XVIII. Uluslararası Ekonometri, Yöneylem Araştırması ve İstatistik Sempozyumu 2017, Trabzon, Türkiye, 5 - 07 Ekim 2017, ss.267
Turizm gelirleri, ülkemiz gibi dış ticaret açığı olan ülkelerin açığını düzeltici fonksiyonu olan kalemlerdir. Gelir artışı sağlayan bu özelliğine, sosyal ve kültürel avantajlar da eklenince, ülkemizdeki destinasyon sayılarının hızla artması ve turizmin çeşitlenmesi sonuçlarını da beraberinde getirmiştir. Gelir pastasından daha fazla pay almak isteyen yatırımcı ve yerel girişimcilere ilaveten, destinasyon yöneticileri de süreci daha iyi yönetmek için ziyaretçilerin beklentilerini ve seyahat motivasyonlarını daha iyi anlamayı istemektedir. Yabancı turistler, seyahat edeceği ülkeye kararından sonra ülke içinde konaklama yeri seçimi ve destinasyon tercihleri gibi yeni bir karar problemi yaşarlar. Yerli turistler içinse, şehir ve belde seçimi yapmak zorunluluğu karar verme problemini onlar için de geçerli kılar. Ciddi kaynak ayrılan tatillerin kalitesini ve memnuniyetini doğrudan etkileyen kararlar için, tercih kriterlerinin doğru belirlenmesi ve önemi dikkate alınarak seçim yapılması amaçlanmaktadır.