Parerga to the Stadiasmus Patarensis (15): The Road Network around Kasaba Plain


ONUR F.

Gephyra, cilt.12, ss.89-109, 2015 (Scopus)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 12
  • Basım Tarihi: 2015
  • Dergi Adı: Gephyra
  • Derginin Tarandığı İndeksler: Scopus, L'Année philologique, Directory of Open Access Journals
  • Sayfa Sayıları: ss.89-109
  • Akdeniz Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu makalede Kasaba Ovası’nda Stadiasmus Patarensis (SP) kapsamında eksik olan kısımlar ve Alacadağ üzerindeki bazı yol bağlantıları ele alınmaktadır. Dereağzı etrafındaki yol ağı sorunlarına çözüm sunabilecek ve yazıttaki Myra’dan verilen Y 58’in hedefinin okunamaması, Arneai ve Dereağzı çevresindeki bazı yolların eksikliği ve yazıtın C yüzünün üst kısmındaki boş alan çeşitli sorunları beraberinde getirmektedir. Myra çıkışlı iki yoldan bir tanesi Limyra’ya giderken, diğer yolun hedefi (Y 58), yazıtlı bloğun aşınmasından dolayı kesin bir şekilde tamamlanamamaktadır. Bu hedefe yönelik öneriler arasında Dereağzı (Mastaura?) ve Arneai bulunmaktadır. Yazar SP yerleşimlerinin otonom olmalarından ve yolların coğrafik olarak araziye yerleştirilmesi açısından bu önerileri olası gör­memektedir. Hedef olarak ise, Trebendai kentini önermektedir. Kasaba Ovası’na denk gelen ve yazıtta eksik olan yolların anıt üzerindeki boş kısma yerleştirilmesi gerektiğinden ve devamı C yüzünde olan B yüzünün son yol bilgisinin Arykanda’dan Limyra’ya (Y 39) verilmiş olmasından hareketle, yazar bu boş kısımdaki ilk yolun (daha önce Sencer Şahin tarafından da önerilen) Limyra’dan Arneai’a ya da kendi önerisi olarak Trebendai’a verilmiş olabileceğini belirtmektedir. Yazar ayrıca Dereağzı’nın (Mastaura?) söz konusu boş kısma yönelik tartışmalardan çıkarılması gerektiğini vurgulayarak boş kesimdeki yolları Arneai, Myra, Limyra, Neisa, Kyaneai ve Trebendai arasında kurgulamaktadır.

This article examines some missing parts concerning the Kasaba Plain and some road connections on Alacadağ, in respect to the Stadiasmus Patarensis (SP). The unknown destination of R 58 (from Myra) that is connected with the road network problems around Dereağzı, the absence of some important roads around Arneai and Dereağzı, and the blank section on top of Face C of the SP present some puzzling issues. One of two roads from Myra is Limyra (R 59), while the destination of other can unfortunately be restored insecurely due to erosion in the relevant part on the block. The pro­positions as to this destination are Dereağzı (Mastaura?) and Arneai. The author finds these propositions unlikely based upon the autonomy of the settlements and their geographical adaptability both in the field and on the SP, and proposes Trebendai, as an autonomous settlement near to Myra. Since the missing roads around the Kasaba Plain should fit in the blank section, the author discusses if the first road in the blank section could have been to Arneai (as was proposed by Şahin) or to Trebendai from Limyra, which is the last station in the road given from Arykanda (R 39) in the list on Face B that continues with the blank section on Face C. The author removes Dereağzı (Mastaura?) from the former propositions and establishes the roads in the blank section between Arneai, Myra, Limyra, Neisa, Kyaneai and Trebendai.