Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, cilt.2007, sa.3, ss.163-172, 2007 (Hakemli Dergi)
Özet
İşletmelerin yenilik yönetimine eğilimli ya da yönelimli bir örgüt kültürü
inşa edebilmeleri için inovasyon kültürünü tüm çalışanlarına
benimsetmeleri ve personel güçlendirme duyarlılığını geliştirerek
sorumluluk paylaşımı ve takım çalışması süreçlerini pekiştirmeleri
kaçınılmazdır. Ağ yapıların egemen olduğu günümüzün iş yaşamında
“hiyerarşik kültür” değil “güçlendirme kültürü” işlevsellik kazanmış ve
yenilik yönetimini hızlandırmıştır.
Güçlendirme, müşteri memnuniyeti ve hizmet kalitesinde temel belirleyici
noktaları oluşturan önemli bir olgudur. Güçlendirilmiş çalışanlar,
müşteri ihtiyaçlarının karşılanmasında ve örgütsel sorunların
çözümünde daha hazırlıklı ve anlayışlı davranabilmektedir. Güçlendirme
işgörenlerin görevlerine daha çok adapte olmalarını sağlamakta ve
takım üyelerinin kendi kimliklerini ve güçlerini artırmalarının bir aracı
olarak işlevsellik kazanmaktadır.
İş dünyasında rekabet avantajı sağlamak açısından personel
güçlendirme kavramının önemini doğru algılama konusunda
yetersizlikler olduğu gözlemlenmektedir. Bu çalışma, personel
güçlendirme (empowerment) çabalarının işletmelerde yaratıcı düşünceyi
harekete geçirip geçirmediğine ve dolayısıyla inovasyonu tetikleyip
tetiklemediğine ilişkin yazında yer alan genel eğilimleri Antalya ili beş
yıldızlı konaklama işletmelerine yönelik bir araştırmanın sonuçlarına
dayanarak sınamayı ve sorgulamayı amaçlamaktadır.
Anahtar Kelimeler: İnovasyon, Personel Güçlendirme, Ağ Yapılar,
Takım Yönetimi, Müşteri Odaklılık