

Özet İşletmelerin yenilik yönetimine eğilimli ya da yönelimli bir örgüt kültürü inşa edebilmeleri için inovasyon kültürünü tüm çalışanlarına benimsetmeleri ve personel güçlendirme duyarlılığını geliştirerek sorumluluk paylaşımı ve takım çalışması süreçlerini pekiştirmeleri kaçınılmazdır. Ağ yapıların egemen olduğu günümüzün iş yaşamında “hiyerarşik kültür” değil “güçlendirme kültürü” işlevsellik kazanmış ve yenilik yönetimini hızlandırmıştır. Güçlendirme, müşteri memnuniyeti ve hizmet kalitesinde temel belirleyici noktaları oluşturan önemli bir olgudur. Güçlendirilmiş çalışanlar, müşteri ihtiyaçlarının karşılanmasında ve örgütsel sorunların çözümünde daha hazırlıklı ve anlayışlı davranabilmektedir. Güçlendirme işgörenlerin görevlerine daha çok adapte olmalarını sağlamakta ve takım üyelerinin kendi kimliklerini ve güçlerini artırmalarının bir aracı olarak işlevsellik kazanmaktadır. İş dünyasında rekabet avantajı sağlamak açısından personel güçlendirme kavramının önemini doğru algılama konusunda yetersizlikler olduğu gözlemlenmektedir. Bu çalışma, personel güçlendirme (empowerment) çabalarının işletmelerde yaratıcı düşünceyi harekete geçirip geçirmediğine ve dolayısıyla inovasyonu tetikleyip tetiklemediğine ilişkin yazında yer alan genel eğilimleri Antalya ili beş yıldızlı konaklama işletmelerine yönelik bir araştırmanın sonuçlarına dayanarak sınamayı ve sorgulamayı amaçlamaktadır. Anahtar Kelimeler: İnovasyon, Personel Güçlendirme, Ağ Yapılar, Takım Yönetimi, Müşteri Odaklılık