HİTİT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ DERGİSİ, no.Ekim, pp.623-655, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
http://sosbilder.igdir.edu.tr/Makaleler/1325028893_makale%2025%20say%c4%b1%2013%20s.%20m.%20ayk%c4%b1n%20&%20n.%c3%b6zt%c3%bcrkk%20pdf.pdfEnacted in 2016, the aim of International Labour Act is to determine, apply and monitor the international labour policy, as well as to regulate the methods, principles, authority and responsibility in deeds with respect to issuing work permit or exemption for foreigners, and the rights and obligations in the field of international labour force (ILA – OJ: 13.08.2016-29800). ILA is essentially an outcome of Turkey’s commitments to facilitate the entry of foreigners into the labour market in line with the bilateral and multilateral agreements that Turkey is a party to. It is possible to evaluate the studies carried out towards the liberalization of labour market in view of Turkey’s relations with the World Trade Organization (WTO) and the European Union (EU). The aim of this paper to explain the WTO and the EU norms directed towards liberalization of labour markets and define the pace covered by Turkey in its commitments. To achieve this end, first of all, Turkey’s commitments in view of bilateral and multilateral agreements are defined and legal terms with regard to employment of foreigners are presented in general. Then, the rising trend in employment of foreigners in Turkey is exhibited in figures and pertinence of the latest ILA is evaluated and recommendations provided.
http://sosbilder.igdir.edu.tr/Makaleler/1325028893_makale%2025%20say%c4%b1%2013%20s.%20m.%20ayk%c4%b1n%20&%20n.%c3%b6zt%c3%bcrkk%20pdf.pdf2016 yılında yürürlüğe giren Uluslararası İşgücü Kanununun amacı; uluslararası işgücüne ilişkin politikaların belirlenmesi, uygulanması, izlenmesi ile yabancılara verilecek çalışma izni ve çalışma muafiyetine dair iş ve işlemlerde izlenecek usul ve esasları, yetki ve sorumlulukları ve uluslararası işgücü alanındaki hak ve yükümlülükleri düzenlemektir (UİK - RG: 13.08.2016-29800). UİK, esas itibariyle, Türkiye’nin taraf olduğu ikili ve çok taraflı anlaşmalar kapsamında yabancıların işgücü piyasasına girişini kolaylaştırma yükümlülüğünün bir sonucudur. İşgücü piyasasının serbestleştirilmesi yolunda yürütülen çalışmaları Türkiye’nin Dünya Ticaret Örgütü (DTÖ) ve Avrupa Birliği (AB) ile ilişkileri çerçevesinde değerlendirmek mümkündür. Bu çalışmanın amacı, işgücü piyasalarında serbestleşme yönelimli DTÖ ile AB normlarını açıklamak ve Türkiye’nin taahhütleri çerçevesinde kat ettiği mesafeyi ortaya koymaktır. Bu amaca yönelik olarak, öncelikle, Türkiye’nin ikili ve çok taraflı anlaşmalar kapsamındaki yükümlülükleri tanımlanıp, yabancı istihdamına ilişkin yasal koşullar genel hatları ile verilmektedir. Ardından, Türkiye’de yabancı istihdamına dair artan seyir sayısal boyutuyla gözler önüne serilip, yeni UİK’nın yerinde bir düzenleme olup olmadığı değerlendirilmekte ve öneriler geliştirilmektedir.