Alanya Akademik Bakış, cilt.6, sa.3, ss.2975-2988, 2022 (Hakemli Dergi)
Çalışmada, Y ve Z kuşağına dâhil olan örneklemin, Antalya Büyükşehir Belediyesinden aldığı, toplu taşıma hizmetine ilişkin, kalite algılama farklarının olup olmadığı varsa hangi boyutlarda farklılıklarının olduğunu belirlemek amaçlanmaktadır. Çalışma, Y ve Z kuşağının kalite algılamalarında farklılıkların olup olmadığının araştırılması bakımından özgün bir çalışmadır. Veri toplama aracı olarak SERVPERF hizmet kalite ölçeği uyarlanarak oluşturulan anket tasarımı, çevrim içi olarak uygulanmış ve 786 geçerli anket toplanarak yorumlanmıştır. Toplanan verilere, istatistiksel analiz programında; geçerlilik, güvenilirlik, frekans, faktör analizi ve t testi uygulanmıştır. Sonuç olarak Y ve Z kuşakları arasında hizmet kalite algılamaları bakımından anlamlı farklılık olduğu ortaya çıkmaktadır. Çalışma alt boyutlar açısından değerlendirildiğinde Y ve Z kuşağının fiziksel görünüm, güvenilirlik, sorumluluk ve güven boyutları açısından kalite algılamalarında anlamlı farklılıkların olduğu ortaya çıkmaktadır. Empati boyutunda ise anlamlı bir farkın olmadığı sonucuna varılmaktadır.
In the study, it is aimed to determine whether the sample, which is included in
the Y and Z generation, received from Antalya Metropolitan Municipality,
whether there are differences in quality perception regarding public
transportation service, and if so, in what dimensions. The study is an original study in terms of investigating whether there are differences in the quality
perceptions of the Y and Z generations. The questionnaire design, which was
created by adapting the SERVPERF service quality scale as a data collection
tool, was applied online and interpreted by collecting 786 valid
questionnaires. The collected data, statistical analysis program; validity,
reliability, frequency, factor analysis and t test were applied. As a result, it is
revealed that there is a significant difference between the Y and Z generations
in terms of service quality perceptions. When the study is evaluated in terms
of sub-dimensions, it is revealed that there are significant differences in
quality perceptions of Generation Y and Z in terms of physical appearance,
reliability, responsibility and trust dimensions. It is concluded that there is no
significant difference in the dimension of empathy